نانو تکنولوژی و کاربرد‌های آن در زندگی امروزی | 1biti

ذرات نانو در محصولات دارویی جذب خود را در بدن بهبود می بخشند و اغلب از طریق دستگاه های پزشکی ترکیبی، آن ها را آسان تر می کنند و همچنین می توان از نانوذرات برای انتقال داروهای شیمی درمانی به سلول های خاص نظیر سلول های سرطانی استفاده کرد. نانو تکنولوژی همچنین به دنبال ارائه راه حل هایی برای امنیت غذایی است. در سطح جهانی، مشکلات ناشی از خشکسالی باعث کاهش تولید مواد غذایی به ویژه در بخش کشاورزی شده است. در این مورد، نانوتکنولوژی به فن آوری موجود ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی در یافتن راه های جدید برای بهبود تولید مواد غذایی کمک می کند.

  • به طور مثال نانوربات‌های حامل دارو، می‌توانند از طریق رگ‌ها به هر جایی از بدن بروند که دسترسی به آن مشکل و یا غیر ممکن است.
  • جنبه زیست محیطی نانوتکنولوژی, یافتن درمان های طولانی مدت برای آلودگی های زیست محیطی است.
  • که صنایع آرایشی و بهداشتی را مجبور کرده تا استفاده از فناوری نانو در لوازم آرایشی و بهداشتی را محدود کنند.
  • امیدواریم از این مقاله که در خصوص مروری کلی بر فناوری نانو به زبان ساده بود استفاده و لذت برده باشید.

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای نانو ذرات استفاده از آن ها برای انتقال داروهای شیمی درمانی است که برای درمان سرطان به کار می رود. با کوچک شدن ابعاد ترانزیستورها، در یک مساحت ثابت از تراشه، می‌توان تعداد بیشتری مجله خبری 1 بیتی از ترانزیستورها را جای داد که در نتیجه منجر به افزایش سرعت محاسبات می‌شود. همچنین با کوچک‌تر شدن ابعاد ترانزیستورها انرژی مصرفی آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده که در نتیجه آن گرمای کمتری توسط تراشه نیز تولید می‌شود.

بخوان  همه چیز درباره ی فناوری نانو و کاربردهای نانو تکنولوژی شرکت شیمی صنعت رشد | 1biti

فناوری نانو تکنولوژی علوم و مهندسی

خاصیت مویینگی توانایی یک مایع برای حرکت در یک فضای بسیار باریک در خلاف جهت نیروی گرانش است. سطح آب در محلی که دو قطعه شیشه به یکدیگر نزدیک‌تر هستند بالاتر است. هر چقدر فضای بین دو قطعه شیشه کوچک و کوچک‌تر شود، سرعت حرکت آب افزایش می‌یابد. با گسترش روزافزون جمعيت و افزايش ميزان ساختوساز و همچنين به دليل محدود بودن منابع و مصالح مصرفي، تقاضا براي استفاده از مصالح جديد در صنعت ساختمان افزايش پيدا كرده است.

کاربردهای نانو در صنایع نظامی و امنيت ملي

علم شیمی به دستکاری مواد و مولکول ها میپردازد وازین رو با ابعاد نانومتریک غریبه نیست . مواد در ابعاد نانو از سرعت و دقت بیشتری برای تغییر پذیری و شکل گیری برخوردار هستند . سطحی آبگریز شده توسط نانو پوشش‌هایکی دیگر از کاربردهای نانوتکنولوژی، تولید نانو ساختارهای کربنی است که در شکل‌های متفاوتی نظیر گرافن یا نانو لوله‌های کربنی ظاهر می‌شوند. گرافن و نانولوله‌های کربنی ساختاری سخت و محکم، با رسانایی الکتریکی فوق‌العاده دارند، انعطاف پذیر و بسیار سبک هستند و هر کدام بسته به شرایط دارای کاربرد و استفاده مفیدی هستند.

با توجه به اينکه سهم هر کشور يا بنگاه در زمان شکل‌گيري يک بازار تثبيت مي‌شود، زمان سرمايه‌گذاري براي رسيدن به جايگاه مناسب، همين امروز است. • افزايش توان محاسباتي بوسيلة نانوتکنولوژي، ترسيم وضعيت شبکه های ماکروملکولی را در محيط‌هاي واقعي ممکن مي‌سازد. نیروی الکتریسیته ساکن دارای تأثیر قدرتمندی بر روی توپ‌های کوچک است. دلیل این پدیده آن است که الکتریسیته ساکن بر روی سطح یا سطح خارجی توپ‌ها ایجاد می‌شود و در دنیای نانو مساحت سطح در واحد حجم بسیار بالا می‌باشد. نیروی الکتریسیته ساکن از اهمیت ویژه ای در دنیای نانو برخوردار می‌باشد.

بخوان  اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار می کند؟ 1 بیتی

http://118amoozesh.ir