آیا شما می‌توانید بنیانگذار استارت‌آپ موفق بعدی باشید؟



بنیانگذاران افسانه‌های استارت‌آپ‌ها مانند مارک زاکربرگ، ایلان ماسک، لری پیج، سرگئی برین و جف بزوس علاوه بر این بر ثروت زیاد و شگفت‌انگیزی که برای زندگی ما دارند، وجهه مشترک دیگران نیز با هم هستند؟ پاسخ بله است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک مطالعه جدید از ویژگی‌های شخصیتی مهم را که در بنیانگذاران موفق استارت‌آپ‌ها مشترک است، نشان می‌دهد. آی‌ای با محققی که بیش از ۲۰ هزار استارت‌آپ را تجزیه و تحلیل کرده است تا بفهمد که یک استارت‌آپ موفق به چه مواردی نیاز دارد، گفتگو کرده است.

این مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از بنیان‌گذاران موفق استارت‌آپ‌ها دارای ویژگی‌های شخصیتی هستند که احتمال شکوفایی شرکت‌هایشان را می‌دهد.

مطمئناً کاربرانی دارند که به افراد اجازه می‌دهند تا در رقابت‌ها قدم بگذارند، اما نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که داشتن ویژگی‌های شخصیتی خاص می‌تواند کلید ایجاد یک کسب‌وکار بسیار موفق باشد.

این ویژگی‌ها ممکن است برای سرمایه‌گذاران بالقوه باشد که به دنبال تصمیم‌گیری در این مورد هستند که آیا کسب‌وکاری که می‌خواهند ثروت خود را خرج آن کنند، نتیجه خواهد داد یا خیر، مفید باشد.

وجود چه ویژگی های شخصیتی در بنیانگذاران کسب و کارها بسیار مهم است؟

این مطالعه که توسط گروهی از محققان در دانشگاه نیو ساوت ولز(UNSW) سیدنی، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه فناوری سیدنی(UTS) و دانشگاه ملبورن انجام شد، نشان می‌دهد که در واقع یک شخصیت برای «بنیان‌گذاران» وجود ندارد. در واقع، شش تیپ شخصیتی مختلف را که بنیانگذاران قدرتمند به طور کلی در آنها مشترک هستند، شناسایی کردند که یک گروه «متنوع از شخصیت‌ها» را می‌توان برای استارت‌آپ‌ها کاملاً مفید دانست.

بخوان  چین ماهواره ZhongXing-1E را به فضا پرتاب کرد

ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی سه شخصیت مهم بنیانگذاران استارت‌آپ‌های موفقبه طور کلی، جنبه‌های شخصیتی کلیدی که در موفق‌ترین کارآفرینان یافتن می‌شود، شامل تنوع و خلاقیت و ماجراجویی استعداد و شروع چیزهای جدید است. همچنین می‌توانند در مرکز توجه قرار گیرند و سطوح پایین‌تری از فروتنی نشان دهند. علاوه بر این شور و نشاط خاص را با سطح فعالیت های بالا را می توان در آنها دید.

برای این مطالعه، هزاران شرکت تحت رهبری بنیانگذاران را بررسی کردند و زبان و فعالیت در حساب‌های توییتر (ایکس فعلی) را با استفاده از یک الگوریتم ماشینی تحلیل و تحلیل کردند.

سپس پروفایل‌های شخصیتی را با اطلاعات بزرگترین پایگاه داده استارت‌آپ موسوم به کرانچ‌بیس(Crunchbase) مقایسه کنید تا ببینید چگونه ویژگی‌های شخصیت‌های بنیانگذاران با موفقیت کسب و کار ارتباط دارد.

آنچه را که بررسی کردند این بود که شخصیت‌های اصلی بنیانگذاران موفق استارت‌آپ‌ها به طور قابل توجهی با جوامع عمومی پنج تفاوت بزرگ دارند.

