موسیقی الکترونیک با ریتم انسانی


موسیقی الکترونیک با ریتم انسانی

نمایش انحرافات زمانی فراکتال در یک ضبط درام ساده. یک درامر حرفه ای (داخلی) ضبط شد که با یک دست روی درام همگام با مترونوم با 180 ضربه در دقیقه (A) ضربه می زد. گزیده ای از سیگنال صوتی ضبط شده بر روی شاخص ضربان n نشان داده می شود. ضربان های شناسایی شده در زمان های Sn (خطوط سبز) با زمان بندی مترونوم Mn (خطوط چین قرمز) مقایسه می شوند. (ب) انحرافات dn = Sn—Mn حول میانگین 16.4 میلی ثانیه در نوسان است، یعنی به طور متوسط ​​سوژه کمی کلیک های مترونوم بعدی را پیش بینی می کند. Inset: تابع چگالی احتمال سری زمانی به خوبی با یک توزیع گاوسی تقریب شده است (انحراف استاندارد 15.6 میلی ثانیه). تجزیه و تحلیل فراکتالی از سری زمانی انحرافات dn همبستگی های دوربرد را نشان می دهد. همبستگی های دوربرد در انسان هایی که ریتم های پیچیده تری می نوازند نیز یافت شده است. اعتبار: H. Hennig و همکاران، ماهیت و درک نوسانات در ریتم های موسیقی انسان، PLOS ONE 6, e26457 (2011)

ریتم های تولید شده به صورت الکترونیکی اغلب بیش از حد مصنوعی تلقی می شوند. نرم افزار جدید اکنون به تولیدکنندگان این امکان را می دهد که ریتم ها را در موسیقی تولید شده توسط رایانه طبیعی تر به نظر برسانند. تحقیقات در موسسه ماکس پلانک برای پویایی و خود سازمان‌دهی و در دانشگاه هاروارد، مبنایی برای روش‌های جدید و ثبت اختراع ریتم‌های تولید شده الکترونیکی بر اساس الگوهای نوازندگانی که از قوانین آماری فراکتال پیروی می‌کنند، تشکیل می‌دهد.

این فرآیند، که ریتم‌هایی با صدای طبیعی تولید می‌کند، اکنون به Mixed In Key LLC، که نرم‌افزار موسیقی آن در سراسر جهان توسط تولیدکنندگان موسیقی برجسته و دی‌جی‌های مشهور بین‌المللی استفاده می‌شود، دریافت کرده است. اکنون محصولی به نام «Human Plugins» که از این فناوری استفاده می کند، عرضه شده است.

امروزه موسیقی اغلب به صورت الکترونیکی یعنی بدون سازهای آکوستیک تولید می شود. دلیل ساده است: قطعات موسیقی را می توان به راحتی بدون استودیوی ضبط و تجهیزات موسیقی گران قیمت ایجاد و دوباره کار کرد. تنها چیزی که نیاز است یک کامپیوتر و یک ایستگاه کاری صوتی دیجیتال (DAW) است، یعنی یک دستگاه الکترونیکی یا نرم افزار برای ضبط، ویرایش و تولید موسیقی. صدای مورد نظر برای هر ساز نرم افزاری از پیانو گرفته تا درام از طریق DAW تولید و دوباره کار می شود.

با این حال، بسیاری از موسیقی‌ها با حلقه‌های کوانتیزه‌شده و با صدای مصنوعی تولید می‌شوند که هیچ شیار طبیعی ندارند، و هیچ فرآیند استانداردی برای انسانی کردن آنها وجود ندارد. دقت بسیار بالا برای گوش انسان صداهای مصنوعی است. اما تغییر تصادفی صداها به میزان چند میلی ثانیه کافی نیست – به نظر نمی رسد یک نوازنده زنده این قسمت را روی یک ساز موسیقی بزند.

بدون همبستگی صحیح بین انحرافات زمانی ضربات، اینها معمولاً به گوش انسان بد می‌آیند، یا به عنوان خطاهای زمان‌بندی دیجیتال تلقی می‌شوند. تنها گزینه تلاش برای زمان بندی بسیار دقیق بود که تقریباً در همه ژانرها صدای موسیقی در دهه 90 را مشخص می کرد.

