فضای ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده پروتون در حال تبدیل شدن به تلفن همراه است

این شرکت ادعا می‌کند که پروتون درایو داده‌ها را از «کنترل فناوری بزرگ» و «نظارت انبوه دولتی» می‌گیرد، که باید برای هر صاحب کسب‌وکار آگاه به حریم خصوصی یا مدیر فناوری اطلاعات، صرف نظر از اندازه کلاه آن‌ها، جذاب باشد.

برای یکی، رمزگذاری سرتاسر فایل‌ها و ابرداده‌ها به این معنی است که حتی پروتون هم نمی‌داند چه چیزی در سرویس آنها میزبانی شده است. از سوی دیگر، داده ها در مراکز داده در سوئیس و آلمان ذخیره می شوند و آن را تحت برخی از قوی ترین ها قرار می دهند. حریم خصوصی قوانین در جهان

امنیت فضای ذخیره سازی ابری

همچنین اعلام کرد که یک برنامه ویندوز پروتون درایو به زودی به صورت بتا در دسترس خواهد بود و یک برنامه macOS نیز به دنبال خواهد داشت. هر دو قرار است در سال 2023 به طور کامل عرضه شوند.



منبع

پروتون، شرکت متمرکز بر حریم خصوصی پشت یک موفقیت سرویس VPN و یک ارائه دهنده ایمیل، رمزگذاری انتها به انتها (E2EE) خود را آورده است فضای ذخیره ابری به iOS و اندروید.

پروتون ادعا می کند که در دسترس بودن بین پلتفرم فایل های میزبانی شده روی آن پشتیبان گیری ابری سرویس رمزگذاری را به خطر نمی اندازد.

دسترسی آفلاین به فایل‌ها، یکی از ویژگی‌های رایج برای سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، به گونه‌ای رمزگذاری می‌شود که فقط از طریق برنامه Proton Drive قابل دسترسی باشد. کاربران iOS این توانایی را دارند که یک پین مورد نیاز برای باز کردن برنامه را تنظیم کنند، که سپس کلیدی برای رمزگذاری تمام فایل‌های Proton Drive ذخیره شده به صورت محلی ایجاد می‌کند.

بخوان  تصویر جدید "هابل" از محل تولد یک ستاره جوان

فایل‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده خارجی همچنین از پیوندهایی بهره می‌برند که ادعا می‌کند فایل‌ها را در یک «محیط رمزگذاری‌شده» تحویل می‌دهند، در حالی که هنوز برای هر کسی بدون حساب پروتون در دسترس است. پیوندها همچنین ممکن است دارای رمز عبور محافظت شده باشند و تاریخ انقضا برای آنها تعیین شده باشد.

را اعلامیه (در برگه جدید باز می شود) راه‌اندازی Proton Drive به دنبال راه‌اندازی این سرویس به‌عنوان یک برنامه وب در سپتامبر 2022 است و پروتون همچنان به ساخت اکوسیستم‌های مشابه ادامه می‌دهد. Google Workspace، مایکروسافت 365، و دراپ باکس. با این حال، پروتون دارای چند لبه منحصربه‌فرد است که ممکن است کاربران تجاری را متوجه خود کند.