این یک مدل پرکاربرد از شخصیت انسان است که به تجربه بودن، برون گرایی، وظیفه شناسی، روان رنجوری و توافق پذیری می‌پردازد.

گفتگو با یک محقق

آی‌ای با پروفسور پل ایکس مک کارتی(Paul X. McCarthy)، نویسنده اصلی مطالعه و استادیار در دانشگاه نیو ساوت ولز سیدنی گفتگو کرد.

پروفسور مک کارتی توضیح داد که چگونه از افراد برای ارزیابی شخصیت بنیانگذاران استارتاپ‌ها استفاده کردند.

او گفت که آنها بنیانگذاران ۲۵ هزار شرکت در سرتاسر جهان(شامل غول‌هایی مانند آمازون، توییتر، تسلا موتورز و بسیاری از موارد دیگر را با استفاده از پایگاه داده‌های صنعتی کرانچ‌بیس شناسایی کردند.

سپس آنها را بنیان‌گذارانی کردند که در توییتر فعال شناسایی شدند و از نمونه بزرگی از متن توییت‌های آنها به عنوان ورودی استفاده کردند. یک الگوریتم ماشینی از توییت‌ها برای استنباط هر یک از ویژگی‌های شخصیتی آنها در ۳۰ جنبه استفاده کرد.

بخوان  درخواست کمک از ستاره‌شناسان آماتور برای تایید سیارات فراخورشیدی

مضمونی که مک کارتی توضیح می دهد، از نظر علمی ثابت شده است که افراد با کمک ماشینی، با استفاده از متن های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و سایر منابع به بررسی همسر فرد دقیق می پردازند.

او همچنین به محدودیت‌های احتمالی چنین اشاره‌ای اشاره می‌کند، از جمله اینکه افراد ممکن است شخصیت عمومی را برای پست‌های توییتر ایجاد کنند. آیا پست های آنها واقعا نشان دهنده شخصیت آنها هستند؟ مک کارتی خود معتقد است که پنهان کردن شخصیت واقعی سخت است.

او همچنین گفت که تحقیقات قبلی توسط همکارانش در سال 2015 نشان داد که پیش‌بینی شخصیت‌ها بر روی رایانه بسیار خوب عمل می‌کند و در واقع دقیق‌تر از ارزیابی‌های همکاران، دوستان و خانواده هستند و از نظر قضاوت همسران را می‌توان مقایسه کرد.

مهمترین صفات بنیانگذاران چیست؟

این تحقیق آن دسته از ویژگی‌های شخصیتی را که ممکن است در میان بنیان‌گذاران موفق کسب‌وکار مهم‌تر باشد، می‌توان کرد. ماجراجویی، اعتماد به نفس و سرزندگی، سه مورد برتر معرفی شد.

چند نفر می‌توانند بنیانگذاران موفق باشند؟

پروفسور مک کارتی همچنین در مورد اینکه چند نفر در سراسر جهان ممکن است دارای ویژگی‌های شخصیتی باشند که می‌توانند آنها را به بنیانگذاران موفق تبدیل کنند اینگونه توضیح داد: با بررسی یک پایگاه بزرگ جهانی از داده‌های شخصیتی دقیق در بیش از 686 هزار نفر از بیش از صد کشور مختلف، به طور متوسط ​​دریافت می‌شود که 8.4 درصد از افراد دارای ویژگی‌های شخصیتی هستند که با کارآفرینان موفق مطابقت دارند. باید گفت که یک تیپ شخصیتی واحد وجود ندارد بلکه شش مورد از آن وجود دارد.

بخوان  اهدای جایزه معتبر مهندسی به توسعه‌دهندگان سلول‌های خورشیدی فتوولتائیک

این آمار نشان می دهد که از هر ۱۲ نفر، یک نفر ممکن است از نظر شخصیتی، چه چیزی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق لازم را داشته باشد. اما، همه آن‌ها واقعاً علاقه‌مند به راه‌اندازی یک تجارت نخواهند بود و شاید ممکن است آن را داشته باشند.

انتهای پیام



منبع