موفقیت موشک هندی در پرتاب ماهواره

انتهای پیام



منبع

مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کردند که هدف ماهواره‌های LUMELITE-4 را نشان می‌دهد که یک سیستم تبادلی جدید برای افزایش امنیت ناوبری الکترونیکی دریانوردی سنگاپور و سودمندی جامعه جهانی کشتیرانی طراحی شده است.

مقامات سازمان تحقیقات فضای هند (ISRO) در توییتر اعلام کردند: پرتابگر ماهواره‌ای (PSLV) در یک ماموریت موفقیت‌آمیز، ماهواره‌های TeLEOS-2 و LUMELITE-4 را دقیقاً در مدار دایره‌ای در فاصله ۵۸۶ کیلومتری (۳۶۴ مایلی) قرار دادند.

ماهواره‌ LUMELITE-4 یک نمایشگر ارتباطی 35 پوندی (16 ساختمانی) است که توسط دانشگاه ملی سنگاپور و فناوری علم، فناوری و تحقیقات این کشور توسعه یافته است.

یک موشک پرتابگر قطبی هندی، دو ماهواره سنگاپوری را از مرکز فضایی ساتیش دوان به مدار زمین پرتاب کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پرتابگر ماهواره قطبی (PSLV) هند، حامل یک ماهواره رصدی زمین و یک ماهواره مجهز به نمایشگر فناوری ارتباطی متعلق به سنگاپور، از مرکز فضای ساتیش داوان هند روز شنبه ساعت 4:49 بامداد به وقت شرقی هند (0849 به وقت گرینویچ) به فضا پرتاب شد و حدود ۲۰ دقیقه بعد، موشک طبق برنامه، دو محموله را مستقر کرد.

محموله اصلی پرتابگر ماهواره قطبی ۱۴۵ فوتی (۴۴ متری) TeLEOS-2 یک ماهواره رصد زمین بود که داده‌های تصویری را برای دولت سنگاپور جمع آوری می‌کند. این ماهواره، سیاره ما را با استفاده از رادار دیافراگم مطالعه مصنوعی خواهد کرد که می‌تواند از میان ابرها نگاه کند و شب نیز در روز کار کند.

بخوان  در اقمار اورانوس چه می‌گذرد؟