فناوری نانو تکنولوژی چیست ؟ + تمام فواید و کاربردهای نانو | 1biti

تیمی از محققان دانشگاه نورث وسترن ماده‌ای ابداع کرده‌اند که می‌تواند چشم‌انداز فعلی لباس‌های محافظ را تغییر دهد. پارچه کامپوزیتی که مبتنی بر چارچوب‌های فلزی-آلی است، دارای کاتالیزورهایی در حفره‌های آن است که می‌توانند مواد شیمیایی سمی، ویروس‌ها و باکتری‌ها را به روشی مشابه جذب آب در اسفنج‌ها جذب و غیرفعال کنند. این نانوبادی‌ها به اندازه کافی برای استفاده در اسپری‌های استنشاقی یا بینی پایدار هستند و امکان کاربرد آن‌ها در این فرم از محصولات وجود دارد. این مواد در کنار واکسن‌های تزریقی، گزینه جدیدی را برای پیشگیری و درمان COVID-۱۹ ارائه می‌دهند. یکی از مهمترین تجهیزات مودم، لوازم جانبی آنها می باشد، که شما عزیزان می توانید به راحتی در فروشگاه IDH این محصولات را خریداری کنید. از سال ۱۳۸۰ دفتر همكاری های فناورى ریاست جمهوری حركت در حوزه فناورى نانو را آغاز كرد و در سال ۱۳۸۲ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تأسيس شد.

۳- دوام‌پذيري منابع: کشاورزی ، آب، انرژي، مواد و محيط زيست پاک:

چالش در جهت پيدا كردن راه حل هايي براي اصلاح كيفيت، افزايش كارايي مصالح و كاهش مصرف ماده خام و انرژي، موجب استفاده از فنآوريهاي نوين در اين صنعت شده است. يكي از بزرگترين فنآوريهاي نوين در قرن حاضر نانوتكنولوژي است كه استفاده از آن در راستاي برطرف كردن نيازهاي صنعت ساختمان، ميتواند راهگشا باشد. از مزاياي استفاده از اين فنآوري ميتوان به افزايش کيفيت مصالح، صرفه جويي در مصرف انرژي و به تبع آن صرفه جويي اقتصادي اشاره كرد. اکنون می‌توان مرزهای نابینایی را در دنیای مواد پشت سر گذاشت و به کمک نانو فناوری با ایجاد حتی تجهیزاتی در مقیاس‌های باورنکردنی و کوچک، وارد کهشکشان‌های عظیمی در مواد شد که تصورش هم در مخیله افراد نمی گنجد.. تاثیر فناوری نانو بر پزشکی و استفاده از داروها یکی از تاثیرات شگرف نانوتکنولوژی بر زندگی انسان هاست که غیر قابل چشم پوشی می باشد . برای توصیف علم نانو و تاثیر آن بر زندگی انسان ها باید آن را در سه سطح تاثیر مستقیم، غیرمستقیم و مفهومی مورد پژوهش قرار داد، به عبارتی نانو تکنولوژی بر هرچیزی روی کره ی زمین تاثیر می گذارد .

  • نانو می‌تواند باعث بروز تحولاتی بی نظیر در صنعت شود که اگر بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرد، شغل‌های جدید ایجاد می‌کند.
  • در جبهه پزشکی, برای تشخیص دقیق سلول ها یا مواد در بدن نیز می توان از آن استفاده کرد.
  • از سوی دیگر، ناوفناوری مانند بسیاری از فناوری‌های دیگر باعث ایجاد موضوعات بحث‌برانگیز می‌شود، از جمله نگرانی در مورد سمیت و اثرات زیست‌محیطی نانومواد،[۴] و تأثیرات بالقوه آنها بر اقتصاد جهانی و همچنین گمانه زنی در مورد سناریوهای مختلف پایان جهان.
  • در واقع پاسخ بسیاری از سوالات از بررسی اتمی و مولکولی ساختارهای مختلف نتیجه می‌شود.
  • بنابراين عرصه بسيار وسيع نانوتکنولوژي که زندگي انسانها را نيز در برخواهد گرفت، خود القاءکننده اين نتيجه خواهد بود که نمي‌توان به روي آن چشم بست.
بخوان  بررسی تعمیرات و قطعات لیفتراک هلی | توکو لیفتراک

اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم نه تنها در بیمارستان ها بلکه حتی در بدن هر انسان و در زندگی معمولی هر فردی میتوانیم خیلی زود به بیماری ها و نقطه ی آغاز آنها دست پیدا کرده و هرچه زودتر به کنترل شرایط موجود و بازگشت به شرایط عادی بپردازیم . تشخیص صحیح و به موقع توسط حسگرهای مجله خبری 1 بیتی نانو و نانوذرات به منظور ارائه ی درمان درست تر و مناسب تر و به موقع در بسیاری از بیماری ها ازجمله سرطان، دیابت، پارکینسون و بسیاری دیگر از بیماری ها می تواند نقشی مهمی ایفا کند . از نانو می‌توان در بیشتر زمینه‌ها مانند شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، علوم مواد و مهندسی و..

http://118amoozesh.ir

مواد در مقیاس نانو، ویژگی‌های جالب توجهی از خود نشان می‌دهند که در مقیاس‌های ماکروسکوپی و بزرگ از آن مواد مشاهده نمی‌شوند. به طور مثال فلز مس در مقیاس نانو شفاف است و یا فلز طلا که در حالت عادی از لحاظ ترکیب و یا واکنش شیمیایی غیرفعال است، در مقایس نانو بسیار فعال می‌شود. همچنین در مقاله «گرافن — به زبان ساده» دیدیم که کربن در حالت عادی گرافیت، بسیار نرم است و اگر به صورت نانولوله و یا گرافن در آید، خواص فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

پودر سرامیک نسوز؛ چیستی، انواع و کاربردها

نانوتیوب های کربنی دارای کاربردهای تجاری متنوعی از جمله ساخت تجهیزات ورزشی قوی تر و سبک تر هستند و برای مثال, راکت تنیس ساخته شده با نانولوله های کربنی در طول ضربه ها کم تر خم می شوند و نیرو و دقت تحویل را افزایش می دهد. به لحاظ کاربردهاي بسيار زيادي که اين فناوري مي‌تواند در امور نظامي داشته باشد، گرايش زيادي در بخش دفاعي کشورها به تحقيق و توسعه نانوتکنولوژي صورت گرفته است. اين کاربردها از لباسهاي مانع خطر تا پرنده‌هاي بسيار کوچک، تجهيزات اطلاعاتي و بسياري موارد ديگر است که هم‌اکنون با حمايت وزارتخانه‌هاي دفاع کشورهايي چون آمريکا، ژاپن و برخي کشورهاي اروپايي به صورت پروژه‌هاي تحقيقاتي در حال انجام هستند. اما براي کشورهايي که بتوانند با استفاده از روند موجود، جايگاهي را در آينده امنيت جهاني براي خود در نظر بگيرند، يک فرصت خواهد بود. با توجه به اينکه اين کاربردها بسيار متنوع هستند، هر کشوري مي‌تواند زمينه‌اي را براي پيشگامي در جهان سهم خود نمايد و در آينده رقابتهاي بين‌المللي نقشي داشته باشد. يا انتظار مي‌رود تغييرات عمده‌ا‌ي در فناوري روشنايي در ۱۰ سال آينده رخ دهد.

بخوان  همه چیز درباره ی فناوری نانو و کاربردهای نانو تکنولوژی شرکت شیمی صنعت رشد | 1biti

آبکاری لوستر در تهران