فناوری های پرکاربرد در سال 2022 – 10 تکنولوژی برتر 1 بیتی

در نتیجه می توانیم از اتلاف منابع، ضرر و زیان و هزینه ها به صورت چشم گیری کم کنیم و این همان چیزی است که اینترنت اشیاء ایجاد کرده است. فنشناسى عبارت است از اعمال روشهاى علوم طبيعى و علوم فيزيکي، که در يک شغل بهمنظور شناخت تمامى قوانين مؤثر بر آن، انتقاد از شيوههاى آن و انتقال دانستنىهاى مربوط بدان از طريق آموزش فنى. شیء در اینترنت اشیا می تواند هر وسیله ای با هر نوع حسگری با قابلیت جمع آوری و انتقال داده بر روی یک شبکه بدون دخالت فرایند دستی باشد. دومین دسته این سوالات معطوف به خط مشيها و سیاستهاست و سومین دسته با بهرهگیری از سوالات پیشین ناظر بر این موضوع است که تکنولوژیهای تخصصی چگونه ماهیت اقتصاد سیاسی جهانی را تغییر دادهاند. امروزه، فناوریهایی مانند RFID و بلوتوث با صرف انرژی پایین، اتصال محصولات را به شبکه آسانتر کردهاند و گزینههای بیشماری برای تحلیل رفتار مشتری، تبلیغات هوشمند و تسهیل فرایند خریدوفروش، پیش روی صاحبان کسبوکار قرار دادهاند. در نهایت، به یک دستگاه با قابلیت انجام مسیریابی نیاز خواهیم داشت. ما می دانستیم که چه زمان چه چیزهایی نیاز به جایگزینی، تعمیر یا یادآوری دارند و اینکه آیا اکنون بهتر هستند یا در گذشته.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ با افزایش دسترسی به اینترنت پهن باند و شبکههای سلولی و بیسیم بهمرور این قابلیت به وجود آمد که تقریباً همهچیز به اینترنت متصل شود، بهطوریکه اکنون کاربری دستگاههای هوشمند در خانهها و دفاتر کار بسیار زیاد شده است. حال ما می توانیم تمامی اطلاعات مهم و اساسی را بین کشورها و قاره ها تنها با کلیک بر روی یک دکمه به اشتراک بگذاریم. بنابراین باید جریان فرآیندی را برای یک چارچوب مشخص توسعه داد که بر روی آن راه حل های اینترنت اشیا ایجاد شوند. پایش از راه دورِ دستگاهها نیز مورد دیگری است که ۳۸/۸ درصد از افرادِ شرکتکننده در پژوهش ۴۵۱ به آن اشاره کردهاند. با بهرهگیری از حسگرهای هوشمند، کسبوکارها میتوانند هزینههای مصرف انرژیشان را به میزان چشمگیری کاهش دهند. هوش مصنوعی با الگوریتمهای پیشرونده خود را سازگار میکند.

از این رو باید همچنان منتظر بود که باز هم با اتفاق مشابهی در حوزه ارتباطات مواجه مشویم که شاید وزیر با طرح سؤالی در مجلس ملزم به پاسخگویی شود یا مثل بعضی مواقع چشمها را ببندیم و صورتمسئله را پاک کنیم و به روی خود نیاوریم که سرعت اینترنت روزبهروز در حال کندشدن است و اپراتورهای مربوطه به جای سرویسدهی مناسب و باکیفیت، صرفا تعرفهها را بالا میبرند و مجلس هم استیضاح وزیر ارتباطات را که چندماهی به طور جدی دنبال میکرد، به دست فراموشی سپرده است. نقطه آغاز علم هوش مصنوعی را می توان به بعد از جنگ جهانی دوم نسبت داد، در آن زمان واینر با توجه به مسائل سایبرنتیك زمینه را برای پیشرفت هوش مصنوعی به وجود آورد و سپس در سال ۱۹۵۰ تورینگ آزمایش بالا را برای اثبات هوشمند بودن یك ماشین پیشنهاد داد و سپس در سال ۱۹۵۶ گروهی از علاقه مندان به هوش مصنوعی در كالج دارتموت گرد هم آمدند و تحقیقات وسیعی را برای هوش مصنوعی آغاز كردند. این تکنولوژی با محیط حقیقی تعامل دارد و از طریق دستگاه های با تکنولوژی هوشمند مجهز به دوربین (برای جمع آوری اطلاعات در مورد محیط) و حسگرهای بسیار حساس (برای تجزیه و تحلیل محیط واقعی) کار می کند.

