نگاهی به برنامه جاه‌طلبانه «آکسیوم اسپیس» برای ساخت پایگاه مداری

اولین مؤلفه ایستگاه فضایی آکسیوم، به درگاه جلوی ماژول «هارمونی»(Harmony) ایستگاه فضایی بین‌المللی یک مرتبط می‌شود و به عنوان سکوی پرش برای قطعات باقیمانده از ساختار مکان‌های برنامه‌ریزی شده شرکت عمل می‌کند. آکسیوم اسپیس قصد دارد ماژول دوم را در سال ۲۰۲۷ و ماژول سوم را یک سال پس از آن ضمیمه کند. نهایتاً یک ماژول انرژی گرمایی که پرتاب آن برای مدتی پیش از سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی شده است، به ایستگاه های آکسیوم امکان می دهد تا از ایستگاه های بین المللی جدا شوند و به یک هدف تجاری آزاد در مدار پایین زمین تبدیل شوند.

آکسیوم اسپیس می‌خواهد ایستگاه فضایی آن امکانات را برای خود فراهم کند. یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های سرنشین‌دار اولیه به ایستگاه‌های فضای بین‌المللی، مشخص کردن مقدار امکانات است.

آکسیوم اسپیس در حال حاضر از ارائه‌های ارائه‌شده توسط مأموریت‌های سرنشین‌دار خود به ایستگاه‌های بین‌المللی، برای راهنمایی در مورد شکل و عملکرد ماژول‌های موجود در حال ساخت ایستگاه‌های فضایی شرکت می‌کند. «تجپاول بهاتیا» (Tejpaul Bhatia)، مدیر ارشد بخش درآمد آکسیوم اسپیس گفت: هر یک از این ماموریت‌ها، فرصتی را برای تبدیل شدن به یک شرکت بهتر در حوزه پروازی فضای انسانی فراهم می‌کنند.

بیشتر خدمه آکسیوم چندین سال آموزش عالی هستند که فضاهای ناسا برای حضور در فضا می‌شوند. پژوهش‌ موسسه TRISH، یکی از راه‌هایی است که آکسیوم به کمک آن یاد می‌دهد چگونه خدمه را با محیط ریزگرانش سازگار کند و راهبردهایی را برای کاهش زمان لازم برای سازگاری ارائه دهد.

یکی از پروژه‌های تحقیقاتی که در ماموریت آکسیوم-2 گنجانده شد، پروژه موسوم به «بررسی اساسی» موسسه «TRISH» بود. این پروژه، فهرستی از آزمایش‌ها را برای خدمه مأموریت آکسیوم-2 در جهت رسیدن به مدار، آنها را روی خود انجام دهند. ارزیابی‌های فیزیکی، نمونه‌برداری‌های بیولوژیکی و دستگاه‌های پوشیدنی برای ارزیابی واکنش خدمه و سازگاری با شرایط ریزگرانش شدند.

بخوان  بازسازی صورت قربانی یک جنگ قرون وسطایی

ناسا به حفظ ایستگاه بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ متعهد است اما انتظار دارد که بازار در حال حاضر در حال ظهور ایستگاه‌های فضایی خصوصی، ادامه حضور آژانس را در مدار پایین زمین زمین کند. این انتظار با جدول زمانی آکسیوم اسپیس برای پرتاب ماژول خود و جدا شدن آن از ایستگاه های بین المللی پیش از بازنشستگی آن مطابقت دارد.

آکسیوم اسپیس در انجام این کار، چشم خود را به آینده نگاه کرده است. زونیگا ادامه داد: ما در حال همکاری با ناسا هستیم تا مطمئن باشیم همه چیز را حفظ کنیم که فضای بین‌المللی را در اختیار داشته باشد، رعایت می‌کنیم و می‌توانیم مدل‌های خود را در آینده مطابق با این الزامات بسازیم. همچنین، این ممکن است به ما امکان دهد تا مطمئن شوید که مکان خود را طوری طراحی کنید که با استانداردهای امروزی سازگار باشد و در عین حال، چشم‌اندازی را به آینده و نحوه استفاده از ایستگاه‌های فضایی برای افرادی که به طور خاص پرواز می‌کنند، ارائه دهند. .

انتهای پیام



منبع

وی افزود: با انجام این کار، همه ما در معرض عملکرد و ساخت ایستگاهی قرار می گیرند که در آینده قابل بهره برداری خواهد بود. فکر کردن در مورد میزان فعالیت خدمه، مقدار عملیات عملیاتی مورد نیاز خدمه برای حفظ ایستگاه فضایی و پرواز کردن، برای بررسی نحوه طراحی ایستگاه های آینده بسیار مهم هستند.

