نمایش موفق ردیاب‌های فضایی میلی‌متری در مدار

اودین با ترسیم مسیرهای فضایی جستجو می‌کند تا مدل‌های پیچیده‌ای از زباله‌های کمتر از سانتی‌متر بسازد تا آگاهی از موقعیت هزاران ماهواره در مدار زمین را بهبود بخشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این فناوری می‌تواند مسیر کوچک‌ترین فضای فضایی را ردیابی کند.

وی افزود: با توجه به میزان کشندگی‌های کوچک‌تر از واحد سانتی‌متر، ما می‌توانیم از دارایی‌های فضایی محافظت کنیم، رشد را به میزان بیشتری برسانیم و پایداری در فضا افزایش دهیم.

ده‌ها هزار قطعه زباله‌ی قابل ردیابی در مدار زمین وجود دارد که انتظار می‌رود این تعداد تا دهه‌های ۲۰۳۰ و پس از آن با ادامه رشد اقتصاد فضایی به طور تصاعدی افزایش یابد. با از فناوری فعلی، تنها قطعات مصرف بزرگ‌تر از حدود چهار اینچ(10 سانتی متر) می‌توانند ردیابی شوند. اودین امیدوار است که فناوری آن به ردیابی زباله‌های کوچکتر از واحد سانتی‌متر است که در حالت نامرئی با سرعت گلوله حرکت می‌کند و تهدیدی برای ماهواره‌ها، ایستگاه‌های فضایی و سایر زیرساخت‌های موجود در مدار هستند، کمک کند.

انتهای پیام



منبع

اکنون، اودین قصد دارد این فناوری را گسترش دهد و آن را به بازار تجاری بیاورد برساند. حsگri athn پs پ amemelیatی شden ، emی‌tundadahزh ، mehahnah و aharaی eharahnahn behlahn beharahن barahr yی م زybah‌h‌h‌h‌h‌h‌h‌h‌hheh‌h‌h‌hhehhehhehhhehhehnehne بی کnd.

جیمز نیو (جیمز نیو)، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران اودین در بیانیه مطبوعاتی گفت: ما اکنون بر روی ارائه‌ی نسل بعدی داده‌های فضایی به مشتریان خود و ارسال حسگرهای بسیار بیشتر به هر مداری که می‌خواهد بپردازد.

اکنون، پس از گذشت بیش از یک هفته در مدار، اودین همراه با «D-Orbit» تأیید کرده است که حسگر آنها عملیاتی است و ارتعاشات صوتی ضعیفی را از ماهواره‌ی میزبان خود دریافت کرده است. برای این پرواز آزمایشی، حسگر اودین با فوق‌العاده تنظیم می‌شود تا مطمئن شوید که حتی کوچک‌ترین خوانش‌ها از ماهواره «ION» قابل شناسایی است.

بخوان  عاقبت انجام حرکات مارپیچ با موتورسیکلت در خیابان + فیلم

در دو سال گذشته، اودین در حال توسعه و بررسی شرایط فناوری برای شناسایی و ردیابی زباله‌های فضایی بوده است که برای ردیابی با استفاده از روش‌های موجود بسیار کوچک هستند. اولین حسگر نمایشی این شرکت در ماهواره‌ای «D-Orbit ION» منتشر شد که توسط اسپیس‌ایکس در روز ۱۲ ژوئن به فضا پرتاب شد.

به سازندگان، روش جدید ردیابی قطعات باغ‌های فضایی اولین نمایش خود را در مدار به اجرا گذاشت.

فضاپیمای اودین(ODIN) بریتانیا اولین آزمایش سیستم ردیابی زباله‌های فضایی خود را در مدار انجام داد.