ماجرای جدایی روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی به کجا رسید؟

فضایی می‌گویند که یک ایستگاه مداری جدید را بیش از یک دهه بکشد و از ایستگاه‌های بین‌المللی خارج شود، به برنامه پروازهای سرنشین‌دار آن‌ها وارد می‌شود.

روسیه به تازگی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۸ از ایستگاه بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

در ژوئیه سال گذشته، مقامات مسکو اعلام کردند که ایستگاه فضایی بین‌المللی را پس از سال ۲۰۲۴ ترک می‌کنند، زیرا روابط کرملین و غرب بر سر مداخله مسکو در منطقه هم گسیخته شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ از ایستگاه بین‌المللی استفاده کند. این در حالی است که این کشور پیشتر اعلام کرده بود پس از سال ۲۰۲۴ آنجا را ترک خواهد کرد.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۱۹۹۸ در زمان افزایش همکاری ایالات متحده و روسیه پس از جنگ سرد و مسابقه فضایی به فضا پرتاب شد.

رئیس‌جمهوری این کشور گفت: با تصمیم دولت، عملیات فضای بین‌المللی تا سال ۲۰۲۸ اجرا شد.

او گفت: زمان آن فرا رسیده است تا درباره ایجاد ایستگاه مداری روسیه گفت‌وگو کنیم.

روز چهارشنبه، یوری بوریسوف، رئیس آژانس فضایی روسیه روسکوسموس گفت که مسکو در پروژه فضای بین‌المللی تمدید شده است.

بوریسوف در ادامه گفت: زمان سریع می‌گذرد و ما تحت شرایطی نمی‌توانیم توقفی در انجام عملیات پروازی فضایی سردار داشته باشیم.

انتهای پیام



منبع

شرکای ایستگاه فضایی بین‌المللی – ایالات متحده، روسیه، اروپا، کانادا و ژاپن – در حال حاضر تنها از این آزمایشگاه در مدار تا سال 2024 بهره‌برداری می‌کنند، بسیاری از آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که می‌توانند تا سال 2000 به کار خود ادامه دهند.

بخوان  ویندوز 12: ویژگی های جدیدی که می خواهیم ببینیم