این مأموریت‌ها به پی‌ریزی پایه برنامه‌های آموزشی آینده آکسیوم نیز کمک می‌کنند. زونیگا گفت: ما از این ماموریت‌ها نه تنها به عنوان راهی برای درک بهتر آموزش فضانوردان، آموزش خدمه و داشتن عملیات عملیاتی مورد نیاز به عنوان یک شرکت می‌کنیم، بلکه آنها را برای تنظیم دقیق دقیق پرواز در مدار پایین زمین به کار می‌گیریم. .

بخوان  اعتراف دانشجویان «دانشگاه کاردیف» به استفاده از «ChatGPT» در مقاله نویسی

نگاهی به برنامه جاه‌طلبانه «آکسیوم اسپیس» برای ساخت یک پایگاه مداری

آکسیوم اسپیس تنها شرکتی نیست که به مدار پایین زمین علاقه دارد. دو سال پیش از این که ناسا این شرکت را برای اتصال ماژول به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرد، قراردادهای توسعه را با سه شرکت دیگر شامل «بلو اوریجین» (Blue Origin)، «نانورکس» (Nanoracks) و «نورثروپ گرومن»( Northrop Grumman) برای حمایت از ایجاد مقاصد تجاری بیشتر در مدار پایین زمین منعقد کرد.

آکسیوم اسپیس در ژانویه ۲۰۲۰، قرارداد ناسا را ​​مبنی بر ساخت اولین ماژول تجاری برای ایستگاه های بین المللی برنده شد. «دیوید زونیگا» (David Zuniga)، مدیر ارشد بخش راه‌حل‌های فضایی آکسیوم اسپیس گفت: اولین ماژول ما در سال ۲۰۲۶ آماده خواهد شد.

در این گزارش، هدف بزرگ شرکت «آکسیوم اسپیس» را برای پرتاب ماژول خود به «ایستگاه فضای بین‌المللی» و ساخت یک پایگاه مداری در آینده بررسی می‌کنیم.

زونیگا گفت: هدف ما بیشتر از این است که مطمئن باشید نیازهای خدای آینده خود را می‌توانیم تا مکان‌های مکانی شرکت را با توجه به آنها تنظیم کنیم. این‌ها اهداف طراحی برای انجام مأموریت‌های پیش رو هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «آکسیوم اسپیس» (Axiom Space)، برنامه‌های بزرگی را برای مدار پایین زمین. این شرکت مستقر در هیوستون که در سال ۲۰۱۶ یک بار اعلام شد، اولین شرکتی بود که پرواز را با سرنشینان خصوصی در ماموریت «آکسیوم-۱»(Ax-1) به «ایستگاه فضای بین‌المللی»(ISS) فرستاد. این ماموریت در آوریل ۲۰۲۱ پرتاب شد. دومین ماموریت شرکت آکسیوم اسپیس موسوم به «آکسیوم-2» که یک ماموریت روزه بود، در ماه هشتم ماه انجام شد و کپسول «دراگون»(Dragon) شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) را به همراه چهار خدمه و با بودجه اختصاصی به انجام داد. مقصد برد. پرواز سوم موسوم به «آکسیوم-۳» در نوامبر امسال برنامه ریزی شده است. هر مأموریت شامل مجموعه‌ای از آزمایش‌های علمی برای خدام است و آکسیوم اسپیس، برخی از این پژوهش‌ها را برای اطلاع‌رسانی درباره طراحی و استفاده از ایستگاه‌های فضای آینده شرکت به کار می‌گیرند.

بخوان  آیا درمان با هوش مصنوعی می‌تواند مراقبت‌های بهداشتی روان را متحول کند؟

اما، صحبت زونیگا مربوط به هدف قبلی اعلام شده در سال ۲۰۲۴ است.

همچنین، شرکت آکسیوم اسپیس در حال یادداشت‌برداری مستقیم از ناسا در مورد نحوه ساخت ایستگاه‌های فضایی است. زونیگا گفت: گروه ما به خوبی در پروازهای فضایی انسانی مهارت دارد. ما به‌ تازگی توانسته‌ایم استعدادهای مورد نیاز خود را از میان افرادی انتخاب کنیم که ایستگاه‌های فضایی را ساخته و طراحی کرده‌اند.