فیلها مانند انسانها تنوع غذایی دارند!

پژوهشگران آمریکایی که فیل‌ها رژیم غذایی خود را دریافت می‌کنند، تنها چیزی است که می‌توان آن را تغییر داد، بلکه نیازهای فیزیولوژیکی خود را تغییر می‌دهند.

کارتزینل افزودن: جمعیت حیات وحش برای شکوفایی باید به منابع غذایی متنوع دسترسی داشته باشید. هر فیل به تنوع نیاز دارد که به معنای واقعی کلمه در غذا نیست، بلکه در عادات غذایی آنهاست.

یکی از روش‌های اصلی که در پژوهش خود از آن انجام شد، «متابارکدینگ DNA» یا (DNA metabarcoding) نامیده می‌شود. این یک روش ژنتیکی است که به پژوهشگران امکان می‌دهد تا نمونه‌های بیولوژیکی را با تطبیق قطعات DNA ترکیب کنند که نشان‌دهنده غذای یک فیل هستند، با مجموعه‌ای از DNA گیاهان شناسایی می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای نیوز، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که ممکن است چه فیل‌ها برای شام هر شب می‌خورند، مانند شام انسان‌ها متفاوت باشد.

این یافته‌ها نظریه‌هایی را نیز در مورد این موضوع نشان می‌دهد که چرا گروهی از فیل‌ها ممکن است با هم به دنبال علف بگردند. حیوانات منفرد همیشه دقیقاً گیاهان یکسانی را در زمان مشابه نمی‌خورند؛ بنابراین معمولاً گیاهان کافی برای یافتن وجود خواهد داشت.

«تایلر کارتزینل» (Tyler Kartzinel)، دانشیار مطالعات محیطی، اکولوژی، دانشگاه، زیست‌شناسی و زیست‌شناسی موجود زنده در «دانشگاه» (Brown) گفت: با درک بهتر هر حیوانی می‌خورم، می‌توانیم گونه‌های نمادین مانند فیل‌ها، کرگدن‌ها و گاومیش کوهاندار آمریکایی را بفهمیم. را بهتر مدیریت کنیم تا مطمئن شویم که جمعیت آنها می‌توانند به روش‌های پایدار رشد کنند.

این پژوهش، در مجله «Royal Society Open Science» به چاپ رسید.

بخوان  Timelapses بهبود یافته Google Earth نشان می دهد که چگونه شهر شما در طول دهه ها تغییر کرده است

کارتزینل ادامه داد: وقتی با افراد غیر بوم‌شناس صحبت می‌کنم، آنها شگفت‌زده می‌شوند که می‌فهمند ما هیچ‌وقت تصور واضحی از آنچه این پستانداران بزرگ در طبیعت می‌خورند، ندارند. دلیل این است که مشاهده این حیوانات از نزدیک و خطرناک است. در فواصل طول حرکت آنها، هنگام شب و در بوته‌های انبوه غذا می‌خورند و بسیاری از گیاهان مورد استفاده آنها بسیار کوچک هستند.

پژوهشگران می‌گویند که یافته‌های آن‌ها می‌توانند به پرسش‌های مهم درباره رفتار جستجوگرانه‌ها پاسخ‌دهنده و به زیست‌شناسان در بررسی‌های تحقیقاتی که فیل‌ها را به بهترین وجه راضی نگه‌دارند، کمک کنند.

این نشان داد که فیل‌ها رژیم غذایی خود را نه تنها چیزی که می‌تواند باشد، بلکه تحقیقات و نیازهای فیزیولوژیکی خود را تغییر می‌دهند. به عنوان مثال، یک فیل باردار ممکن است در زمان‌های مختلف بارداری خود، هوس‌ها و نیازهای متفاوتی داشته باشید.

همچنین این پژوهش نشان داد که تفاوت‌های غذایی بین فیل‌ها، بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیشتر می‌شود. این تفاوت‌ها حتی در میان اعضای خانواده که در یک روز معین با هم غذا می‌خوردند، مشاهده شد.

علاوه بر این، پژوهشگران می‌گویند که تشخیص دادن چه فیل‌ها می‌خورند، حتی برای یک گیاه‌شناس متخصص غیرممکن است.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران از روش‌های نوآورانه‌ای برای تحلیل و تحلیل عادت‌های غذایی دو گروه از فیل‌ها در کنیا و انواع گیاهانی که حیوانات هر گروه میخورند، استفاده کرده‌اند.