چین ژنراتور مافوق صوت نظامی خود را معرفی کرد

می‌شود ژنراتور مافوق صوت جدید چین، قابلیت تامین نیروهای سلاح‌های نسل آینده را دارد.

وی افزود: اگر این فناوری در تولید کاربردهای برقی استفاده شود، ممکن است ما یک «متشکرم» بزرگ به سلاح‌های مافوق صوت کار بدهیم.

گازهای پالایش شده آرگون و نیتروژن به دلایل بسیار طبیعی زیاد و هزینه نسبی کمتر به عنوان گازهای بی‌اثر مورد استفاده می‌گیرند. یک گاز بی‌اثر گازهای نجیب، لزوماً عنصر نیست و به صورت یک گاز ترکیبی است.

به گفته این گروه پژوهشی، یک گیگاوات برق می‌تواند از ۵ متر مک پلاسمای مافوق صوت شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست(SCMP)، گروهی از محققان مستقر در پکن، ژنراتوری ابداع کرده‌اند که قابلیت تبدیل گاز داغ در سرعت‌های مافوق صوت به جریان‌های قدرتمند را دارد و برق تولید شده توسط آن می‌تواند برای تامین انرژی لیزرهای، سلاح‌های مایکروویو، ریل‌گان (تفنگ‌های ریلی) و سایر سلاح‌های انرژی انرژی باشد. ضربه‌ای استفاده شود.

ژنراتور MHD بر خلاف تکنیک‌های معمولی تولید برق، شامل قطعات چرخنده نیست و به اجزای ذخیره انرژی متوسط ​​نیاز ندارد، بلکه یک سیستم ساده، سیستم ساده و با قابلیت بالا است که می‌توان برای کاربردهای مانند سلاح‌های نظامی مایکروویو با قدرت بالا استفاده کرد.

گفتنی است که یک مگاوات الکتریسیته یا بیشتر برای برخی از سلاح‌های لیزری قدرتمندی که در حال حاضر برای نابود کردن یک هدف در فواصل دور در حال توسعه هستند، مورد نیاز است.

ادعا می‌شود که این سیستم پتان‌های زیادی دارد، اما ویژگی‌هایی نیز دارد.

سیستم این ژنراتور انفجارهایی را ایجاد می‌کند که گاز را به پلاسما تبدیل می‌کند و سپس انرژی پلاسما را به برق پرقدرت می‌کند.

بخوان  تأثیر عروسک‌های رباتیک بر ساکنان آینده مریخ!

بر اساس گزارش‌ها، چین در حال کار بر روی یک سلاح مایکروویو با قدرت بالا است که می‌توان برای مختل یا ساخت ماهواره‌ها و هواپیماها استفاده کرد.

کاربران این فناوری ممکن است در استفاده از آن مشکل داشته باشند، که این سیستم‌ها چالش‌های فنی بسیاری دارند. از طرفی، انفجاری که الکتریسیته تولید می‌کند، ممکن است صدای بلندی ایجاد کند که محل اسلحه را مشخص کند.

سیستم‌های احتراق معمولی نمی‌توانند سیالات یونیزه را برای تولید برق با توان بالا به ‌اندازه کافی شتاب دهند، چرا که این کار نیاز به ساختن عظیم با اجزای مکانیکی متعدد و تعمیر و نگهداری منظم دارد.

از طرف دیگر، ژنراتور MHD می‌تواند برق با توان بالا را در یک سیستم ساده و فشرده تولید کند.

به گفته ژانگ شیائویوآن(Zhang Xiaoyuan) رهبر این پروژه از مؤسسات مکانیک در آکادمی علوم چین و همکارانش، ژنراتور MHD هیچ چرخشی ندارد که از مجموعه های مختلف به فرد آن است.

ژنراتور مگنتوهیدرودینامیک

گاز بی اثر گازی است که مجموعه‌ای از شرایط معین در واکنش‌های شیمیایی شرکت نمی‌کند. گازهای نجیب با بسیاری از مواد واکنش نمی‌دهند و از نظر تاریخی به آنها گازهای بی‌اثر گفته می‌شود. از گازهای بیاثر به ‌طور کلی‌ برای جلوگیری از واکنش‌های شیمیایی ناخواسته، نمونه استفاده می‌شود. این واکنش‌های شیمیایی نامطلوب واکنش‌های آب‌شناسی و هیدرولیز با آب و رطوبت موجود در هوا هستند. اصطلاح گاز بی‌اثر وابسته به شرایط است، زیرا می‌توان از گازهای نجیب در شرایط خاص واکنش داد.

فرآیند فوق‌العاده برای تولید انرژی

این مطالعه برای اولین بار در مجله چینی Teoretical and Applied Mechanics بررسی همتا و منتشر شده است.

بخوان  Adobe Acrobat برای تقویت پی دی اف خوان رایگان Microsoft Edge

به گفته یک پژوهشگر مستقر در پکن که در این مطالعه جدید مشارکتی وجود ندارد، تبدیل انرژی به برق کار آسانی نیست.

این دستگاه با ضربه‌های، گاز بی‌اثر را به پلاسمای بسیار تبدیل می‌کند که با فشرده سازی و شتاب دادن گاز آرگون به سرعت ۱۴ ماخ یا ۱۴ برابر سرعت صوت با ذرات گرم و باردار الکتریکی بارگیری می‌شود.

پژوهشگران چینی می‌گویند که این ژنراتور مگنتوهیدرودینامیک (MHD) بیش از 10 برابر در آزمایش‌های قبلی تولید می‌کند.

پژوهشگران می‌گویند: دیگران سعی می‌کنند از دینامیت برای تولید ضربه‌های مافوق صوت در یک ژنراتور استفاده از MHD استفاده کنند، اما این مواد به مواد منفجره بسیاری نیاز دارند و به دلیل خطرات ایمنی گذاشته شده است.

وی می‌گوید: گروه ژانگ می‌تواند همزمان با سرعت و بسیار زیاد باشد. مدیریت چنین انفجارهایی بسیار چالش برانگیز است و جامعه از رام کردن این روش خطرناک برای تولید انرژی بسیاری خواهد برد.

چالش ها

علاوه بر این، بازیابی غشاهای بعد از هر شلیک می‌تواند در میدان جنگ با چالش بر باشد، زیرا این کار خودکار می‌شود و به سرعت انجام می‌شود.

این پژوهشگران در مقاله‌های خود گفتند که این ژنراتور همچنین ظرفیت‌های زیاد و کارایی بالا دارد و در عین حال نیازی به اجزای ذخیره انرژی میانی نیست و انرژی را می‌توان مستقیماً بدون سوئیچ با قدرت بالا به بار برد و همچنین این دستگاه می‌تواند به سرعت راه‌یابی شود.

انرژی یونهای متحرک سریع توسط ژنراتور MHD که یک دستگاه لوله های شکل است، گرفته شده و به برق تبدیل می شود.

بخوان  مایکروسافت با تبلیغات مرورگر Edge در ویندوز 11 به عمق جدیدی فرو می‌رود

پژوهشگران چینی می‌گویند این سیستم تنها با استفاده از یک لیتر گاز مافوق صوت، پالس‌های جریان سریع برق تا ۲۱۲ کیلووات را در طول آزمایش‌ها تولید کرده است.

طبق گفته‌ها، این سیستم می‌تواند راه حلی برای برخی از مهمترین چالش‌ها در توسعه سلاح‌های انرژی‌های ضربه‌ای ارائه دهد.

انتهای پیام



منبع