مقابله با مقابله‌های کشنده با یک اسپری پیشرفته

انتهای پیام



منبع

«ادوین بلومسترند» (Edvin Blomstrand) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ماده موجود در این اسپری کاملاً غیر سمی است و روی سلول‌های انسانی تأثیر نمی‌گذارد. درمان اسپری‌های ضد باکتری موجود، روند بهبودی بدن را نمی‌کند. موادی که به راحتی روی زخم اسپری می‌شوند، می‌توانند در زمان کوتاه‌تری از بین ببرند.

در حال حاضر، تخمین‌ها نشان می‌دهند که مقاومت به آنتی بیوتیک سالانه باعث مرگ حدود ۱.۳ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود. در تلاش برای استفاده از این گیاه‌ها، پژوهش‌های مواد معدنی با ذرات هیدروژل کوچک ساختند که حاوی یک پپتید (نوعی پرورش) است که می‌تواند به آن‌ها کمک کند و آنها را از بین ببرد. این اتصال به اجازه می‌دهد تا یک محیط حفاظتی ایجاد کنند و به پایداری داشتن پپتیدها کمک کنند. به طور معمول، مایعات موجود در بدن مانند این پپتیدها را غیرفعال کرده و آنها را به مراقبت های بهداشتی غیرقابل استفاده می کنند. پیش از این، مقدار پتانسیل فوق‌العاده این ماده را در مراقبت از زخم نشان داده بود، اما اکنون مطالعات جدید آنها را نشان می‌دهد که این ماده نیز می‌تواند بهبودی بیشتری را بدون بروز عوارض جانبی ارائه کند.

اطلاعات سوئدی در مطالعه بعدیشان از تلاش برای توسعه یک اسپری جدید خبر داده شد که تا 48 ساعت می‌تواند از مقاومت بیوتیک جلوگیری کند.

کم‌کترها هنگام باز کردن بسته‌بندی استریل هستند، اما در حین ورود به بدن ممکن است به باکتری‌ها تبدیل شود که این امر می‌تواند باعث آسیب شود. یکی از مزیت‌های این پوشش این است که اصلی‌ها با سطح بدن از بین می‌روند. یکی دیگر از این موارد است که می‌توانم آن را برای محصولاتی که قبلاً در مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌کردند انجام دهم، بنابراین نیازی به تولید محصولات جدید نیست.

بخوان  ضبط صدا برای وضعیت ها به واتس اپ می آید اما محدودیت هایی وجود دارد

«مارتین اندرسون» (Martin Andersson) رئیس تحقیقات این مطالعه و استاد دپارتمان شیمی و مهندسی شیمی در دانشگاه فناوری چالمرز، در یک بیانیه دانشگاهی گفت: نوآوری ما می‌توانی دوگانه در مبارزه با مقاومت آنتی بیوتیکی داشته باشد. نشان داده شده است که این ماده در برابر تعداد زیادی از انواع باکتری‌ها، از جمله‌هایی مانند استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین است که به آنتی‌بیتیک‌ها مقاوم هستند، قوی هستند. این در حالی است که نوآوری ما پتانسیل از آسیب‌ها و در نتیجه کاهش نیاز به آنتی‌بیوتیک را نیز دارد.

این اسپری می‌تواند عوارض جانبی استفاده از ایمپلنت‌های جراحی را کاهش دهد

این ماده با مشکل بزرگ دیگر یعنی خطرات دیگری که در ایمپلنت‌های جراحی و قرار دادن این ماده در بدن بسیار رایج است، مقابله می‌کند. از آنجایی که این روش‌ها بسیار رایج هستند، باید بیومواد ضدآبی مانند موادی باشند که در آن بافت‌ها یا سایر بافت‌های بدن را درمان می‌کنند، جایگزین یا اصلاح می‌کنند، به راحتی می‌شوند. در بیمارستان، کاتترهای عفونتی که به بیماران کمک می‌کنند، را از بیماری خود می‌سازند، منبع اصلی بیماری هستند. نوآوری مطالعه جدید می‌تواند به کاهش خطر و جلوگیری از این موضوع کمک کند.

یافته‌های این مطالعه در مجله «Pharmaceutics» منتشر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، سازمان بهداشت جهانی (WHO) مقاومت ضد بیوتیکی را یکی از ۱۰ خطر اصلی برای سلامت عمومی می‌دانند. چندین گونه‌ی خاص از گیاهان‌ها چندین نسبت به داروهای مختلف مقاوم هستند، اما محققان دانشگاه فناوری چالمرز سود در حال حاضر توسعه اسپری هستند که نه تنها برای مراقبت از زخم‌ها و مشکلات پزشکی مفید هستند، بلکه سایر عوامل مقاوم به آنتی‌بیوتیک را نیز از بین می‌برد.

بخوان  اولین چین از کابل زمینی برای استفاده از برق بین جزایر

نتایج، نتایج نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند ۹۹.۹ درصد از باکتری‌ها را از بین ببرد و رشد کند، تا ۴۸ دو ساعت بیاورد و قابلیت استفاده در محیط‌های بالینی را داشته باشد.