توسعه اولین تجهیزاتی-یونی غیر سمی جهان

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، در حالی که باتری‌ها به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل می‌شوند اما به شدت محیط را آلوده می‌کنند و حاوی مواد خطرناکی مانند سرب، کادمیوم و جیوه هستند که بازیافت آن‌ها فوق‌العاده برانگیز است.

محققان می‌گویند که مرحله‌ اول توسعه‌های باتری‌های جدید را با موفقیت به پایان می‌رسانند و استاندارد را برای ایمنی و عملکرد باتری تعیین کرده‌اند.

علاوه بر این، باتری‌های ساخته شده از یون‌های فلزی چند برابری به‌ویژه – Al3+، Zn2+، یا Mg2+ استفاده می‌کنند که از مقادیر زیادی از پوسته زمین به حساب می‌آیند و انرژی چگالی بسیار بالاتری نسبت به باتری‌های لیتیوم یونی معمولی ارائه می‌دهند.

دانشمندان تاکید می‌کنند که این ماده سمی می‌تواند باعث مسمومیت افراد و حیوانات و همچنین آلوده شدن خاک و آب در هنگام گرفتن در محیط زیست در طول زمان شود. با این حال، در یک پیشرفت جدید، تحقیقات چینی و استرالیایی راه را برای تولید اولین باتری غیر سمی ایمن و کارآمد در جهان پیموده‌اند.

این ترکیب به باتری‌ها امکان می‌دهد انرژی را به طور خودکار ذخیره کند و راه ایمن برای ذخیره انرژی برای مصارف مختلف ارائه‌دهنده باشد.

پروفسور ژونگ‌فن ژیا (Zhongfan Jia)، از دانشگاه فلیندرز، امیدوار است در آینده بتواند از مواد تخریب پذیر برای توسعه باتری‌ها استفاده کند تا این محصول ایمن و پایدار باشد.

اجزای غیر سمی

باتری‌های جدید با استفاده از وسایل به نام رادیکال‌های آلی پایدار ساخته می‌شوند که دارای عنصر حیاتی به نام TEMPO است.

این عنصر یک خروجی ولتاژ پایدار ۱.۲۵ ولت و ظرفیت ۱۱۰ میلی‌متر آمپر ساعت گرم در ۸۰۰ دوره با تنها ۰.۰۲۸ درصد تلفات انرژی در هر چرخه را می‌دهد.

بخوان  چرا ناسا و آژانس‌های فدرال امسال را سال علوم باز معرفی می‌کنند؟

انتهای پیام



منبع این مطالعه توسط تیمی از محققان دانشگاه فلیندرز در استرالیای جنوبی و دانشگاه علم فناوری ژجیانگ در چین انجام شد.

محققان در چین و استرالیا با موفقیت اولین باتری های غیر سمی و کارآمد جهان را ساخته اند.

آنها به جای استفاده از مواد شیمیایی مضر، از مایعات در آب استفاده می‌کنند. به گفته‌ی آنها، این الکترولیت‌های مبتنی بر آب به ساخت اولین باتری‌های رادیکال کمکی کمک کرده‌اند که هم در برابر آتش مقاوم هستند و هم در هوای پایدارند.