مطالعه آزمایشی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از طریق فناوری هوشمند اینترنت اشیاء، ضایعات صفر را در زنجیره تامین مواد غذایی به دست آورد

رابرت گالاگر، مدیر عملیات انبار و حمل و نقل در ماسگریو، گفت: “ما جلسات ماهانه با مشتریان خدمات غذایی خود داریم که از آنها در مورد کیفیت و بخشی از آن زمان ماندگاری بازخورد می خواهیم. اینجاست که یکپارچگی زنجیره خنک کننده به دست می آید. ما مشتریانی داریم که با مواد غذایی وارد می‌شوند که نمی‌توانستند قبل از تاریخ استفاده از آن استفاده کنند. از طریق این پروژه، من امیدوار هستم که شاهد استفاده از طول عمر کامل محصولاتمان باشم.”

در همکاری با دانشگاه اولستر شریک REAMIT، حسگرهایی در ون های آن قرار داده شد که برای تحویل محلی استفاده می شود، جایی که یکپارچگی با باز و بسته شدن مکرر درها از بین می رود. حسگرها به شرکت اجازه داده اند تا دمای زنده در خودروها را کنترل کند و در صورت ثبت سوء استفاده مداوم از دما، به هشدارهای متنی به سرعت پاسخ دهد.

تا کنون با طیف وسیعی از کسب‌وکارها در بریتانیا و اروپای شمال‌غربی کار کرده است تا فناوری‌های IoT و Big Data را به بهترین نحو با نیازهای سیستم مدیریت زنجیره تامین مواد غذایی سازگار کند. زنجیره تامین شامل مزارع، سایت‌های بسته‌بندی، تولیدکنندگان مواد غذایی، توزیع، تدارکات، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان است.

مطالعه آزمایشی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از طریق فناوری هوشمند اینترنت اشیاء، ضایعات صفر را در زنجیره تامین مواد غذایی به دست آورد

Yumchop foods تاکنون از حسگرهای موجود در کارخانه خود استفاده کرده است. اعتبار: دانشگاه ناتینگهام ترنت

پس از موفقیت اولیه، ابی آدفیسان، یکی از بنیانگذاران Yumchop Foods، امیدوار است که استفاده خود از حسگرها را گسترش دهد، او گفت: “بسیار عالی است که سنسورها در کیوسک های فروش وجود داشته باشد تا همچنان بر کیفیت محصولات نظارت شود. ما می‌خواهیم کارکنان خود را از رفتن دستی به سایت‌ها و گرفتن سوابق نجات دهیم، در عوض می‌توانیم داده‌ها را در زمان واقعی دریافت کنیم، همانطور که اکنون در مرکز تولید انجام می‌دهیم.”

پروژه REAMIT (بهبود بهره وری منابع زنجیره تامین کشاورزی با به حداقل رساندن زباله با استفاده از داده های بزرگ و حسگرهای اینترنت اشیا) با هدف صرفه جویی 1.8 میلیون تن ضایعات مواد غذایی یا 3 میلیارد یورو در سال در شمال غرب اروپا و جلوگیری از 5.5 میلیون تن در سال CO2 است.2 انتشارات این سازمان شامل کنسرسیومی از سازمان ها و دانشگاه های مواد غذایی و فناوری، از جمله دانشگاه چادر ناتینگهام (NTU) است.

Yumchop Foods در Northamptonshire غذاهای آفریقایی اصیل را ایجاد می کند که عاری از هرگونه مواد نگهدارنده، رنگ یا طعم دهنده اضافه شده با مواد اولیه تازه، ادویه جات طبیعی، و گیاهان دارویی است. مدل کسب‌وکار مبتنی بر حمل و نقل و نگهداری غذاهای منجمد در دستگاه‌های فروش عمومی است که در آن غذای داغ با استفاده از اجاق‌های مایکروویو داخلی به مشتریان تحویل داده می‌شود.