در کشور ما نقش بخش دفاعی در توسعه علم و تکنولوژی شفاف نشده است؛ ولی با توجه به چالشهای مهمی که در حفظ امنیت ملی وجود دارد که با حفظ کیان نظام و ارزشهای اساسی کشور ارتباط مستقیم دارند، باید کانون تمرکز توسعه علم و تکنولوژی کشور در بخش دفاعی قرار داشته سایت 1biti باشد. امروزه مسئله امنیت به اصلی ترین دغدغه فکری برخی از مسوولان در ایران تبدیل شده است.دغدغه وسواس گونه که همه چیز را از منظر دشمن شناسی آن هم از نوع آمریکایی می بیند.دشمنی با امریکا و اسرائیل از یک سو و دشمنی معاندان داخلی از سوی دیگر، باعث شده که الگوی اینترنت ملی از نوع کره شمالی،چین و یا شاید روسیه در نظر برخی مطلوب باشد. سوال اصلی و اساسی اینجاست که وقتی مردم در نسخه اولیه این طرح، هفت روز تمام قطع ارتباط با جهان را تجربه کرده اند؛ چگونه می توانند که نام این پروژه را اینترنت ملی خطاب نکنند؟ هدف یادگیری ماشینی این است که کامپیوتر (در کلیترین مفهوم آن) بتواند به تدریج و با افزایش دادهها بازدهی بالاتری در وظیفهٔ مورد نظر پیدا کند. این دادهها در چند سال آینده رشد فزایندهای خواهند داشت. AI می تواند در آینده به عنوان محرک اصلی فناوریهای نوظهور مانند دادههای بزرگ (Big Data)، رباتیک و اینترنت اشیا (IoT) عمل کرده و همچنان به عنوان یک مبتکر در فناوری ادامه فعالیت بدهد.

بخوان  خط تولید ابر و اسفنج | ایران کاپ

البته گفته میشود که این تغییر نام تلاشی برای منحرف کردن توجهات از بحرانهای این شرکت، از جمله سرکوب ضدانحصار، شهادت با افشای کارمندان سابق و نگرانیها در مورد مدیریت اطلاعات نادرست است. اواخر اسفند سال گذشته بود که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ظرفیت ایران برای تبدیل شدن به قطب ترانزیت دیتا اشاره کرد و گفت استفاده بهینه از ظرفیت خدادادی کشورمان برای ترانزیت دیتا یکی از مسائل مغفول مانده در حوزه ارتباطات محسوب میشود. این پژوهش همچنین رویکرد فناوری به حیطه فردی، به سنت و جهانیشدن را بررسی کردهاست. امروزه همچنین بسیاری از دستگاه های مصرفی مانند ساعت های هوشمند، کفش و عینک های سه بعدی را داریم.

هرچند این اختلال واکنش و ابراز گلایه خیلی از کاربران را به همراه داشته اما هنوز زمان دقیق اتصال اینترنت اعلام نشده است. برای دریافت تنظیمات اینترنت همراه اول ۴g برای گوشی سامسونگ، شما نیاز به تغییر سیم کارت نوترینو خواهید داشت که البته اگر بعد از سال ۱۳۹۴ سیمکارتتان را خریداری کردید، نیازی به تعویض آن نیست. ما نیاز داریم که کامپیوترها را با ابزارشان برای جمع آوری اطلاعات تقویت کنیم تا آن ها بتوانند جهان را برای خودشان، با نهایت شکوه و افتخار ببینند، بشنوند و ببویند. همینطور با کمک Ava ربات مخصوص، جلسات کاری طولانی و خسته کننده نیز در هتل دستخوش تغییراتی شده است. طبیعت مرتبط بدین معناست که حتی تماس های تلفنی نیز در حال پیوستن به تاریخ هستند. یعنی آن ها در ثبت داده های مربوط به چیزهای دنیای واقعی خوب عمل نمی کنند. در حقیقت اینترنت اشیاء فن آوری است که قادر است سیستم هایی را با قابلیت حس کردن و واکنش به محرک های واقعی دنیا بدون دخالت انسان ایجاد کند.

تقریباً تمام اجسام فیزیکی میتوانند به دستگاه اینترنت اشیاء تبدیل شوند، بهشرط اینکه قابلیت اتصال به اینترنت داشته تا از این طریق کنترل شوند یا با کاربر و دستگاههای دیگر، اطلاعات رد و بدل کنند. این ماشینها از قابلیتهای مبتنی بر حافظه برخوردار نیستند. به عنوان مثال، حسگر یخچال می تواند داده های مربوط به دمای خارجی را جمع آوری کرده و بر طبق آن دمای یخچال را تنظیم کند. تا زمانی که راننده به ایستگاه خدمات برسد، سازنده اطمینان حاصل می کند که قطعه معیوب در ایستگاه خدمات موجود باشد. این شرکتها با پایش و تحلیل دادههای کاربران میتوانند پیشبینی کنند که چه زمانی ممکن است اتفاق نامطلوبی برای یک دستگاه بیفتد؛ در نتیجه، پیش از اینکه این مشکل باعث اختلال یا تأخیر در فرایند تولید شود، جلوی آن را خواهند گرفت. حتی اگر بیمار در حال حرکت باشد، علائم حیاتی او را می توان به طور مداوم با کمک پلتفرم اینترنت اشیا به پزشکان ارسال کرد. در یک سیستم ترکیبی می توان از شبکه های عصبی در انجام این کار استفاده نمود.

