عکس «تلسکوپ فضای هابل» از یک کهکشان مارپیچی میله‌ای

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، کهکشان مارپیچی میله‌ای «UGC ۶۷۸» در مرکز عکس جدید «تلسکوپ فضایی هابل»(HST) دیده می‌شود. این کهکشان تماشایی در فاصله حدود 26 میلیون سال نوری از زمین در صورت فلکی «ماهی»(Pisces) قرار دارد و به بازوهای مارپیچی خود اجازه داده است تا در سراسر این عکس امتداد یابند. در پیشزمینه عکس، به نظر می‌رسد که یک کهکشان کوچکتر، بالاتر از UGC ۶۷۸ را به دو نیم می‌کند.

«تلسکوپ فضای هابل» در عکس قدیمی، یک کهکشان مارپیچی میله‌ای را به نمایش گذاشته است که در فاصله حدود ۲۶۰ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد.

انتهای پیام



منبع

کهکشانهای مارپیچی میله‌های دارای یک ساختار میله‌های از استارگانی هستند که از دو طرف برآمدگی مرکزی کهکشان امتداد می‌یابند هستند. میله‌ها در کهکشان‌های مارپیچی زمانی شکل می‌گیرند که مدار استارگان نزدیک قلب کهکشان، حالت ناپایدار و به خود می‌گیرند. با طولانی شدن مدار، آنها یک ساختار میله‌ای را ایجاد می‌کنند. با جذب بیشتر ستارگان مجاور، این میله گسترش می‌یابد. میله UGC ۶۷۸ کم‌رنگ است و به صورت گروهی مورب از ستارگان دیده می‌شود که از سمت چپ به سمت راست به سمت راست بالای سر کهکشان کشیده می‌شود.

بخوان  خدمه ماموریت «کرو-۵» به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شدند