موفقیت چین در فرود عمودی یک موشک

موفقیت چین در فرود عمودی یک موشک

لیان جی (Lian Jie)، مهندس ارشد این موسسه، به گلوبال تایمز گفت: نمونه اولیه موشک ما با طول 2.1 متر و قطر 0.5 متر و وزن 93 متر از موتورهای دوقلو که هر کدام با نیروی رانش 550 نیوتن کار می کنند. ، استفاده کرد.

انتهای پیام



منبع این آزمایش، ارتباطات و ردیابی فضاپیما و همچنین بازیابی مرحله‌ای از موشک در دریا را تایید کرد.

به گزارش رسانه دولتی گلوبال تایمز، آکادمی علوم چین(CAS) تایید کرد که شرکت پروازهای فضای تجاری آن را با نام «CAS Space»، آزمایش موفقیت آمیزی را روز پنجشنبه در هایانگ(Haiyang)، استان شاندونگ(Shandong) چین شرقی انجام داد. .

این نشان می دهد که چین در حال انجام دادن خود برای شبیه شدن به اسپیس ایکس است. با این حال، مشخص نیست که موشک‌های فضای چین چه زمانی به صورت عمودی روی زمین فرود آمدند.

لیان جی می‌گوید که فناوری فرود موشک چین با اسپیس‌ایکس متفاوت است. موشک ما ساخت بر فناوری داخلی از فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری است. ما خود را در حال بررسی فناوری‌هایی مانند مدیریت رانش‌کننده، موقعیت‌یابی دقیق و فناوری ثبیت‌کننده هستیم.

بازیابی در دریا ممکن است به صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های پرتاب باشد. تا 40 درصد از ظرفیت حمل محموله موشک پس از فرود از بین می‌رود، اگر این تلفات می‌تواند از طریق بازیابی در آب به نصف کاهش یابد.

در گزارش گلوبال تایمز ادعا می‌شود که مدل‌های موشکی آینده مانند موشک‌های لیجیان-۳ توسعه فناوری برای بازیابی موشک‌ها در دریا استفاده خواهند کرد و به اکتشاف فضای مقرون‌به‌صرفه‌تر و شناسایی‌تر در چین کمک خواهند کرد.

بخوان  دلایل تفاوت تصاویر تلسکوپ جیمز وب با تلسکوپ هابل

این آزمایش که حدود ۱۰ دقیقه به طول انجام می‌شود، می‌تواند درست مشابه همتای آمریکایی آن‌ها باشد، یعنی شرکت اسپیس‌ایکس، در نهایت منجر به ساخت موشک‌های قابل استفاده مجدد برای چین شود.

نمونه اولیه این موشک بیش از 1000 متر اوج گرفت، به آرامی پایین آمد و به لطف رانش معکوس موتور، سرعت آن کاهش یافت و با دقت کمتر از 10 متر با سرعت کمتر از دو متر بر ثانیه فرود آمد.

چین فرود عمودی یک موشک را در اقیانوس با موفقیت آزمایش کرد و زمینه را برای سفرهای فضایی آینده و استفاده از فناوری استفاده از موشک‌ها فراهم کرد.

یک موتور توربوجت در طول آزمایش برای شبیه‌سازی موتور سوخت مایع با مواد رانش که در هنگام فرود عمودی استفاده می‌شود، استفاده می‌شود.

به گفته‌ی چین، این کشور موفق به فرود عمودی نمونه‌ای از موتور چند بار مصرف شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، به نظر می‌رسد که مدل‌های موشکی آینده چین از فناوری‌های توسعه یافته‌ها برای استفاده مجدد خواهند برد.