بخوان  کاربردیترین روشهای افزایش سرعت اینترنت مودم و تقویت وای فای Wifi 1 بیتی

او هم اگر مشکلی وجود داشته باشد آن را به توسعه دهنده منتقل می کند. اینترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل میکند ولی با اینترنت اشیاء یا IOT تمام اشیاء به هم متصل می شوند اینترنت اشیاء یا Internet of Things ‪IoT مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات بوده و به طور خلاصه فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکههای ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم میشود. اینترنت اشیاء به میلیاردها دستگاه فیزیکی در سراسر جهان گفته میشود که به اینترنت متصل هستند و اطلاعات را جمعآوری میکنند و با کاربر و سایر دستگاههای متصل به اشتراک میگذارند. این روشی است که دستگاه ها می توانند با یکدیگر تعامل، مشارکت و همکاری داشته باشند. اینترنت اشیا آمده است تا جهانی را که می شناسیم تغییر دهد.

دیگر رهیافت های محاسبات نرم در هوش مصنوعی عبارتند از: سیستم های fuzzy (غیردقیق ومبهم) ، محاسبات تکاملی و بسیاری از ابزارهای آماری دیگر. او یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه شناسه خودکار دانشگاه MIT بود. او همچنین Zensi را تاسیس کرد. تغییرات ایجاد شده به نیروی کار انسانی صدمه چندانی وارد نخواهد کرد، به عنوان مثال یک حسابدار به طور ناگهانی اخراج نمیشود تا یک هوش مصنوعی جای او را بگیرد. قراردادهای متاورس قراردادهای تحت شبکه پلتفرمی است که افراد وقتی وارد آن پلتفرم میشوند، terms of service آن را قبول میکنند و اگر براساس آن عمل نکنند، پلتفرم امتیاز آنها را کم یا اخراجشان میکند.

برای این که قدرت پردازش برد آردوینو را بتوانیم بهتر درک کنیم، بهتر است بدانیم برد آردوینو یک RAM دو کیلو بایتی دارد که این مقدار حدود ۱۰ درصد از تصویر یک عکس فیس بوک می باشد. زارع پور گفت: راهبرد وزارت ارتباطات توسعه شبکه پرسرعت امن است که در این بخش بسیار عقب ماندهایم؛ دولت سیزدهم بنا دارد توسعه ارتباطات ثابت پرسرعت را در کشور بهصورت ویژه دنبال کند و پروژه فیبر نوری منازل در اولویت برنامههای این وزارتخانه است. توسعه شبکههای عصبی مصنوعی (شبکهای به هم پیوسته از گرههای هوش مصنوعی) موجب پیدایش چیزی شده است که به عنوان “یادگیری عمیق” شناخته می شود. زمانی که دستگاهی به شبکهای وصل میشود، این ظرفیت را دارد که به ابزاری ارزشمند برای گردآوری دادهها و به گزینهای برای مدیریت آسانتر تبدیل شود. در وب ۳ قرار است فرایند جستجوی دادهها با بهکارگیری هوش مصنوعی انجام شود. هجوم دادهها و ابزارهای جدید باعث میشود چالشهای تازهای برای مدیریت از راه دورِ دستگاهها ایجاد شود؛ اما بهکمک آن میتوان با دسترسی به جزئیات بیشتر، از فرایند بهرهبرداری و نگهداری دستگاهها آگاه شد. مدیریت داراییها نیز چند سناریو پیشِ روی خود میبیند؛ اما احتمال بهرهبرداری از فرایند نگهداریِ پیشگویانه بیشتر است.

بهعبارت دیگر، الگوریتمهای یادگیری نظارت نشده، بدون اینکه خروجی مطلوب دادههای ورودی را در اختیار داشته باشند، اقدام به شناسایی الگوهای از پیش شناخته نشده در دادههای ورودی میکنند. این زیرساخت نوآورانه با آسان تر کردن ایجاد برنامه های وب برای توسعه دهندگان میتواند از یکه تازی بعضی از شرکت ها جلوگیری کنند. آبیاری زمین های کشاورزی را می توان با کمک اینترنت اشیاء اتوماتیک کرد. با شبکه های هوشمند توزیع انرژی می توان مصرف انرژی را بهینه کرد. برای این کار از مجموعه ای از حسگرهای نور، رطوبت و دما می توان به طور مداوم برای نظارت بر شرایط استفاده نمود. یکی از اهداف متخصصان، تولید ماشینهایی است که دارای احساسات بوده و دستکم نسبت به وجود خود و احساسات خود آگاه باشند.

