نقش چشمگیر انگور در زمستان از سرطان پوست

محققان دریافتند که به مدت دو هفته هر روز و یک چهارم فنجان انگور می‌خورند، مقاومت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه فرا بنفش به پوست خود نشان می‌دهند. نتایج این مطالعه نشان داد که اجزای طبیعی به نام پلی فنول‌ها ممکن است این مواد مفید باشند.

نتایج این مطالعه در مجله Antioxidants منتشر شده است.

یافته‌های اخیر پژوهشگران دانشگاه وسترن نیو انگلیس نشان می‌دهد که خوردن آن می‌تواند از آفتاب سوختگی و سرطان پوست کمک کند.

برای مطالعه جدید، پژوهشگران ۲۹ نفر را انتخاب کردند و به مدت دو هفته به آنها دو و یک چهارم فنجان پودر انگور دادند. پژوهشگران، پاسخ پوست آنها به اشعه فرابنفش را قبل و بعد از خوردن انگور به مدت دو هفته با بررسی میزان اشعه فرابنفش که باعث قرمزی قابل مشاهده پس از ۲۴ ساعت می‌شد، گرفتن شد. این تیم نیز نمونه‌های نمونه‌های خون و روده‌های شرکت‌کنندگان را آنالیز کردند.

سه متابولیت یا مولکول تولید شده توسط شرکت‌کنندگان در بدن در سطح بسیار پایین‌تری در بین افرادی که مقاومت در برابر نور فرابنفش داشت، وجود داشت. یکی از آنها که ۲- دئوکسی‌ریبوز نام دارد، یک شاخص قوی برای کاهش آسیب خورشید است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افطبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سالانه حدود 5.4 میلیون سرطان سلول پوست و سلول سنگفرشی در ایالات متحده تشخیص داده می‌شود. پزشکان همچنین در آینده، نزدیک به 100.000 مورد ملانوما هستند که نسخه بسیار نادرتر و کشنده تر از سرطان پوست است را شناسایی خواهند کرد. بسیاری از موارد به سرطان پوست با اشعه فرابنفش خورشید ارتباط دارند و حدود ۹۰ درصد از پوست در نتیجه قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید است.

بخوان  خلق نوع خلق از یخ

پروفسور «جان پزوتو» (John Pezzuto) نویسنده اصلی این مطالعه و رئیس دانشگاه وسترن نیوانگلند، در یک بیانیه رسانه‌ای گفت: غذای تو داروی را بخور و داروی غذای تو باشد. این جمله به زمان بقراط برمی‌گردد. اکنون پس از 2000 سال، وضعیتی که در این مطالعه انسانی انجام شده است، هنوز در حال مشاهده این جمله هستیم. تحقیقات قبلی نشان داده است که مانع از آسیب رساندن به نور خورشید به پوست افراد می‌شود.

حدود یک سوم از شرکت‌کنندگان در مطالعه، پس از خوردن انگور تا حدودی در برابر اشعه فرابنفش ایستاده است. 10 درصد از آنها پس از توقف مصرف انگور به مدت چهار هفته، هنوز مشخص است که برخی افراد از خوردن انگور در برابر آفتاب سوختگی مقاومت می کنند.

انتهای پیام



منبع