مطالعه خطرات جدیدی را برای طول عمر دستگاه های الکترونیکی نشان می دهد

هنگامی که یک محصول خریداری می شود، خریدار معمولا انتظار دارد که تا زمانی که ممکن است کار کند. اما اگر حتی اگر سخت افزار هنوز خوب باشد، از کار بیفتد چه؟ در یک مطالعه به سفارش آژانس محیط زیست آلمان، Fraunhofer IZM و شرکای آن مکانیسم های منسوخ شدن نرم افزار را بررسی کردند تا به توصیه های عملی برای تصمیم گیرندگان سیاسی برسند.

سه جنبه کلیدی توسط محققان تعریف شد: امنیت، عملکرد، و سازگاری سیستم های مورد نظر. منسوخ شدن نرم افزار چیزی است که اگر یکی از این جنبه ها تحت تأثیر منفی قرار گیرد اتفاق می افتد. مطالعات موردی که آنها مورد بررسی قرار دادند به محققان نشان داد که تضاد منافع در کار وجود دارد: الزامات و انتظارات از آنچه دستگاه‌ها می‌توانند انجام دهند دائماً در حال تغییر است و منجر به این می‌شود که نرم‌افزار و کل سیستم‌ها در یک وضعیت دائمی در نوسان باشند. و این شار است که اغلب اجازه می دهد عیب های نامرئی وارد شوند.

این تیم نمونه‌های منسوخ شدن نرم‌افزار را از طیفی از دسته‌بندی‌های محصول، از نرم‌افزار ناسازگاری که برای یک ترموستات هوشمند خاص توسعه داده شده است تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند که ظاهراً به محافظت از سلامت باتری‌ها در گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر کمک می‌کنند، را در بر می‌گیرد. همانطور که رسوایی به نام Battery Gate به زودی فاش شد، به‌روزرسانی‌ها اغلب باعث می‌شد که عملکرد دستگاه‌ها در کل آسیب ببیند.

یک چیز مسلم است: به‌روزرسانی‌هایی که معمولاً می‌توان برای بهبود تجربه کاربری یک دستگاه فرض کرد، می‌تواند در درازمدت منجر به از دست دادن عملکرد یا حتی حذف ویژگی‌های فردی شود.

بخوان  شرکتی که تراشه‌های خود را در مغز از ۳۰ نفر کاشته است!

“مردم فکر می کنند که نرم افزار نمی تواند منسوخ شود. زنگ نمی زند. اما اگر نرم افزار یک گوشی هوشمند پس از تنها دو سال استفاده دیگر پشتیبانی نشود، از نقطه نظر مهندسی یک فاجعه واقعی است. ما باید اصول را اعمال کنیم. اریک پوپ، مدیر پروژه در TU برلین، توضیح می‌دهد که از طراحی محیط‌زیست به نرم‌افزار و همچنین برای کاهش سرعت زباله و کارکرد دستگاه‌های ما برای مدت طولانی‌تر.

برای درک و تعریف واژه پرمشغله منسوخ شدن نرم افزار، محققان دانشگاه فنی برلین، Oeko-Institut و مؤسسه Fraunhofer برای قابلیت اطمینان و ادغام ریز IZM توسط آژانس محیط زیست آلمان موظف به انجام یک مطالعه ویژه شدند. ماموریت آنها: ثبت وضعیت موجود، تحقیق در مورد گروه‌های مختلف محصول، انجام نظرسنجی‌های مصرف‌کننده و ارائه توصیه‌های عملی برای کاربران و مهم‌تر از همه، برای مقابله با علل اصلی مشکل.

“علاوه بر توصیه های آژانس محیط زیست فدرال، جاه طلبی ما برای این پروژه ایجاد بحثی در جامعه بود. منسوخ شدن نرم افزار باید به عنوان یک مشکل برای الکترونیک پایدار درک شود. و این به جامعه حرفه ای محدود نمی شود: کاربران واقعی. یان دروشکه، کارشناس پایداری در Fraunhofer IZM، بیان می‌کند که باید از این موضوع آگاه‌تر باشند و بتوانند قبل از خرید هر چیزی بدانند که پس از خریدشان چه اتفاقی می‌افتد.

کار پیشگامانه آنها در مورد منسوخ شدن ناشی از نرم افزار به پر کردن شکاف در دانش ما در مورد اینکه چگونه نرم افزار، طراحی محصول و ردپای محیطی یک محصول بر یکدیگر تأثیر می گذارد کمک می کند.

بخوان  فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن ماربورگ موفقیت‌آمیز بود

یافته‌های علمی این مطالعه اکنون به بحث سیاسی برای ارائه توصیه‌های عملی و ایجاد زمینه مشترک جدید بین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی، مصرف‌کنندگان و کارشناسان وارد می‌شود.

در گاراژ خود را با گوشی هوشمند باز کنید و گرمایش خانه خود را در راه بازگشت از دفتر کنترل کنید: جنبه های بیشتری از زندگی ما توسط دستگاه های الکترونیکی هوشمند و متصل اداره می شود. تنها در صورتی می توان بسیاری از عملکردها را کنترل کرد و اطلاعات را به اشتراک گذاشت که سخت افزار به طور یکپارچه با سیستم عامل های زیر هود کار کند.

