فضانوردان ماموریت کرو-5 چه روزی به زمین بازخواهند گشت؟

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا، فضانوردان ماموریت کرو-5 اسپیس ایکس قصد دارند پنجشنبه 9 مارس ساعت 5:05 بعد از ظهر به وقت منطقه شرقی (01:35 بامداد جمعه به وقت تهران) ایستگاه های بین المللی (ISS) را ترک کنند و به اقامت پنج ماهه خود در این منطقه بپردازند. این تاسیسات پایان دهنده.

خروج خدمه ماموریت کرو-۵ فضای کمی را در ایستگاه آزاد می‌کند. پس از ورود خدمه ماموریت کرو-۶ در پایان هفته گذشته، ۱۱ فضانورد در این تاسیسات زندگی و کار می‌کردند. تعداد ساکنان معمولی حدود 6 نفر است.

ناسا و اسپیس ایکس در ابتدا بامداد پنجشنبه را برای عملیات جداسازی کرو دراگون هدف قرار دادند، اما بادهای شدید در محل آب فرود باعث شد تیم ماموریت حرکت را به عقب بیندازد.

ناسا گفت که در حالی که اکنون بعدازظهر پنجشنبه را هدف قرار داده است، به ارزیابی شرایط آب و هوایی ادامه می‌دهد و بنابراین زمانبندی ممکن است در معرض تغییر باشد.

ناسا 9 مارس را برای سفر به فضانوردان ماموریت کرو-5 به خانه هدف گذاری کرده است.

در حال حاضر این است که فضاینوردان ناسا نیکول مان(Nicole Mann) و جاش کاسادا(Josh Cassada) به همراه کویچی واکاتا(Koichi Wakata) از برنامه فضایی ژاپن و آنا کیکینا(Anna Kikina) از آژانس فضایی روسیه با فضاپیمای کرو دراگون در ساعت 5 :05 بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از ایستگاه فضایی خارج می شوند. زمان آب فرود آنها نیز در ساعت 9:25 بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (05:55 صبح شنبه) روز جمعه، 10 اسفند خواهد بود.

بخوان  تولید شارژر‌های بی سیم برای گوشی‌های اپل توسط شیائومی