فناوری نانو تکنولوژی چیست ؟ + تمام فواید و کاربردهای نانو | 1biti

استفاده از نانوتکنولوژی در سال های اخیر باعث بهبود چشمگیری در بسیاری از زمینه ها شده است. با این حال، متخصصان در مورد کاربرد گسترده آن با گمانه زنی های ناشناخته از خطرات نانو ذرات که هنوز ایجاد نشده اند، هشدار داده اند. امروزه فناوری نانو تکنولوژی از اهمیت بالایی در زمینه های مختلف مثل پزشکی و مهندسی برخوردار است و امید است که بتواند سرطان را درمان کند. بسياري از صاحب‌نظران و محققان، نانوتکنولوژي را مساوي آينده دانسته‌اند. به عنوان نمونه کميته مشاوران رئيس‌جمهور آمريکا در علوم و فناوري در تاييد برنامه ملي نانو فناوری براي سال ۲۰۰۱، از نانوتکنولوژي به عنوان محور آينده جهان ياد مي‌کند. از اين جهت اين مسئله براي دانشگاهيان، محققان و مسوولان هر کشور امري حياتي است.

  • يا انتظار مي‌رود تغييرات عمده‌ا‌ي در فناوري روشنايي در ۱۰ سال آينده رخ دهد.
  • به جای آن تصور کنید که اگر سلول های سرطانی یا حتی پیش سرطانی با دستگاه های اسکن معمولی تشخیص و برچسب گذاری شوند.
  • البته شایان توجه می‌باشد که این پیشرفتها همچنان ادامه داشته و بخش های جدیدی در صنایع مختلف و به کمک نانو فناوری و تکنولوژی نانو شناسایی می‌گردد.
  • در ایران به آموزش عمومی فناوری نانو به ویژه در سطح دانش‌آموزی توجه ویژه ای می‌شود.

ایجاد تغییراتی در مواد در سطح اتمی و ریز مولکولی می تواند راه را برای ایجاد تحولاتی عظیم در علوم زیست شناسی، شیمی، مواد و حتی پزشکی هموار کند. با وجود اینکه پیشرفت های زیادی که در زمینه فناوری نانو بوجود آمده است ، هنوز هم دانشمندان به بیشتر توانایی های این فناوری شگفت انگیز پی نبرده مجله خبری 1 بیتی اند و می توان گفت تنوع کاربردهای این فناوری انقلابی ، از تصور ما بسیار فراتر است. فناوری نانو امکان تولید دستگاه‌های ضبط میکروسکوپی را افزایش می‌دهد که عملا غیرقابل شناسایی هستند. به طور جدی تر، این امکان وجود دارد که فناوری نانو قابلیت استفاده در صنایع تسلیحاتی را داشته باشد.

بخوان  باغ تالار پارمیدا مشهد قیمت منو، گالری عکس، تخفیف، نقشه، دریافت پیش فاکتور، امکانات | asilight

وایرفریم چیست و چه کاربردی در طراحی صفحات وب دارد؟

محققان CU Boulder یک دستگاه پوشیدنی جدید و ارزان ساخته‌اند که بدن انسان را به یک باتری زیستی تبدیل می‌کند. این وسیله که توسط دانشمندان دانشگاه کلرادو بولدر در مجله Science Advances توضیح داده شده است به اندازه کافی انعطافی است که می توانید آن را مانند انگشتر، دستبند یا هر وسیله جانبی دیگری که پوست شما را لمس می‌کند، بپوشید. ایجاد رایانه‌های نانومقیاس برای استفاده در مراقبت‌های بهداشتی دقیق از دیرباز رویای بسیاری از دانشمندان و ارائه دهندگان مراقبت­های بهداشتی بوده است. اکنون، برای اولین بار، محققان در دانشگاه Penn State یک عامل نانومحاسباتی تولید کرده‌اند که می‌تواند عملکرد پروتئین خاصی را که در حرکت سلولی و متاستاز سرطان نقش دارد، کنترل کند. محققان دانشگاه توهوکو و دانشگاه گوتنبرگ یک فناوری جدید اسپینترونیک برای محاسبات الهام گرفته از مغز ایجاد کرده اند.

مشخصات نانو تکنولوژی

روش نوآورانه آن‌ها که در مجله Advanced Material منتشر شده است از فناوری نانو، علم فراسطح، نور مادون قرمز و هوش مصنوعی استفاده می‌کند. فناوری نانو یا نانو‌تكنولوژي طراحی، مطالعه، تولید و کاربرد ساختارها، ابزارها و سیستم ها در مقیاس نانومتری است. اولین استفاده از اصطلاح فناوری نانو توسط نوریو تانیگوچی بود که در سال ۱۹۷۴ سخنرانی کرد و توصیف کرد که چگونه دقت ابعادی که ما با آن تولید می کنیم با گذشت زمان بهبود یافته است.

کاربرد نانو مواد

مقیاس ابعاد مورد استفاده برای کاربرد فناوری نانو معمولاً ایده هایی که وی مطرح کرد به طرز چشمگیری پیشگامانه بودند. به عنوان مثال، وی تکنیک هایی را که می توان برای ساخت مدارهای مجتمع در مقیاس بزرگ و تأثیرات انقلابی استفاده از این مدارها بر محاسبات را به کار برد، پیش بینی کرد. وی در مورد ساخت ماشین هایی برای تعیین توالی ژن ها با خواندن مولکول های DNA صحبت کرد. وی استفاده از میکروسکوپ الکترونی را برای نوشتن اطلاعات عظیم در مناطق بسیار کوچک پیش بینی کرد. وی همچنین در مورد استفاده از ماشین آلات مکانیکی برای ساخت ماشین های دیگر با افزایش دقت صحبت کرد.

بخوان  آیا از مهارت های هوش مصنوعی خود خجالت زده اید؟ در اینجا چه باید کرد

http://118amoozesh.ir