روش جدید “انسان سازی” توسعه یافته در MPI-DS اکنون امکان افزودن واریانس های طبیعی را به ریتم های الکترونیکی برای ایجاد یک تجربه صدای طبیعی تر می دهد. روشی که بر این اساس و در دانشگاه هاروارد ابداع شد، به نام “گروپ انسان ساز”، دامنه کاربرد را به چندین ساز گسترش می دهد و باعث می شود انحرافات زمانی در فعل و انفعال سازهای مختلف الکترونیکی و آکوستیک به نظر انسان برسد، به گونه ای که گویی نوازندگان مختلف با هم در حال نواختن هستند. همان اتاق

Mixed In Key این تکنیک را بیشتر توسعه داده و راهی برای انسانی کردن کانال‌های صوتی و یادداشت‌های MIDI با مجموعه‌ای از “پلاگین‌های انسانی” که با اکثر DAWهای اصلی سازگار است، ایجاد کرده است.

تحقیق روشی واریانس طبیعی

شالوده روش جدید توسط هولگر هنیگ در سال 2007 که در آن زمان دانشمندی در موسسه ماکس پلانک برای پویایی و خودسازماندهی در گوتینگن به سرپرستی تئو گایزل، مدیر بازنشسته این موسسه بود، گذاشته شد. هنیگ از خود پرسید که آیا انحراف زمانی نوازندگان از ضرب آهنگ دقیق کاملاً تصادفی متفاوت است یا از الگوی خاصی پیروی می کند و این چه تأثیری بر درک موسیقی دارد.

انحرافات از یک الگوی فراکتال پیروی می کنند. اصطلاح فراکتال توسط ریاضیدان بنویت ماندلبرو در سال 1975 ابداع شد و الگوهایی را توصیف می کند که دارای درجه بالایی از تغییرپذیری مقیاس یا خود شباهت هستند. این مورد زمانی است که یک الگو از چندین کپی کوچک از خودش تشکیل شده باشد. فراکتال ها هم به صورت اشکال هندسی و هم به صورت ساختارهای تکرار شونده در سری های زمانی مانند ضربان قلب انسان رخ می دهند.

نوسانات ریتمیک درامر از وابستگی های آماری پیروی می کند – نه فقط از یک ضرب به ضرب دیگر، بلکه بیش از هزار ضربه. این منجر به الگویی از ساختارها و وابستگی‌ها می‌شود که در طی چند دقیقه تکرار می‌شوند، که به عنوان همبستگی‌های دوربرد شناخته می‌شوند، که در مقیاس‌های زمانی مختلف وجود دارند.

چگونه این انحرافات زمانی بر نحوه نواختن نوازندگان با هم تأثیر می گذارد؟ نتایج در دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که تعامل موسیقی‌دانان نیز ماهیت فراکتالی دارد و به اصطلاح همبستگی‌های متقابل دوربرد دارد.

“انحراف نوازنده دفعه بعدی بستگی به تاریخچه انحرافات چندین نوازنده دیگر دارد. ریتم های موسیقی انسان دقیق نیست و ماهیت فراکتال انحرافات زمانی بخشی از شیار طبیعی موسیقی انسانی است.” هولگر هنیگ می گوید.

اما این انحرافات فراکتال چگونه به نظر می رسند؟ یک قطعه موسیقی که به طور خاص برای این تحقیق ساخته شده بود در مرحله پس از تولید انسانی شد. این قطعه به عنوان بخشی از یک مطالعه روان‌شناختی در دانشگاه گوتینگن برای آزمایش آزمودنی‌ها در نسخه‌های ویرایش‌شده مختلف پخش شد: یک نسخه با انحرافات تصادفی معمولی و نسخه دیگر با انحرافات فراکتال. نسخه با انحرافات فراکتال انسانی توسط اکثر شنوندگان بر انحرافات تصادفی معمولی ترجیح داده شد و به عنوان طبیعی ترین تلقی شد.

محصول جدید برای ریتم های زنده و پویا

بر اساس مقاله “وقتی ضربان از بین می روددر مجله Harvard Gazette که در سال 2012 سر و صدایی در صحنه موسیقی ایجاد کرد، جیمز هولدن، موسیقیدان الکترونیک لندنی، با هنیگ که در آن زمان در دانشگاه هاروارد تحقیق می کرد، تماس گرفت. برای نرم افزار Ableton Live در سراسر جهان استفاده می شود.