بخوان  انقلاب صنعتی چهارم و هوش مصنوعی 1 بیتی

بنابراین تا زمانیکه بیشتر روز خود را صرف ارتباط نزدیک با آدمها میکنید، احتمال اینکه نتوانید ارتباط معنادار و طولانیمدتی بسازید بسیار کم خواهد بود. به طور خلاصه، اینترنت اشیا یک مفهوم است که همه دستگاه ها را به اینترنت متصل می کند و اجازه می دهد آن ها در اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شروع کار با یک تنظیم کامل از الگوریتم ها و مدل های پیش ساخته شده برای یادگیری دستگاه، یادگیری عمیق، یادگیری تقویتی ها و تکنیک های دیگر هوش مصنوعی. جستجو برای «الگوریتم جهانی برای یادگیری و عمل در هر محیطی» چیز جدیدی نیست، اما زمان، اساساً دشواریِ ایجاد ماشینی با مجموعه ای کامل از توانایی های شناختی را کاهش نداده است. این مفهومی کامل از اینترنت اشیاست. اگر ما کامپیوترهایی داشتیم که همه چیز را با استفاده از اطلاعاتی که بدون کمک ما جمع آوری کردند در مورد اشیاء می دانستند، می توانستیم همه چیز را پیگیری و شمارش کنیم و به میزان قابل توجهی ضایعات، زیان و هزینه ها را کاهش دهیم.

به همین ترتیب، سیستم تهویه مطبوع نیز می تواند دمای خود را متناسب با دمای آن تنظیم کند. برای تولید کدهای خودکار قابل اتکا توسط هوش مصنوعی، این سیستم باید قابلیت درک مشکل را داشته باشد و مایکروسافت و کمبریج به لطف الگوریتم DeepCoder در این راستا گام هایی را برداشته اند اما حتی این سیستم هم که توسط متخصصان طراز اول توسعه یافته هنوز پیشرفتی چشمگیر به شمار نمی رود. نه فقط سلامت جسمی ما، بلکه سلامت روانی ما هم از تأثیرات منفی تکنولوژی در امان نیست. همچنین از میلیاردها داده استفاده می کند که همه آن ها باید ایمن شوند. این شبکه ها همچنین داده ها را بصورت بلادرنگ جمع آوری می کنند که به توزیع موثر برق و همچنین کاهش قطعی های برق کمک می کند.

یکی از رایجترین کاربردهای IoT، طراحی ویژگیهای شخصیسازیشده و زمینههایی مانند تبلیغات هوشمند است. سازه های مقاوم در برابر زلزله و نسوز که امروزه می بینیم نیز موهبتی از پیشرفت های تکنولوژی هستند. فایرفاکس اکنون دارای ویژگی “حفاظت پیگیری یا Tracking Protection” نیز میباشد، این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا با ایجاد فهرستهای حفاظتشده از خود در مقابل کوکیهای شخص ثالث محافظت کنند. به عنوان مثال، مدیریت یک دستگاه به وسیله موبایل و با اینترنت، همان اینترنت اشیا به حساب میآید. هستند. در انتها نیز، سینما و محل موردنظر شما، همان دنیای وب است که با استفاده از آدرس (URL) به آنها میرسید.

چرا که برای نقش های تعریف شده ی این فناوری باید آمادگی صنعتی لازم را داشته باشند. البته اگر در خانوادهتان پیشینه اعتیاد، اضطراب، افسردگی یا مشکلات مدیریت زمان وجود داشته باشد، باید مراقب باشید چون بیشتر در معرض خطر اعتیاد هستید. او پیشگام در توسعه ی RFID (مورد استفاده در بارکدخوان ها) بود که در حوزه مدیریت زنجیره تامین به کار می رفت. یک توسعه دهنده، برنامه کاربردی را با یک سند حاوی استانداردها، منطق، خطاها و استثناها که توسط او برای تست کننده به کار گرفته می شوند ارائه می دهد. همچنین یوتیوب در سال 2005 پا به عرصه گذاشت و برای مردم راهی کاملا جدید به منظور برقراری ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات با یکدیگر در فواصل دور فراهم کرد. برای مثال هر مسئله ای در خودرو به طور خودکار توسط حسگرها شناسایی خواهد شد و به راننده، و همچنین سازنده خودرو اطلاع داده خواهد شد. همچنین میتوان این حسگرها را با توجه به تقویم کاری شرکت تنظیم کرد و برای نمونه، اتاقهای کنفرانس را چند دقیقه پیش از آغاز جلسه گرم کرد.