سگ رباتیکی با سرعت ۳ متر در ثانیه

سگ رباتیکی با سرعت ۳ متر در ثانیه

این گروه پژوهشی، سیستمی را برای این ربات چهارپا ایجاد کردند که نیرویی را که توسط ربات بر زمین ساخته شده از مواد دانه‌ای مانند شن اعمال می‌شود، مدیریت کند.

تقویت‌کننده یک تکنیک تکنیکی مصنوعی است که برای ساخت رایانه‌های استفاده می‌شود که اطلاعاتی را در مورد نتایج مختلف در یک شرایط تصادفی می‌توان جمع‌آوری کرد و از آن برای انجام یک کار استفاده کرد.

یک سگ رباتیک به نام «رایبو» (RaiBo) قادر است با سرعت سه متر در زمین حتی در زمین‌های شنی بدود. متخصصان می‌گویند، هدف از توسعه این فناوری، توسعه دامنه کاربرد ربات‌های چهارپا برای خدمت به بشر است.

این کنترل کننده بر روی ربات RaiBo نصب می شود تا به راه رفتن و دویدن سریع آن با سرعت 3.03 متر در یک ساحل شنی شود، در حالی که پاهای این ربات کاملاً مدفون در شن و ماسه بود.

پیش‌بینی می‌شود که این روش شبیه‌سازی‌سازی‌ها به توسعه ربات‌هایی کمک کند که می‌توانند فعالیت‌های عملی خود را در انواع زمین‌ها انجام دهند.

همچنین ساختاری برای یک شبکه آنها ایجاد می‌کند که می‌توانند برود و در لحظه تصمیم بگیرند، در حالی که با انواع زمین‌ها، آن‌ها بدون دانش قبلی سازگار هستند.

پژوهشگران همچنین یک شبکه عصبی عصبی ایجاد می‌کنند که از یک شبکه عصبی بازگشتی برای ارزیابی مجموعه داده‌های زمانی از حسگرهای ربات به منظور پیش‌بینی خواص زمین استفاده می‌کند.

رایبو هم که مجهز به هوش مصنوعی است، با شبکه عصبی آموزش دیده خود، خود را برای کار در محیط‌های مختلف از جمله حرکت سریع و راه رفتن و چرخش روی سطح نرم مانند تشک بادی یا شن و ماسه بدون دست دادن مقایسه نشان می‌دهد. داد.

بخوان  انتظار طولانی به پایان رسید: «زلدا» جدید وارد قفسه‌ها شد

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) از توسعه «رایبو» خبر داده است، سگ رباتیک یا روبوداگی است که می‌تواند حتی در زمین‌های تغییر شکل مانند سواحل شنی نیز به خوبی راه برود.

وی افزود: مشخص شده است که یک کنترل کننده برای تجربه نزدیک به زمینی که تغییر شکل می دهد، نیاز است.

«سویونگ چوی» (Suyoung Choi) نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: این کنترل‌کننده فناوری را نمی‌توانم در موردی که ربات می‌خواهد روی آن راه برود یا بدود، استفاده می‌کند، اطلاعاتی داشته باشد، بنابراین می‌توانم آن را در مسیرهای مختلف مطالعه کنم. ربات‌ها اعمال كردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط این موسسه، یک گروه پژوهشی به رهبری پروفسور جمین هوانگبو(Jemin Hwangbo) از دپارتمان مهندسی مکانیک، این ربات چهارپا و فناوری کنترلی آن را ساخته‌اند.

انتهای پیام



منبع

با توجه به حجم عظیمی از داده‌های مورد نیاز برای تقویت تقویتی، جمع‌آوری داده‌ها از طریق شبیه‌سازی‌هایی که شباهت‌های زیادی به فرآیندهای انجام شده در دنیای واقعی دارند، روندی معمولی است.

پژوهشگران می‌گویند هدف از توسعه این فناوری، توسعه توسعه و توسعه دامنه کاربرد ربات‌های چهارپا است.

بنابراین رایبو بدون برنامه نویسی یا اصلاح بیشتر در الگوریتم کنترل قادر بود به طور پیوسته حتی زمانی که در سطح ناهمتری‌وار مانند چمنزار استفاده می‌شد، به خوبی حرکت کند.

این پژوهش در مجله Science Robotics منتشر شده است.