فناوری ۳۱ ساله تولید برق از سیستم در شرف عملیات تجاری



ویورولر(Waveroller) در بهره‌برداری از توان قابل اعتماد و قابل پیش‌بینی موج برای فردای پایداری می‌کند.

به گزارش ایسنا، انرژی انرژی مدت‌هاست که در فضای انرژی پاک نادیده گرفته می‌شود، اما شرکت AW-Energy فنلاند اکنون آماده است تا با فناوری ویولر خود سر و صدا ایجاد کند. این شرکت قصد دارد تا یک مگاوات برق را از کف دریا ارائه دهد.

به نظر می‌رسد که پتانسیل انرژی نیاز به فکر داشته باشد، اما در این مورد به طرز ناامیدکننده‌های کُند بوده است. ویورولر قصد دارد این روایت را تغییر دهد.

سفر ویورولر با جرقه‌ای در سال 1993 آغاز شد، زمانی که یک غواص با الهام از حرکت دریچه یک کشتی غرق شده، تصور می‌کنید که می‌توان از قدرت برای تولید برق استفاده کرد.

در سال ۲۰۱۹ می‌آیم و شاهد اولین ویورولر تجاری هستیم که یک واحد ۳۵۰ کیلوواتی است که با موفقیت به شبکه در سواحل پرتغال متصل می‌شود. در این حال، چالش‌های ناشی از محیط خشن دریایی زمانی رخ داد که این واحد دو سال بعد باز شد. به چند ضربات ناشی از نمک، خوردگی، و کشتی چسب‌ها، شرکت AW-Energy با افتخار دوام و کیفیت سیستم را اعلام کرد.

در سال ۲۰۲۰، این شرکت با کار روی پروژه‌ای با حمایت از حمایت مالی اتحادیه اروپا کار می‌کند تا ویورولر را برای سریال و استقرار در آرایه‌هایی به نام ویوفارمز (WaveFarms) تطبیق دهد. به گزارش نیواطلس، ویوفامرز، متشکل از ۱۰ تا ۲۴ واحد ویورولر در بستر دریا در عمق بین هشت تا ۱۲ متر خواهند بود که حدود دو کیلومتر از ساحل فاصله دارند.

بخوان  مهندس اسپیس ایکس جانشین احتمالی ایلان ماسک در توییتر

هر ویورولر برای تولید یک مگاوات پیک توان طراحی شده است و در سال 2023 تولید سالانه بین 624-813 مگاوات ساعت را انجام داده است. با این حال، تحول واقعی در هزینه تراز شده انرژی (LcoE) است که ویولر را در موقعیت رقابتی قرار می دهد. انرژی تراز شده (LCOE)، یا هزینه تراز شده برق، با کیفیت متوسط ​​خالص تولید برق برای یک نیروگاه تولیدی در طول عمر آن است.

این دستگاه دارای ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار در مگاوات ساعت هزینه تراز شده انرژی است. برای مقایسه، فناوری تراز انرژی بادی فراساحلی به عنوان یک جاافتاده‌تر، از 82 تا 55 دلار در هر مگاوات ساعت در سال 2022 بود.

پروژه ویوفارم با پیش‌بینی افزایش ۲۷۵ میلیون یورویی و ایجاد ۵۰۰ شغل در دهه آینده، با هدف کمک به توجه به اقتصاد اروپا می‌شود.

انتهای پیام



منبع