صاف کردن مکر مو با افزایش احتمال به سرطان رحم همراه است

از آنجایی که پژوهشگران سایر عوامل خطر در مورد شرکت‌های سرطانی را در نظر گرفته‌اند، احتمال می‌دهند که چهار مورد سرطان زنانی که بیش از یک سال از محصولات صاف‌کننده‌ای که استفاده کرده‌اند، 2.5 برابر بیشتر از سایر افراد بوده است.

الکساندرا وایت (Alexandra White) از موسسه ملی علوم بهداشتی ایالات متحده آمریکا (NIEHS) و رهبر این پژوهشگر می‌گوید: ما تخمین زده‌ایم که 1.64 درصد از زنانی که هرگز از پاک‌کننده‌های مو استفاده نمی‌شوند، ممکن است تا 70 سالگی به سرطان برسد. رحم می‌شود این در حالی است که این خطر در آن دسته از افرادی است که از این محصولات استفاده می‌کنند به ۴.۰۵ درصد می‌رسند. اما در نظر گرفتن این اطلاعات در بستر مناسب است زیرا سرطان رحم سرطان نسبتاً نادری است. با این وجود، سرطان رحم شایع ترین سرطان در میان زنان ایالات متحده آمریکا است و میزان آن به ویژه در میان زنان پوست سیاه در حال افزایش است.

چجونگ چانگ (Che-Jung Chang) از موسسه ملی بهداشت محیطی ایالات متحده در بیانیه ای گفت: از آن جایی که زنان سیاهپوست بیشتر و در سنین پایین تر – نسبت به سایر نژادها و قومیت ها – از محصولات صاف کننده مو استفاده می کنند، این یافته ها می توانند ارتباط برقرار کنند. بیشتر به آن‌ها پیدا کند.

وایت و همکارانش در موسسه ملی سرطانند: این مجله یافته‌ها اولین شواهد اپیدمیولوژیک (همه‌گیرشناسی) از ارتباط میان مصرف محصولات صاف‌کننده مو و سرطان رحم است. تحقیقات بیشتر برای شناسایی مواد شیمیایی که این ارتباط را ایجاد می‌کند، باید انجام شود. تفاوت نژادی بر ارتباط میان مصرف‌کننده‌ها و سرطان رحم تأثیری نداشت.

بخوان  قرار دادن نمونه جمع آوری شده روی سطح مریخ توسط استقامت

پژوهش‌های قبلی نشان‌دهنده‌هایی هستند که دارای مواد شیمیایی مختل‌کننده عملکرد غدد درون ریز هستند. پیش از این مشخص شده است که محصولات با خطر بالاتر به سرطان پستان و تخمدان ارتباط دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گردین، پژوهشگران دریافتند که خطر ابتلا به سرطان رحم در زنانی را دارند که به عنوان مکرر از محصولات صاف‌کننده مو استفاده می‌کنند، دو و نیم برابر بیشتر از سایر زنان است.

پژوهشگران، ۳۳ هزار و ۹۴۷ زن که از نظر نژادی با اختلاف نظر در سنین ۳۵ تا ۷۴ سال به مدت ۱۱ سال تحت قرار گرفتند. در این مدت ۳۷۸ زن به سرطان رحم مبتلا شدند.

انتهای پیام



منبع

استفاده از کمتر صاف‌کننده‌ها در یک سال نیز با افزایش خطر سرطان رحم همراه بود، اما تفاوت آن‌ها با گروه دیگر از نظر آماری معنادار نبود و این معناست که نتایج در این گروه ممکن است اتفاقی باشد.

بررسی‌های مطالعه‌ای که به‌تازگی منتشر شده است، استفاده از محصولات صاف‌کننده‌ای است که ممکن است به سرطان رحم را افزایش دهد.

نتایج این پژوهشی که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که محصولات صاف‌کننده می‌توانند به طور قابل توجهی به خطر ابتلا به سرطان رحم را در بین افرادی که به طور خودکار از آنها استفاده می‌کنند، افزایش دهند.