آیا ویروس های زامبی در حال بیدار شدن هستند؟

دانشمندان گفتند: این اشتباه است که ویروس‌های زامبی تهدیدی برای سلامت عمومی مشترک است.

یکی از مشهودترین پیامدهای افزایش دما، ذوب جهانی یخ‌های دائمی زمین دائمی یخ‌بسته و لایه همیشه‌منجمد در اعماق زمین است. این ذوب سریع یخ دائمی باعث جمع‌آوری مواد آلی باستانی می‌شود که قبلاً برای هزاران سال در لایه‌های زمینهای عمیق و منجمد دائماً نگهداری می‌شود.

وی افزود: ذوب شدن یخ‌های دائمی نگران‌کننده است و این امر واقعاً نشان می‌دهد که مهم است که بتوانیم آن‌ها را منجمد کنیم و از ذوب‌شدنشان جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال نیوز، به گفته دانشمندان، ویروس‌های زامبی با قدمت ۴۸۵۰۰ سال می‌توانند با ذوب شدن یخ‌های زمین دائمی یخ‌بسته قطب شمال به دلیل تغییرات اقلیمی، دوباره بیدار شوند.

با ذوب شدن زمین دائمی یخ‌بسته قطب شمال، نسبت به بیدار شدن ویروس زامبی، هشدار داده‌اند.

زمین دائمی یخ‌بسته و لایه‌ای همیشه‌منجمد است که ۲۵ درصد نیمکره شمالی را تشکیل می‌دهد، سرد و نگه‌دار است. زیر زمین به این معنی است که نور نمی‌تواند در آن نفوذ کند و میکروارگانیسم‌های مقاوم‌شان را در خود جای داده است.

«کیمبرلی ماینر»، دانشمند حوزه آب و هوا در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در مؤسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا، به CNN گفت که با وجود خطرات کم انتشار این ویروس‌ها اما باز هم مهم است که از ذوب شدن یخ‌های دائمی جلوگیری شود.

انتهای پیام



منبع

گزارش آقای کلاویر همچنین می‌گوید که اپیدمی سیاه زخمی است که گوزن‌های شمالی را می‌کشد، با ذوب عمیق‌تر لایه‌های فعال زمینی دائمی‌خ‌بسته و لایه‌های همیشه‌منجمد در طول تابستان‌های فوق‌العاده گرم مرتبط است. او می‌گوید که بیماری‌ها، راه حلی با انواع بیماری‌ها وجود ندارد.

بخوان  کنترل صاعقه با لیزر ممکن شد

«جین مایکل کلاویر» محقق و تیمش به طور جدی موفق به احیای این ویروس منجمد و گونه‌های دیگر از نمونه‌های ۲۷۰۰۰ ساله‌ای که از معده یک ماموت پشمالو گرفته شده، ساخته شده‌اند.