Musgrave، شرکت پیشرو در خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و خدمات غذایی در ایرلند شمالی، به دنبال کاهش حجم ضایعات مواد غذایی، افزایش ماندگاری محصول و کاهش هزینه‌های تلفات بود.

شرکت‌های آزمایشی REAMIT با استفاده از فناوری برای نظارت مداوم و ثبت کیفیت غذا در زمان واقعی، هدف خود را به صفر رساندن ضایعات مواد غذایی و اطمینان از کیفیت محصول دارند.

یکی از این سازمان‌هایی که در آزمایش آزمایشی REAMIT شرکت دارد، Human Milk Foundation (HMF) است، یک سازمان خیریه که شیر مادر اهداکننده را به نوزادان نیازمند – اغلب در شرایط نجات‌بخش – می‌رساند. تامین زنجیره سرد آن شیر را بین خانه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز ذخیره آن حمل می‌کند. این موسسه خیریه باید از دستورالعمل های سختگیرانه موسسه ملی بهداشت و مراقبت عالی (NICE) برای اطمینان از کیفیت و ایمنی شیر انسان پیروی کند.

تمرکز بین توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان بر زنجیره‌های عرضه کوتاه، شبکه‌های غذایی محلی و غذای فصلی نیز توصیه می‌شود، از جمله افزایش مشارکت با تولیدکنندگان محلی (در فاصله 150 مایلی) و ملی. بهبود تولید غذای محلی و ترویج محصولات فصلی به جای واردات کالاهایی مانند گوشت تازه، لبنیات، میوه و سبزیجات. خرید کل محصول توسط خرده فروشان مانند سوپرمارکت ها نیز در کنار مشارکت عمیق تر با برنامه ریزی محصولات کشاورزی تشویق می شود.

نقل قول: مطالعه آزمایشی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از طریق فناوری هوشمند اینترنت اشیا (۲۰۲۳، ۱ فوریه) به صفر رساندن ضایعات در زنجیره تامین مواد غذایی به دست آمد (۲۰۲۳، ۱ فوریه) بازیابی شده در ۱ فوریه ۲۰۲۳ از

اوشا راماناتان، سرپرست ارتباطات REAMIT و پروفسور پایداری و زنجیره های تامین در مدرسه بازرگانی ناتینگهام، بخشی از NTU، گفت: “اتحادیه اروپا متعهد شده است تا سال 2030 با تمرکز بر تمام مراحل زنجیره تامین، ضایعات مواد غذایی را به نصف کاهش دهد. اگرچه فناوری هایی برای کاهش وجود دارد. ضایعات غذایی، آنها در زنجیره تامین مواد غذایی اعمال نشده اند.”

این پروژه توسط پروفسور راماکریشنان راماناتان، دانشگاه اسکس، بریتانیا، با دانشگاه بدفوردشایر به عنوان شریک اصلی رهبری می شود.

دکتر ناتالی شنکر از HMF گفت: “تیم REAMIT همه چیز را از اثبات مفهومی گرفته تا حسگرهای خلاقانه ای که ما استفاده می کنیم ارائه کرده اند، که نه تنها دما را ردیابی می کنند، بلکه می توانند رطوبت، شتاب را ردیابی کنند، آنها می توانند تشخیص دهند که جعبه ها چه زمانی هستند. به طور فعال حرکت خواهد کرد – بنابراین ما واقعاً می توانیم بفهمیم که شیر کجاست، شیر در چه شرایطی حمل می شود و چه زمانی می رسد.”

اینها شامل معرفی تجزیه و تحلیل داده ها و هشدارهای مبتنی بر الگوریتم برای سفارش سهام بر اساس تقاضا به جای تخمین است. با استفاده از موجودی انبار جمع‌آوری‌شده از طریق دستگاه‌های IoT/حسگرهای هوشمند و تجزیه و تحلیل با تکنیک‌های کلان داده برای برنامه‌ریزی پیشرفته و شناسایی روندهای نوظهور و واکنش‌های بهبود یافته به نوسانات سهام؛ و استفاده از ردیابی و ردیابی بلادرنگ برای کاهش محموله های گم شده، هزینه های مالی و انتشار گازهای گلخانه ای محموله های گم شده.

