مدارس تابستانه هوش مصنوعی در علوم پزشکی 1 بیتی

دنور مرکز ایالت کلرادو در آمریکا است که رتبه سی و یکم برترین شهرهای نوآورانه جهان قرار دارد. در ضمن هوش مصنوعی در این سطح میتواند از هوش انسانی پیشی بگیرد و حتی نقشههای پیچیده برای از میان برداشتن بشر و نابودی او طرح کند. این سیستمها قادر به انجام کارهای مختلفی از کدنویسی گرفته تا کمک به نویسندهها در نوشتن کتاب هستند. به عبارت دیگر، غربالگر سلامت چشم Aier، شرایط را چنانکه یک انسان متخصص بالینی در نظر دارد، نمیبیند. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه مسابقات و بازی ها بین انسان و هوش مصنوعی میتوانید به پست مربوط به نبرد انسان و هوش مصنوعی مراجعه کنید. اگر با Google Allo کار کرده باشید، حتما دقت فوقالعاده بالای آن در پاسخ های پیشنهاد شده به ازای پیامها، شما را شگفتزده کرده است. شهرداری لندن همچنین به تازگی اعلام کرد همکاری های گسترده ای را با شرکت O2 آغاز کرده است تا به موجب آن بزرگترین شبکه خدمات اینترنت رایگان Wi-Fi را در اروپا راه اندازی کند. هوش مصنوعی بر این اصل استوار است که هوش انسان می تواند به گونه ای تعریف شود که برای ماشین ها، قابل تقلید باشد و ماشین بتوانند این رفتارها را از ساده ترین شکل تا پیچیده ترین نوع آن انجام دهد.

این ویدیو نشان میدهد که چگونه میتوان به کمک هوش مصنوعی صدایی که متعلق به یک ویدیوی دیگر است (یا حتی به صورت fake از صدای فرد ساخته شده است) را روی تصویر گذاشت بهطوری که حرکت لب های گوینده در تصویر کاملا بر صدا و گفتار منطبق شود. این شرکتها نه تنها از وضعیت اقتصادی ناشی از کرونا آسیب چندانی ندیدند، بلکه رشد غیرقابلتصوری را هم نشان دادند که در بعضی از آنها کرونا یا تشدیدکننده یا عامل اصلی این رشد بود. Cisco Systems: یک شرکت آمریکایی بزرگ و شناخته شده در زمینه تجهیزات شبکه در دنیا که حالا در این فهرست رتبه هشتاد و هفتم را در اختیار دارد.

هر روز پیشرفتهای بیشتری در عرصهی هوش مصنوعی انجام میشه و کار تا جایی پیش رفته که AI (یا همون Artificial Intelligence) از نظر خیلیا یه تهدید برای نوع بشر محسوب میشه. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نگران پیشرفت و توسعه تهدیدکننده هوش مصنوعی و تسلط کامل آن بر بشر هستند، باید بگوییم در حال حاضر اصلاً نباید نگران این موضوع باشید؛ زیرا هوش مصنوعی در حال حاضر بیخطر است. این نوع از هوش مصنوعی بر اساس دستهبندی ذکرشده در بخش قبلی، در دسته هوش مصنوعی واکنشی و هوش مصنوعی دارای حافظه محدود قرار میگیرد.

تکنولوژی و دانش پیشرفته به کاربرده شده در محصولات سونی موجب افزایش طول عمر این محصولات به طرز چشمگیری شده و افراد تا سالیان دراز بدون کوچک ترین خرابی به دلیل جنس خراب قطعات می توانند از آن استفاده کنند زیرا قطعات به کاربرده شده در آن از مرغوب ترین کیفیت و ساخت خود کشور کره جنوبی می باشند و این محصولات مورد تایید سازمان نظارت اتحادیا اروپا، واحد نظارت گمرک آمریکا، سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران، کنترل کیفیت جهان عربی وغیره می باشند و در ایران و کلیه جهان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل اینکه هدف پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی ساخت دستگاههایی با قابلیت تقلید تواناییهای شبه انسانی است، معیار دستهبندی انواع هوش مصنوعی، میزان توانایی هریک از آنها در تقلید دقیق از تواناییهای انسانی است؛ بنابراین انواع هوش مصنوعی میتوانند بسته به قابلمقایسه بودن آنها با انسان از نظر تطبیقپذیری و عملکرد در یکی از این دستهبندیها قرار گیرند.