به اصطلاح “Group Humanizer” که جیمز هولدن در برنامه های زنده و آلبوم های خود از آن استفاده می کند، بر تعامل چندین آهنگ MIDI تمرکز دارد. قطعات مختلف کامپیوتری به انحرافات زمانی و صدای یکدیگر واکنش نشان می دهند که گویی سازها توسط نوازندگانی که با هم اجرا می کنند نواخته می شوند. تبادل متقابل اطلاعات یک ارتباط تصادفی-فرکتالی و در نتیجه یک حرکت موسیقی طبیعی ایجاد می کند، گویی ضبط هایی که به طور جداگانه تولید شده اند، با هم ضبط شده اند.

علاوه بر این، اکنون این امکان وجود دارد که سازهای الکترونیکی به شیوه ای طبیعی در زمان واقعی با عملکرد نوازندگان سازگار شوند. جیمز هولدن می‌گوید: «توانایی یکپارچه‌سازی منابع صوتی مصنوعی و انسانی به شیوه‌ای منسجم که نرم‌افزار Humanizer آنلاک را باز کرده است، به من امکان دسترسی به زیبایی‌شناسی جدید در موسیقی الکترونیک/آکوستیک را می‌دهد.

پلاگین Group Humanizer سرانجام توجه شرکت را به خود جلب کرد مخلوط در کلید. شرکت Mixed In Key LLC، مستقر در میامی، ایالات متحده، نرم افزاری را برای دی جی ها و تولیدکنندگان موسیقی، از جمله مجموعه “Mixed In Key” توسعه داده و به بازار عرضه می کند.

Mixed In Key اکنون به پتنت انسانی توسعه یافته در MPI توسط Max Planck Innovation، سازمان انتقال فناوری انجمن Max Planck، و همچنین پتنت Group Humanizer که در دانشگاه هاروارد توسعه یافته است، مجوز داده است و یک پلاگین نرم افزاری به نام توسعه داده است. پلاگین های انسانی.

Yakov Vorobyev، رئیس و موسس Mixed In Key LLC می‌گوید: “با افزونه‌های انسانی جدید، انسانی‌سازی ریتم‌های الکترونیکی به سطح کاملاً جدیدی رسیده است. این نرم‌افزار این پتانسیل را دارد که به استانداردی در زمینه انسان‌سازی موسیقی تبدیل شود.”

این افزونه جدید را می توان در تمام DAW های رایج مانند Ableton Live، Logic Pro X، FL Studio، Pro Tools و Cubase ادغام کرد و نه تنها MIDI، بلکه آهنگ های صوتی و موجی را نیز انسانی کرد. کاربران فقط یک یا چند آهنگ صوتی جدید را به DAW اضافه می‌کنند، که امکان انسانی‌سازی چندین ساز را در یک زمان فراهم می‌کند (به عنوان مثال، درام، بیس، پیانو).

با کمک یک دستگیره می توان قدرت انسان سازی یعنی ارتفاع انحراف معیار شیفت ها را تعیین کرد که نشان دهنده عرض توزیع گاوسی تعیین شده توسط محققان در MPI-DS است. به این ترتیب می توان حس ریتم خاصی را نیز بسته به سبک موسیقی ایجاد کرد.

“تحقیقات اساسی در مورد فراکتال ها و کاربرد آنها در روان آکوستیک، زمینه تحقیقاتی کاملاً جدیدی را ایجاد کرده است و مبنایی برای محصولی با پتانسیل اقتصادی عالی ایجاد کرده است که به نوازندگان گزینه های کاملاً جدیدی برای ارائه موسیقی خود می دهد. ما خوشحالیم که توانستیم Mixed را برنده شویم. در Key LLC، یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در تجارت موسیقی، به عنوان شریکی برای اطمینان از توزیع جهانی این فرآیند پس از تولید موسیقی جذاب، می‌گوید.

ارائه شده توسط انجمن ماکس پلانک


نقل قول: موسیقی الکترونیک با ریتم انسانی (2024، 5 فوریه) بازیابی شده در 5 فوریه 2024 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  خطرناکترین سیارک قاتل زمین هنوز کشف نشده است!