فیلم حیرت‌انگیز پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به روایت تصویر

فیلم حیرت‌انگیز پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به روایت تصویر

عکاسان و فیلم‌برداران نمایش‌های بسیار خوبی از پرتاب ماموریت «USSF-67» از شهر تیوس‌ویل «Titusville» و سایر مناطق ساحلی در نزدیکی اورلاندو ثبت کرده و تصاویری را که در می‌بینید موشک فالکون هوی در حال بالا رفتن در آسمانی تاریک است. بینندگان همچنین امکان بازگشت دو پیشران جانبی موشک فالکون هوی را داشتند که هشت دقیقه پس از پرتاب به راحتی در پایگاه فضایی کیپ کاناورال در حوالی نقطه پرتاب به زمین بازگشت.

فالکون هوی قدرتمندترین موشک اسپیس‌ایکس است که در حال حاضر عملیاتی است. این موشک متشکل از سه مرحله اول بهبود موشک فالکون ۹ است که عمده‌ترین ماموریت‌های این شرکت را انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پرتاب موشک قدرتمند فالکون هوی اسپیس‌ایکس که اوایل هفته جاری بینندگان سراسر سواحل فضای فلوریدا را حیرت زده کرد.

مدل‌سازی‌های مداری پیشین نشان داده است که این خودرو هنوز در فضا است و احتمالاً میلیون‌ها سال دیگر به خود ادامه خواهد داد و در نهایت به یا زهره برخورد می‌کند.

همچنین در این پرتاب یک فضاپیما به نام «Long Duration Propulsive ESPA (LDPE)-3A» که یک آداپتور محموله پنج ماهواره کوچک را به فضا برد.

یک موشک فالکون هوی در روز یکشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) از مرکز فضای کندی ناسا در فلوریدا برای انجام ماموریت محرمانه برای نیروی فضایی ایالات متحده تحت عنوان «USSF-67» به پرواز درآمد.

تصاویر زیبایی که از پنجمین پرتاب موشک فالکون هوی شرکت اسپیس‌ایکس ثبت شده است این ماموریت را خاطره‌انگیز می‌کند.

انتهای پیام



منبع پیش از ماموریت «USSF-44»، فالکون هوی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹، آوریل ۲۰۱۹ و فوریه ۲۰۱۸ ماموریت‌های دیگری انجام شد فالکون هوی در اولین پرتاب خود یک خودرو تسلا رود متعلق به بنیانگذار و سازنده شرکت اسپیس‌ایکس، یعنی ایلان ماسک را در حالی انجام داد. که یک مانکن با لباس فضایی به نام استارمن در راننده راننده آن نشسته بود به مدار اطراف خورشید فرستاد.

بخوان  شاید ناسا از آوردن نمونه های مریخ به زمین منع شود
محموله اصلی آن یک ماهواره ماهواره‌ای به نام «Continuous Broadcast Augmenting SATCOM ۲» بود که فالکون هوی آن را به مدار زمین ثابت در فاصله‌ی حدود ۲۲۲۰۰ مایل (۳۵۷۰۰ کیلومتر) از زمین فرستاد.

فیلم حیرت‌انگیز پرتاب موشک اسپیس‌ایکس به روایت تصویر

ماموریت «USSF-67» پنجمین پرتاب فالکونهوی برای اسپیس‌ایکس و دومین پرتاب در ماه‌های اخیر بود. چهارمین پرتاب این وسیله نقلیه، در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ انجام شد که در آن یکی دیگر از ماموران نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا به نام «USSF-44» صورت گرفت. «USSF-44» اولین ماموریت فالکونهوی در بیش از سه سال بود. این حدود سه ساله در درجه اول به دلیل اطمینان از آماده سازی محموله ها است.