سرزنش نرم افزار: مطالعه خطرات جدیدی را برای طول عمر دستگاه های الکترونیکی نشان می دهد

افزایش دیجیتالی شدن خطر منسوخ شدن نرم افزار را تقویت می کند. اعتبار: دانشگاه فنی برلین

“نباید به نرم افزار اجازه داد که در غیرقابل استفاده شدن و تبدیل شدن به ضایعات محصولات ما نقش داشته باشد. ما باید از تولیدکنندگان بخواهیم محصولات خود را به گونه ای طراحی کنند که بتوان برای مدت طولانی از آنها استفاده کرد. هر مدل کسب و کاری که بر عکس متکی باشد. مصرف‌کنندگان باید قبل از خرید یک محصول مطلع شوند که چگونه آن محصول به دستگاه‌ها یا خدمات دیگر بستگی دارد و تولیدکنندگان باید مجبور شوند رضایت مشتریان خود را در زمانی که می‌خواهند در مورد آن تغییر دهند، دریافت کنند.»

محققان همچنین پیشنهادهای عملگرایانه ای برای مقررات رسمی ارائه کردند که می تواند به جای کاهش مصنوعی، طول عمر محصولات را از طریق نرم افزارشان افزایش دهد. سه جنبه از بسیاری از ایده ها متمایز است: قبل از اجازه دادن به محصولات در بازار باید حداقل استانداردها وجود داشته باشد، از جمله حداقل مدت استفاده.

جنبه دوم به شفافیت مربوط می شود: تولیدکنندگان باید مجبور شوند هر گونه وابستگی را که بر محصولات مبتنی بر نرم افزار آنها تأثیر می گذارد و همچنین دوره پشتیبانی تضمین شده را افشا کنند. در نهایت، باید از نوآوری های سبز مانند توسعه نرم افزار پایدارتر حمایت شود.

دستگاه ها باید بتوانند بدون وابستگی به چیز خارجی کار کنند. به روز رسانی های مرتبط با امنیت باید حداقل برای ده سال ارائه شوند. و رابط ها باید برای بهبود سازگاری و قابلیت همکاری بین سیستم ها در دسترس باشند.

و روندها نشان می دهد که وضعیت در حال تغییر است و به سرعت تغییر خواهد کرد: بازار سریع در حال رشد برای اتوماسیون خانگی یا معرفی خودروهای بدون راننده به دستگاه های بیشتری منجر می شود که عملکردهای بیشتری را ارائه می دهند که به شدت به نرم افزار وابسته است. فضای عمومی نیز بیشتر و بیشتر به هم مرتبط می شود، به عنوان مثال با چراغ های کنترل شده دیجیتالی یا کنترل های هوشمند ترافیک.

تفکر اساسی این است: نرم افزار دارای کیفیت مشخص و مجموعه ای از عملکردها است که قرار است انجام دهد. اگر الزامات تغییر کنند، به عنوان مثال وقتی دستگاه ها تغییر می کنند یا استانداردهای ایمنی جدید وارد می شوند، این می تواند بر کیفیت یا عملکرد تأثیر بگذارد – در بسیاری از موارد، منفی.

مارینا کوهن، دستیار علمی در آژانس محیط زیست آلمان که مسئولیت IT سبز را بر عهده دارد، آن را با عبارات واضح تر بیان می کند: “مطالعه فراونهوفر IZM، TU برلین، و موسسه Oeko نشانه روشنی از مشکلاتی است که می توانیم انتظار داشته باشیم. با محصولات متصل فردا بیایید.”

جامعه علمی در حال بررسی امید به زندگی الکترونیکی مدت‌هاست که بر چگونگی پیری و فرسودگی قطعات الکترونیکی تمرکز کرده‌اند. نرم افزار در رادار آنها نبود، اما نرم افزار می تواند عاملی کلیدی برای کاهش طول عمر دستگاه های الکترونیکی و افزودن به کوه رو به رشد زباله های الکترونیکی باشد.

نقل قول: سرزنش نرم افزار: مطالعه خطرات جدیدی را برای طول عمر دستگاه های الکترونیکی نشان می دهد (2023، 4 آوریل) بازیابی شده در 4 آوریل 2023 از

در شروع تحقیقات خود، این تیم از مصرف کنندگان واقعی نظرسنجی کرد و دریافت که کمتر از 60 درصد از پاسخ دهندگان مایلند در مورد خطرات منسوخ شدن نرم افزار بیشتر بدانند. چرا نرم‌افزار به‌عنوان کاتالیزور منسوخ‌بودن مدت‌ها چنین نقطه کوری بوده است، به‌نظر می‌رسد به دلیل یک توضیح ساده است: تا همین اواخر، بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی به شدت وابسته به نرم‌افزار نبودند.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

ارائه شده توسط Fraunhofer IZM