سنسورهایی در فریزرهای کارخانه یامچاپ فودز قرار داده شده است تا اطمینان حاصل شود که آستانه های دمایی قانونی لازم رعایت شده است و همچنین کیفیت بالای مواد غذایی در آماده سازی برای حمل و نقل حفظ می شود. این سازمان از هشدارهایی بهره مند شده است که آنها را از افزایش دما مطلع می کند و به کارکنان اجازه می دهد تا بررسی کنند و اقدامات فوری انجام دهند – از هدر رفتن مواد غذایی و متعاقباً از دست دادن درآمد جلوگیری شود.

پروژه‌های آزمایشی REAMIT طیف وسیعی از مزایای برجسته را برای استفاده از دستگاه‌های IoT و سیستم‌های هشدار نشان داده‌اند – نه فقط برای کاهش ضایعات مواد غذایی، بلکه برای تضمین کیفیت و مقررات استانداردهای غذایی، بهبود در دسترس بودن مواد غذایی، کاهش هزینه و بهبود پایداری.

پروفسور راماکریشنان راماناتان، سرپرست پروژه REAMIT، دانشگاه اسکس، گفت: “ضایعات مواد غذایی منجر به چندین اثر نامطلوب اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی می شود. صرفه جویی در مواد غذایی از تبدیل شدن به ضایعات به جلوگیری از این اثرات کمک می کند. پروژه REAMIT نشان داده است که ضایعات مواد غذایی می تواند منجر به ضایعات شود. علاوه بر این، پروژه REAMIT نشان داد که قدرت داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل نه تنها باید برای حمایت از شرکت های خصوصی استفاده شود، بلکه می تواند برای اهداف اجتماعی نیز به کار رود.”

ارائه شده توسط دانشگاه ناتینگهام ترنت


این آزمایش منجر به ارائه توصیه‌های سیاستی مختلفی برای تولیدکنندگان، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد غذایی در رابطه با استفاده از دستگاه‌های IoT و سیستم‌های هشدار شده است.

همچنین پیشنهاد می‌شود که تولیدکنندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی با مقامات محلی در طرح‌هایی مانند بانک‌های غذا و فضاهای غذاخوری اجتماعی همکاری کنند و در طرح‌های توزیع مجدد و برنامه‌های کاربردی تلفن همراه مصرف‌کننده مانند FareShare و Too Good To Go ثبت‌نام کنند. ضایعات غیر مصرفی باید برای سایر فرآیندهای تولیدی، هضم بی هوازی، کمپوست سازی یا خوراک دام ارسال شوند، با تشویق تولیدکنندگان مواد غذایی برای جمع آوری داده های ضایعات غذایی و توسعه طرح های هدفمند به حداقل رساندن ضایعات.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

از طریق شرکای فناوری REAMIT، حسگرهایی در جعبه‌های حمل و نقل عایق قرار داده شدند – دما و رطوبت شیر ​​هر 30 دقیقه جمع‌آوری می‌شد، در حالی که مکان یاب GPS هر دو دقیقه یک بار داده‌ها را ارسال می‌کرد. در صورتی که دمای شیر بالاتر از آستانه مشخص شده باشد، هشدار ارسال می‌شود. این به موسسه خیریه اجازه می دهد تا با صرفه جویی در انرژی از طریق بهینه سازی خنک کننده در حین حمل و نقل، اتلاف احتمالی موجودی محدود را به حداقل برساند و انتشار کربن را کاهش دهد. این اولین باری است که داده‌های مربوط به حمل و نقل شیر انسان اهداکننده جمع‌آوری می‌شود و به خیریه کمک می‌کند تا مکان مراکز آینده را برنامه‌ریزی کند.

بخوان  دنیا برای این فناوری آماده است؟