مبارزه با هرزنامه: الگوریتمهای یادگیری برای جلوگیری و مقابله با هرزنامهها عملکرد مطلوبی دارند. این موانع میتواند در مقابل دولت و یا سایر گروه هایی باشد که نقش مهمی در رشد شرکت ها دارند. بهعنوانمثال در سیستم خودروهای خودران از این نوع هوش مصنوعی برای مطلع شدن از سرعت و جهت حرکت سایر خودروهای اطراف این خودروها و همچنین بررسی شرایط جاده و تنظیم تنظیمات مختلف خودروهای خودران بر اساس این شرایط استفاده میشود. سیستم های حسگر ترافیک با پشتیبانی هوش مصنوعی می توانند از دوربین ها برای جمع آوری داده های لحظه ای وسایل نقلیه در جاده استفاده کرده و آنها را به یک مرکز کنترل بفرستند، این مرکز کنترل داده های نقاط دیگر را نیز جمع آوری می کند و زمان سیگنال ها را به گونه ای تنظیم می کند که ترافیک روان وسایل نقلیه تضمین شود. اگر با نرمافزار های ویرایش تصاویر مانند Adobe Photoshop کار کرده باشید، احتمالا ابزارهای تنظیم هارمونی رنگ را دیده اید. دستگاهها و ابزارهای پزشکی و مهندسی باید به گونهای طراحی و تولید شوند تا بیشترین سازگاری را با مغز انسان داشته باشند. گوگل کولب وب سایتی است که محیطی برای کدنویسی هوش مصنوعی دارد و اکثر ابزارهای مورد نیاز مانند تنسورفلو و کراس به صورت پیشفرض روی آن نصب هستند.

بخوان  اسرار اینترنت برتر

شاید این تاثیر نوشته ها و فیلم هاست که باعث شده مردم این همه نسبت به هوش مصنوعی بدبین باشند و در نظرسنجی از شهروندان آمریکایی بیش از ۷۲ درصد احساس و دید بدی نسبت به انجام کارهای انسان توسط ماشین ها و هوش مصنوعی داشته باشند. 1. استفاده از دانش غیررسمی و بیان آن با عبارات رسمی مورد نیاز قالب منطقی خصوصاً وقتی قطعیت دانش کمتر از ۱۰۰ درصد باشد، کار سادهای نیست. با این حال چند ماه پیش در کنفرانس Google IO 2018، ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل به معرفی نسخه جدید دستیار هوشمند گوگل پرداخت که موجب شگفتی جهانیان شد. تقریبا پارسال بود که ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت گوگل، طی پُستی در وبلاگ این شرکت اعلام کرد که جهان در حال گذر از حالت Mobile-first به حالت AI-first است و شرکت گوگل تمام محصولاتش را با این محوریت توسعه میدهد. کولدیپ پابلا معاون بخش مهندسی شرکت K۴Connect که در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر تکنولوژی به سالمندان و معلولان فعالیت میکند، معتقد است: همانطور که پیشبینی میشود، تکنولوژیهای صوتی موفقیت زیادی در میان کاربران بزرگسال داشتهاند. همانطور که میدانید این روزها، هوش مصنوعی، به ویژه یادگیری ژرف (Deep Learning)، حرف اول را در خیلی از زمینههای پژوهشی و البته صنعتی میزند و نتایج و محصولات حاصل از آن طی سالهای اخیر، بسیار شگفت انگیز بوده اند.

