سفر دومین گروه از انسانها به ماه در سال ۲۰۲۷

ناسا برای انطباق با درخواست کنگره در حال کار بر روی اضافه کردن یک شرکت دیگر به قرارداد سیستم فرود بشر است، زیرا پیش از این انتقاداتی مبنی بر اینکه این قرارداد به جای دو شرکت، تنها به یک شرکت ارائه شده، معرفی شده است. کراسیچ می‌گوید: فرودگر جدید، تا زمان پرتاب ماموریت آرتمیس ۵ آماده بود.

اسپیس‌ایکس تحت قراردادی موسوم به سیستم فرود بشر (HLS) است که در ماه آوریل ۲۰۲۱ به آن اطلاع داده شده است، با ناسا همکاری می‌کند.

آژانس آژانس فضایی ناسا در گزارشی تایید کرد که دومین فرود بشر روی ماه در 50 سال گذشته ماموریت آرتمیس 4 انجام خواهد شد.

ناسا در حال حاضر برنامهریزی دومین فرود بشر بر روی ماه طی ماموریت آرتمیس ۴ است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این آژانس فضایی پیش از این اعلام کرده بود که ایستگاه فضایی عظیم دروازه ماه(Lunar Gateway) نسبت به دومین فرود بشر بر ماه پس از ماموریت آرتمیس ۳ در موقعیت قرار دارد.

تمام جدول‌های ایستگاه فضایی دروازه‌ ماه نیز مشابه برنامه آرتمیس نامشخص هستند، اما ماژول قابل سکونت آن‌ها به نام “I-Hab” در مسیر ساخت با کشورهای اروپایی و ژاپنی قرار دارد. با این حال، موشک عظیم سامانه پرتاب فضایی ناسا در پرتاب این ماژول عظیم به فضایی با مشکلاتی خواهد بود که یک مرحله فوقانی جدید، به نام مرحله بالاتر اکتشاف(Exploration Upper Stage)، برای حمل این ماژول عظیم نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

پیش از این، ناسا ایده فرود آرتمیس ۴ بر روی ماه را رد کرده و استدلال کرده بود که یک ماژول قابل سکونت به ایستگاه فضایی دروازه ماه، اولویت بیشتر نسبت به فرود بشر سطح ماه دارد. کراسیچ در سخنرانی خود اضافه کرد که علت تغییر در این برنامه و ارسال زودهنگام گروه دوم انسانها به ماه، تغییر گزینه‌های در قرارداد استارشیپ است.

بخوان  مایکروسافت به دو برنامه ویندوز 11 قدرت بیشتری می دهد - و یکی از آنها مربوط به هوش مصنوعی است (تعجب، شگفتی).

با این وجود، تمام این تاریخ‌ها آزمایشی هستند و آماده بودن سیستم‌های مشابه فرودگر ماه و لباس‌های فضایی و تکمیل موفقیت‌آمیز سایر ماموریت‌ها هستند. از چالش‌های قابل توجه این ماموریت می‌توانم به تعویق مکرر پرتاب ماموریت آرتمیس ۱ اشاره کرد که اکنون در ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) بدون سرنشین به مدار ماه پرواز و یک موشک استارشیپ نیز در انتظار دریافت تاییدیه برای انجام اولین ماموریت مدارک خود است. است.

مارک کراسیچ(Mark Kirasich)، معاون مدیر توسعه کمپین آرتمیس در ناسا، می‌گوید که ماموریت آرتمیس ۴ به جای ادامه ساخت یک ایستگاه قمری پشتیبان انجام خواهد شد.

اما اکنون به دنبال تغییر در قراردادهای فرود ماه استارشیپ اسپیس‌ایکس، یک جابه‌جایی در برنامه‌ها رخ داده است که در نتیجه آن چهارمین مأموریت برنامه آرتمیس زودتر انجام می‌شود و دومین گروه از انسان‌ها را در سال ۲۰۲۷ به ماه می‌برد. اگر همه چیز بر اساس برنامه برود، اولین فرود ماه از سال ۱۹۷۲ پیش روی ماموریت آرتمیس ۳ در سال ۲۰۲۵ رخ داد و به دنبال آن ماموریت آرتمیس ۴ انجام شد.