فیلمی از مونتاژ موشک پرتاب‌گر ماموریت «آرتمیس ۲»



فیلم منتشر شده از مرکز مونتاژ ناسا، مراحل به هم پیوستن مراحل گوناگون موشک «سامانه پرتاب فضایی» را نشان می دهد که قرار است ماموریت «آرتمیس ۲» را به ماه ببرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، گروه‌های بسیاری در سراسر ناسا در حال کار کردن برای اولین پرتاب فضانوردان به ماه در بیش از ۵۰ سال گذشته هستند.

نام خدمه‌ای که برای پرتاب با کپسول «اوریون» (Orion) در این مأموریت تاریخ‌ساز انتخاب‌شده است، و از آنجایی که فضانوردان «آرتمیس ۲» (Artemis 2) انتخاب شده‌اند، آماده می‌شوند تا بیش از هر انسان دیگری پرواز کنند. حال آماده سازی است.

در ویدئویی که توسط «مرکز پرواز فضایی مارشال»(MSFC) ناسا منتشر شده است، مرحله اصلی موشک «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) دیده می شود که مراحل مونتاژ را در «مرکز مونتاژ میچود»(MAF) ناسا در نیواورلئان می‌گذراند. هر پنج بخش این بدنه 65 متری به هم متصل شده و به نظر می‌رسد که موتور، مولفه نهایی است. در این ویدئو، مهندسان سعی دارند قسمت پایین سامانه پرتاب فضایی را به بقیه مرحله اصلی مرتبط کنند.

در این ویدئو می‌توانم که تکیه‌گاه‌های متحرک را ببینم، برای چرخاندن بخش‌های بزرگ در جای خود به کار می‌روند که سپس با استفاده از ۳۶۰ پیچ به یکدیگر متصل می‌شوند. تکنسین ها در مرحله بعد، مونتاژ شده را برای نصب چهار موتور «آراس-25»(RS-25) جابه‌جا می‌کنند. مرحله اصلی سامانه پرتاب فضایی پس از تکمیل شدن، از طریق خلیج مکزیک به «ساحل فضایی فلوریدا»(Florida’s Space Coast) فرستاده می‌شود تا پرتابگر در آنجا به طور کامل شکل بگیرد.

در ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه «مرکز فضای کندی» (KSC) ناسا، تقویت‌کننده‌های موشک جامد متصل می‌شود و علاوه بر آن بر روی کپسول اوریون و ماژول خدمات اروپایی، در مرحله دوم موشک می‌پیوندد که به عنوان «مرحله پیشرانه برودتی موقت» (ICPS) شناخته می‌شود. .

بخوان  احتمال گم شدن ماهواره‌ها براثر وقوع طوفان خورشیدی

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ناسا نوامبر ۲۰۲۴ را برای پرتاب ماموریت آرتمیس ۲ مد نظر قرار داد. این مأموریت، چهار فضانورد را به یک پرواز آزمایشی می‌فرستد که آن را طی می‌کند، یک بار دور ماه می‌چرخند و سپس به زمین بازمی‌گردند تا آزمایش‌ها و آزمایش‌های سیستم‌ها و رویه‌های گوناگون در اوریون انجام شود. داده های جمع آوری شده در این پرواز، برای کسب اطلاعات مورد نیاز برای آتی برنامه آرتمیس کمک خواهند کرد.

خدمه آرتمیس ۲ متشکل از سه فضانورد ناسا، «رید وایزمن»(Reid Wiseman) فرمانده، «ویکتور گلاور»(Victor Glover) خلبان و «کریستینا کخ»(Christina Koch) کارشناس ماموریت است که «جرمی هانسن»(جرمی هانسن) از «آژانس فضای کانادا» (CSA) نیز به عنوان متخصص ماموریت همراهی می‌کند.

انتهای پیام



منبع