به عنوان مثال، وقتی از دادههای مشتریان برای تخصیص آنها به یک گروه خاص (مثل بزرگسالان جوان) استفاده شود، آنگاه عملیات دستهبندی انجام شده است. دستهبندی ارائه شده از مسائل هوش مصنوعی، استاندارد این حوزه است. به شدت توصیه می شود که حتماً این وب سایت را برای گجت های نسل بعدی بخوانید و ببینید. این عامل باعث میشه مشکلاتی مثل تبعیض یا خطاهای انسانی از بسیاری کارها حذف بشه و در حالت ایدهآل، بشر دیگه احتیاجی به کار کردن نداشته باشه. کرزول (Kurzweil) پیشبینی کرده که هوش مصنوعی تا سال 2049 از انسان هوشمندتر خواهد شد و این پدیده رو تکینگی (singularity) نامگذاری کرده. اگر تا به حال در فروشگاه های آنلاین خرید کرده باشید، حتما دیده اید که در هنگام خرید یک محصول، محصولات دیگری نیز به شما پیشنهاد می شود تا در صورت تمایل آن ها را خریداری کنید. با اینکه هنوز تا قابل استفاده شدن این سیستم ها در زندگی روزمره فاصله داریم اما شرکت هایی مثل Waymo و Tesla به صورت خیلی جدی در حال کار و پژوهش در این حوزه هستند و به زودی شاهد فراگیر شدن این سیستم ها و همینطور پهبادهای خودمختار خواهیم بود.

فناوریهایی مانند Siri و Alexa مثالهایی برای هوش مصنوعی محدود به حساب میآیند. یکی از مباحث مهمی که در حساب دیفرانسیل انتگرال وجود دارد و در هوش مصنوعی مورد استفاده قرار میگیرد، جبر خطی است. در حال حاضر، هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی بر توسعه اقتصادی و باز تعریف نقشهای حرفهای دارد. ایلان ماسک علاوه بر فعالیت در حوزه خودروسازی، در بخش فضایی نیز فعالیت میکند. سرمایه ایلان ماسک تا اواسط سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۷۰ میلیارد دلار برآورد میشد. یکی از این افراد خارق العاده، آلن تورینگ، دانشمند بریتانیایی بود که به بررسی امکان هوش مصنوعی از طریق ریاضیات پرداخت. نرمافزارهای برنامه نویسی از عمد و در هر زمان بر روی یک خط برنامه ریزی میشوند، اما نرم افزار هوش مصنوعی به این صورت نمیباشد البته نرم افزار هوش مصنوعی نیاز دارد که به درستی آموزش بیند. حالا بجای بکارگیری آدمها برای نوشتن صدها هزار خط کد، با بکارگیری یادگیری ماشین، کامپیوتر بصورت اتوماتیک، قواعد را از دادهها استخراج میکرد. در واقع، عبارت «هوش مصنوعی» زمانی بهکار میرود که ماشین عملکردهای «شناختی» مانند «یادگیری» و «حل مساله» را که مرتبط با مغز انسان است تقلید میکند. در دهه ی ۱۹۶۰ وزارت دفاع آمریکا به حوزه علاقه مند شد و شروع به آموزش دادن به رایانه های خود به منظور تقلید از استدلال انسان کرد.

بخوان  مزایا و معایب صرافی کوینکس coinex و بایننس Binance شهر کریپتو صرافی ها

در زمینه ی پزشکی تکنیک های یادگیری عمیق، دسته بندی تصاویر و شناسایی اشیا می توانند سرطان را در تصاویر MRI تشخیص دهند به صورتی که دقت این تشخیص به اندازه ی دقت تشخیص آن توسط متخصص انسانی است. هوش مصنوعی به دو دسته ی قوی و ضعیف تقسیم می شود. برای اصطلاح هوش مصنوعی، دو دسته تعریف وجود دارد؛ هوش مصنوعی ضعیف و هوش مصنوعی قوی. اما در مقابل هوش مصنوعی قوی که هنوز در حد نظریه است، بسیاری از قابلیتهای شناختی مختص انسان را دارد و با هدف ساخت سیستمهایی با هوش ماشینی نزدیک به هوش انسان ایجاد شده است. با استفاده از تصاویر و ویدئوهای ثبت شده توسط دوربین و روش های یادگیری عمیق، ماشین ها می توانند اطراف خود را درک کنند و نسبت به اطراف خود واکنش نشان دهند.

در حال حاضر ترسیم چشماندازی از زمانی که بشر بتواند به سطوح پیشرفتهتری از هوش مصنوعی دست پیدا کند، دشوار است؛ اما تردیدی نیست که در حال حاضر هوش مصنوعی تازه در ابتدای راه خود قرار دارد و تا دستیابی به سطوح پیشرفته آن فاصله زیادی داریم. در این مطلب قصد داریم با انواع هوش مصنوعی، عملکرد و کاربردهای هر یک از آنها و تفاوتها و شباهتهای آنها با یکدیگر آشنا شویم. عامل یادگیرنده با کمی دانش اولیه شروع میکند و سپس قادر است خود را تطبیق داده و از طریق یادگیری برای بهبود عملکرد خود به صورت خودکار عمل کند. هوش مصنوعی دارای سطوح و انواع مختلفی است که توانایی و عملکرد هر یک از آنها در شبیهسازی هوش و تواناییهای انسانی متفاوت است.

