ماموریت سرنشیندار چین به ماه با «دو موشک» انجام می‌شود

چین همچنین‌هایی برای یک جفت موشک فوق سنگین به نام‌های «لانگ مارس ۹» و «لنگ مارس ۱۰» که باید یک ماموریت سرنشین‌دار را در یک پرتاب به سطح ماه برنامه داشته باشد.

یک مأموریت سرنشین‌دار به سطح ماه ابتدایی هم خدمه انسانی و هم کاوشگر ماه را با خود حمل می‌کند، همچنین آب، تجهیزات و سایر موارد لازم برای این مأموریت را دارد که همگی به وزن محموله موشک در حال بلند شدن می‌افزایند.

چین با این طرحِ دو پرتابی تلاش می‌کند تا روی یک چالش فناورانه مهم که در برنامه فضایی رو به رشد با آن مقابله می‌کند، کار کند و آن را انجام دهد، یک موشک فوق سنگین و با توانایی بالا مانند موشک «سامانه پرتاب فضایی»(SLS) ) ناسا یا موشک فالکون‌هِوی شرکت اسپیس‌ایکس است.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، چین به تازگی از برنامه های خود برای پرواز یک جفت موشک به کره ماه تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرده است که یکی از حامل های فرودگر سطح ماه است که قرار است فضای چینی را در سطح ماه بگرداند، در حالی که دیگران خود را به ماه خواهند آورد.

برنامه های چین برای فرود فضانوردانش روی ماه تا سال ۲۰۳۰ احتمالاً شامل یک جفت موشک برای انجام این ماموریت خواهد بود.

برای رقابت بازگرداندن بشر به کره ماه در سال های اخیر به شدت در چین و ایالات متحده آمریکا به منابع معدنی بالقوه ماه پیشنهاد شده است.

با تقسیم این وظیفه به دو بخش، موشک «لنگ مارچ 5» چین که به عنوان یک موشک پرتابی سنگین طبقه‌بندی می‌شود، از نظر تئوری قادر به انجام این مأموریت دو مرحله‌ای خواهد بود.

بخوان  تحول در رانندگی با یک صفحه نمایش جدید در خودروها

در طول نشستی که در “ووهان” چین برگزار شد، ژانگ هایلیان، معاون ارشد CMSA توضیح داد که مهندسی که فضای چینی در ماه به علمی خود برسند و نمونه‌هایی از سطوح ماه جمعآوری کنند، فرودگر، خدمه را به فضاپیمای واقع در مدار. ماه برمی‌گرداند و از آنجا، این مأموریت سفر خود را به زمین آغاز خواهد کرد.

ایالات متحده در مورد برنامه‌های خود برای تأسیس یک پایگاه دائمی در ماه بسیار امیدوار است و می‌خواهد از آن به عنوان پله‌های برای انجام مأموریت‌های سرنشیندار آینده به دنیاهای دیگر مانند مریخ استفاده کند.

پژوهشگران چینی فعال در حال توسعه اجزای مختلف برای انجام فرود روی ماه، از جمله سیستم‌های پرتاب فوق سنگین لانگ مارس، یک فضاپیمای خدمه نسل جدید، یک فرودگر ماه و یک ماه‌نورد با قابلیت حمل فضانوردان هستند. همچنین پیشنهاداتی در مورد ایجاد پایگاه‌های دائمی روی سطح ماه ارائه شده است.

یک مهندس عضو آژانس فضایی خدمه چین (CMSA) روز گذشته به رسانه‌های دولتی چین گفت که هر دو موشک به طور مستقل به مدار ماه می‌رسند و پس از یک فرود موفقیت آمیز، فضانوردان بر روی سطح ماه سوار بر کاوشگر قمری خود می‌شوند.

ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ فضانوردان را به ماه بازگرداند که اولین فرود خدمه از سال ۱۹۷۲ خواهد بود. قبلاً به دنبال انجام یک ماموریت سرنشین‌دار تا سال ۲۰۲۷ بود، اما این جدول زمانی در اوایل سال جاری به سال ۲۰۳۰ به عقب رانده شد.

چین در سال ۲۰۲۰ با بازگرداندن موفقیت آمیز نمونه‌هایی از سطح ماه از طریق یک ماموریت بدون سرنشین، به نقطه عطف مهمی دست یافت و خود را به سومین کشوری تبدیل کرد که پس از ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، قطعات سطح ماه را به زمین بازمی‌گرداند. .

بخوان  شکست حقوقی حماسی گوگل، صنعت اپ استور 200 میلیارد دلاری را تهدید می کند

انتهای پیام



منبع