سرعت انتقال ۲ تا ۳ برابری نسل جدید تاندربولت اینتل

انتهای پیام



منبع

اینتل اعلام کرد، این فناوری جدید با کابل‌های موجود تا طول ۱ متر به لطف فناوری اطلاعات جدید کار می‌کند. این شرکت نسخه‌های قبلی، فناوری نسل بعدی تاندربولت را به راحتی در شرکت‌ها قرار می‌دهد تا در محصولات خود بگنجانند.

این پهنای بند را می‌توان به صورت پویا تنظیم کرد و به عنوان مثال، به یک صفحه نمایش متصل می‌شود که بیشتر یک جهت است، داده‌ها تا 120 گیگابیت در انتقال قابل انتقال هستند. این سرعت یعنی ۳ برابر سریعتر از فناوری فعلی و اجازه می‌دهد تا وضوح ۸K با نرخ فریم بالاتر نمایش داده شود.

سیستم نسل جدید تاندربولت با نسخه های قبلی این فناوری و همچنین نسخه های قبلی USB و DisplayPort سازگار خواهد بود که شامل USB4 نسخه 2.0 است که در ماه سپتامبر رونمایی شد و در چند سال آینده در دستگاه ها ظاهر خواهد شد.

شرکت اینتل از نسل بعدی فناوری تاندربولت خود را رونمایی کرد که سرعت انتقال داده‌ها را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.

جزئیات بیشتر در نسل بعدی تاندربولت از جمله نام آن و همچنین سایر ویژگی‌ها و قابلیت‌ها در سال ۲۰۲۳ اعلام خواهد شد.

تاندربولت جدید که هنوز نام رسمی آن اعلام نشده است، ۸۰ گیگابیت در ثانیه (Gbps) پهنای باند را در هر دو جهت ارائه خواهد کرد. این پیشرفت، نرخ انتقال داده بین دستگاه‌هایی مانند SSD را در مقایسه با تاندربولت ۴، دو برابر می‌کند که برای مدیریت حجم فزاینده داده‌های تولیدی و ارسالی مفید خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شرکت اینتل یک نمونه اولیه از نسل جدید رابط تاندربولت (Thunderbolt) خود را به نمایش گذاشت. این ارتباط جدید در سال آینده تا ۳ برابر سریعتر از تاندربولت ۴ خواهد بود.