خب این الگوریتم ها، توانایی بالایی در یافتن الگوهای آماری دارند و توانسته اند بطور شگفت انگیزی قابلیتهای انسان در دیدن و شنیدن را تقلید کنند. این سیستمها امکانات جدیدی را در صنعت خودروسازی فراهم کردهاند و نیاز به دخالت انسان در رانندگی را کاهش دادهاند. این نوع از هوش مصنوعی نهتنها میتواند احساسات افرادی که با آنها در تعامل است درک کند و حتی احساسات تنها را برانگیزد، بلکه خود آن هم دارای عواطف و احساسات، نیازها و اعتقادات است و حتی ممکن است مانند انسان خواستههای متفاوتی داشته باشد؛ البته در صورت تمایل برای استفاده از این سطح از هوش مصنوعی باید با احتیاط کامل از آن استفاده کرد و افراد مطرح در حوزه فناوری بهخوبی به این موضوع واقف هستند. این ماشین ها نسبت به ماشین هایی که دارای هوش مصنوعی ضعیف هستند از پیچیدگی بیشتری برخوردارند و وقتی با حل مسئله ای مواجه می شوند، می توانند بدون دخالت انسان تصمیم گیری کنند. ما در جامعه ای کاملاً وابسته به علم و فناوری زندگی میکنیم که در آن افراد به سختی چیزی در مورد علم و فناوری میدانند.

همه آنها مسؤولند تا چیزی را به قلمرو حضور برسانند و به آن امکان حضور در این قلمرو را ببخشند.بر این أساس علت فاعلی تکنولوژی جدید انسان جدید، علت غائی تکنولوژی جدید تامین اهداف و نیازهای انسان جدید و البته علت مادی تکنولوژی جدید طبیعت به مثابه معدن انرژی است و صورت نهائی هم تکنولوژی به مثابه ابزار سایت 1biti است. وقتی چند سال پیش اپل با توسعه موبایل آیفون 10 آن را به عنوان اولین اسمارت فون نسل آینده قلمداد کرد، خیلی ها این گفته مدیران اپل را چیزی جز یک تبلیغات هوشمندانه قلمداد نکردند. بازی های کامپیوتری مانند شطرنج و دستیارهای شخصی الکسا (Alexa) در آمازون و سیری (Siri) در اپل نمونه هایی از بکارگیری هوش مصنوعی ضعیف هستند. تقریباً تمام تواناییهای مختلف هوش مصنوعی که امروزه در حال بهرهمندی از آنها هستیم، برپایه سیستمهای هوش مصنوعی دارای حافظه محدود ایجاد شدهاند؛ از چتباتها گرفته تا دستیارهای مجازی و سیستمهای خودران. امروزه تقریبا هر جا راجع به موفقیتهای هوش مصنوعی میشنوید رد پایی از یادگیری عمیق در آن هست. کمک به رباتهای دستیار جراحی: رباتهای جراح خطای بسیار کمی دارند و میتوانند مدت زیادی بدون خستگی با دقت بالایی جراحی کنند به دلیل اینکه رباتها توانایی جراحی با دقت بالا را دارند.

بخوان  خرید رپورتاژ آگهی + نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی + لیست قیمت و تعرفه ها وبلاگ کانگورو-خرید رپورتاژ آگهی گلدلینک

