فناوری نانو نانوتکنولوژی چیست؟ و کاربردهای نانو تکنولوژِی بایو وان_ تخصصی ترین وب سایت بیوتکنولوژی , مهندسی ژنتیک و زیست شناسی نوین کشور | 1biti

همانطور که اشاره کردیم نانو در زندگی امروز انسان ها نقش تاثیرگذاری دارد. در حال حاضر با استفاده از این فناوری کامپیوترهایی را در ابعاد کوچکتر، سریع تر و قدرتمندتر تولید کرده اند. مدارهایی که در این سیستم ها به کار می روند از جنس نانو لوله های کربن هستند.

ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مرتبط با فناوری‌نانو یکی از اولویت‌های اصلی متولیان فناوری‌نانو در ایران بوده‌است. از این رو برنامه‌های تشویقی متعددی برای سوق دادن مخترعان و دانش‌پژوهان به سوی ساخت ادوات و تجهیزات مرتبط با فناوری‌نانو تدوین و اجرا شده‌اند. پس از تجهیزات، بیشترین شرکت‌ها در صنایع ساخت و ساز، نساجی و پلیمر و کامپوزیت فعال هستند. همچنین تعداد محصولات نانوی ساخت ایران موجود در بازار تا اردیبهشت ۹۷، ۴۲۱ محصول بوده‌است که ۳۵ درصد از آن‌ها (۱۵۰ محصول) را تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی دربرمی‌گیرند. در محصولات نیز پس از تجهیزات سه حوزه پزشکی و سلامت، نساجی و ساخت و ساز بیشترین سهم را دارا هستند.

  • به عبارت دیگر، به جای آنکه ترانزیستورها در یک لایه کنار یکدیگر قرار گیرند در چندین لایه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.
  • موادي که مي‌توانند خواص جديد و فوق‌العاده‌اي به محصولات موجود بخشيده و موجب کاهش قيمت آنها شوند.
  • فراتر از سهل‌شدن استفادة بهينه از دارو، نانوتکنولوژي مي‌تواند فرمولاسيون و مسيرهايي براي رهايش دارو تهيه کند، که به‌نحو حيرت‌انگيزي توان درماني داروها را افزايش مي‌دهد.رفتار مولکولي در مقياس نانومتر، سيستمهاي زنده را اداره مي‌کند.
  • محدوديت‌هاي شديد سوخت براي حمل بار به مدار زمين و ماوراي آن، و علاقه به فرستادن فضاپيما براي ماموريتهاي طولاني به مناطق دور از خورشيد ، کاهش مداوم اندازه، وزن و توان مصرفي را اجتناب‌ناپذير مي‌سازد.
  • افزايش توان محاسباتي بوسيلة نانوتکنولوژي، ترسيم وضعيت شبکه های ماکروملکولی را در محيط‌هاي واقعي ممکن مي‌سازد.
بخوان  یک ترفند ساده برای هوش مصنوعی آشکار شد

علاقه خاص او به فرکانس‌های ناحیه اپتیکی و مکانیک کوانتومی باعث شده که در حال حاضر در دو زمینه‌ مخابرات نوری و محاسبات کوانتومی تحقیق و پژوهش کند. او در حال حاضر، آموزش‌هایی را در دو زمینه فیزیک و مهندسی برق (مخابرات) در مجله فرادرس می‌نویسد. انواع باتری های مودم های همراه، سیم کارت خور، انواع انتن های تقویت مودم و آداپتور های شارژ در این فروشگاه قابل سفارش می باشند. از دیگر محصولات با کیفیت فروشگاه IDH می توان به مودم های رومیزی 4G/4.5G/5G برند معتبر ZTE اشاره کرد.

فناوری نانو مرطوب

فناوری نانو چیست؟ پاسخ به این سوال به این آسانی نیست که تصور می شود زیرا این واژه طیف وسیعی از فعالیت ها را در بر می گیرد. از این رو ، “فناوری نانو” به راحتی می تواند به معنای یک فناوری برای انجام کارهای “کوچک” باشد. با این حال، مدت هاست که از نانو به عنوان پیشوند در محافل علمی به معنای ۱ میلیاردیم (با استفاده از میلیارد به معنای آمریکایی مجله خبری 1 بیتی آن یعنی یک و پس از آن نه صفر) استفاده می شود. علوم نانو و فناوری نانو شامل توانایی دیدن و کنترل اتمها و مولکولهای منفرد است. همه چیز روی زمین از اتم تشکیل شده است – غذایی که می خوریم، لباسی که می پوشیم، ساختمان ها و خانه هایی که در آنها زندگی می کنیم و حتی بدن خودمان. تصور دنیای آینده فناوری بدون حضور فناوری نانو ، تقریبا غیر ممکن است .

نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟

به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. نانو شل شامل مهره هایی است که حدود سه میلیونیوم پهنا دارد و یک دیوار فلزی خارجی و هسته مرکزی سیلیکون در آن وجود دارد. نانو شل ها را می توان برای جذب نور فرکانس های مختلف، تولید حرارت (هیپرترمی) طراحی کرد. جلوگیری از دارو از تعامل با سلول های طبیعی، در نتیجه از اثرات جانبی آن ها پرهیز می کند. به جای آن تصور کنید که اگر سلول های سرطانی یا حتی پیش سرطانی با دستگاه های اسکن معمولی تشخیص و برچسب گذاری شوند.

بخوان  درس هوش مصنوعی -راهنمای جامع هوش مصنوعی و سیستم های خبره در مهندسی کامپیوتر 1 بیتی

http://118amoozesh.irhttp://118amoozesh.ir