اصل این ایده که ربات ها اگاهی داشته باشن بر میگرده به سال 1970 پروژه معماری تخته سیاه در علوم رایانه ای.برنامه ها به مخزن اطلاعاتی به نام فضای کار یا تخته سیاه دسترسی داشتن.روانشناس ها هم معتقد بودن همچین منبعی در ذهن هست و کار اونهارو همراهی میکردن. چگونگی عمل سیستم طبیعی عصبی به طور واضح برای انسان مشخص نشده است و از آنجا که مدل های ارائه شده ، از قابلیتهای بسیار بالایی برخوردار هستند و در کاربردهای زیادی از خود کارآیی خوبی ارائه کرده اند، به نظر می رسد از واقعیت امر زیاد دور نباشند. زیرا هرزنامهنویسان به طور مداوم شگردهای خود را تغییر میدهند. هر گونه خطا در داده ها منجر به نتایج اشتباه خواهند شد. در این مورد، یک افتالموسکوپ (یک ابزار دیجیتال که متخصصان بالینی از آن برای دیدن درون چشم استفاده میکنند) قدرت گرفته از هوش مصنوعی که توسط گروه بیمارستانهای چشم Aier و راهکارهای یکپارچه MedImaging ساخته شده، میآموزد که چگونه رتینوپاتی ناشی از دیابت را از دژنراسیون وابسته به سن ماکولا (که میتواند منجر به نابینایی شود) با نگاه کردن به هزاران تصویر برچسبدار چشمهای سالم و ناسالم تشخیص دهد. تهدیدی که از سمت هوش مصنوعی حس میشد تا جایی پیش رفت که جمعی از سرشناسترین دانشمندان و کارآفرینان جهان مثل راسل استوارت، استفان هاوکینگ، ایلان ماسک، استیو وازنیاک و خیلیای دیگه (مثل بندهی حقیر :P) سال 2015 نامهای سرگشاده خطاب به همهی فعالان هوش مصنوعی امضا کردن و هشدار دادن که در صورت عدم کنترل هوش مصنوعی، خطر بزرگی بشر رو تهدید میکنه؛ خطری که منجر به ایجاد سلاحهای کشتار جمعی، بردگی انسانها و در نهایت نابودی نسل بشر میشه.

پیشرفته ترین چیز در عالم هستی شبکه عصبی مغز انسانه ! حتی هایزنبرگ فیزیکدان کوانتومی هم تفسیر کرده که هوشیاری یه چیز فیزیکی نیست و دانش اگاهانه شخصه.بعدا شرودینگر نیز این نتایجو تایید و اثبات کرد.علم پزشکی امروزه نیز اون رو تایید کرده.هیچ ساختار دقیقا مشخص و منظمی نیست که منحصرا اگاهی رو تولید کنه.به اعتقاد دکتر سمیر زکی متخصص مغز و اعصاب اگاهی واحد نیست.یعنی اگاهی های زیادی هست که در زمان و مکان توزیع شده و ورای تصوره فیزیکیه .(جالبه این مورد یکی از موارد اثبات جاودانگی اگاهی بعد مرگ و دنیای دیگره که در موردش بیشتر میگم بعدا،اثبات های کاملا علمی برای احتمال وجود دنیای بعد مرگ)-در پایان منابع رو هم حتما میزارم.

در این تجزیهوتحلیل 9 ساله، Pew متوجه شد که نوجوانان اشتیاق بیشتری نسبت به پلتفرمهای دیگر نشان میدهند، حتی اگر به اندازه فیسبوک از آنها استفاده نمیکنند. این نمایشگاه معمولا هر ساله از ۵ تا ٧ آوریل برگزار میشود که هدف از آن معرفی و ارتقای ابتکارات و اختراعات مرتبط با صنعت الکترونیک و اطلاعات است. نظریه اطلاعات یکپارچه بیشتر جنبه فیزیکی رو بررسی میکنه و دنبال اطلاعات خاص و اندازه گیری شده از اگاهیه. گرچه دانشمندان همه قبول دارند ما بزودی به هوش عمومی مصنوعی خواهیم رسید.اما اگاهی کیفیت ذاتی هر تجربه هست.در واقع اگاهی کیفی هست نه کمی و قابل اندازه گیری و محاسبه توسط کامپیوتر هایی که معیار کارشون عددیه.مثلا ایا کامپیوتر بو ،طعم، درد نیش،کندی زمان موقع بی حوصلگی و نشاط و اضطراب رو حس میکنه؟ برای مثال ماشین هایی که توابعی را محاسبه می کردند و یا متن ها را با OCR می خواندند دیگر به عنوان نمونه هایی از بکارگیری هوش مصنوعی محسوب نمی شوند. امروزه داده ها نقش حیاتی در صنایع مختلف دارند و یک مزیت رقابتی محسوب می شوند.