هوش مصنوعی به زبان ساده 1 بیتی

در یک حرکت فعال برای تطبیق دادن تکنولوژی های جدید و نو ظهور دولت انگلیس در بودجه شان در سال ۲۰۱۵، ۴۰میلیون پوند به تحقیق دربارهٔ اینترنت سایت 1biti اشیاء اختصاص دادند. بدن شما دیگر اندامی را که با سلولهای خودتان روی قالبی رویانده شده باشد پس نخواهد زد، حتی انتظار برای اهداکننده عضو نیز بیمعنی خواهد شد. در حوزه تولید و کشاورزی با هر سطح و موضوعی می تواند نقش مثبتی را ایفا کند. در کل اینترنت اشیا مفهوم حائز اهمیتی است و در زندگی ما نقش مهمی دارد. ارسال پیامک و حتی چت آنلاین که از همه مشهورترش در آن سالها یاهومسنجر بود بیش از ۱۰ سال است که جزو زندگی روزانه ما شده ولی موضوعی که در اینجا میخواهیم به آن بپردازیم چت موبایلی است. کدام موجودیت مالک داده های خامی خواهد بود که گردآوری منظم شده است؟ البته شبکه های عصبی جدید که از آنها برای طبقهبندی تصاویر استفاده میشود دارای هزاران نورون هستند! هر فناوری نوینی که وارد زندگی ما میشود، میتواند به بهبود زندگی کمک کند اما در بعضی شرایط میتواند تهدیدی برای سلامت جسمی و روانی ما باشد. ابرقدرتمندان فناوری یا در سیلیکون ولی متولد شده اند یا در آن اقامت دارند.

از آنجایی که دادههای ماهوارهای با سرعت نور (حدود ۳۰۰هزار کیلومتر بر ثانیه) حرکت میکنند و ماهوارهها در مداری به فاصله ۳۵۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارند و این فاصله را باید ۴ بار (از کامپیوتر به ماهواره و سپس به NOC و برعکس) طی کنند، زمان بسیار زیادی موسوم به تاخیر خواهیم داشت که به طور معمول در حدود ۵۰۰ میلیثانیه خواهد بود که به هنگام استفاده از بازیهای اینترنتی و VPNها این تاخیر، قابل ملاحظه خواهد بود. عالی بود، منم خیلی متاسفانه تحت تاثیر اینستاگرام بودم و مدام حس مقایسه رو داشتم تا اینکه کامل اکانتم رو دیلیت کردم و میتونم بگم واقعا در این دوسال آرامش اساسی ای به زندگیم برگشته، برای تلگرام و واتس اپ هم زمان مشخصی در نظر گرفتم. بنابراین واضح است که در این جهانِ AI-first استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محصولات و آموزش مفاهیم و کاربردهای آن برای کارآفرینان و مهندسان بسیار حایز اهمیت است. تیمهای جدید مرتبط با هوش مصنوعی و شرح وظایف، باید با افزودن دانشمندان، مهندسان داده و مهندسان یادگیری ماشین به تیم ایجاد شوند.

پایگاه بایکمور در قزاقستان با توجه به مشخصات جغرافیایی و ارتفاع سنجی آن، مورد استفاده خیلی از کشورهای غربی از جمله آمریکا نیز بوده است لذا این ابراز نگرانیهای فعلی آمریکاییها نامربوط است». دستگاه های اینترنت اشیا در این کاربرد بهطور معمول یک منطقهٔ جغرافیایی بزرگ را پوشش می دهند و همچنین می توانند سیار باشند. همچنین با گسترش اتوماسیون متصل به اینترنت در بخش های نرم افزار جدید، انتظار می رود که اینترنت اشیا، مقادیر زیادی از داده ها از مکان های مختلف با ضرورت نتیجه بخش تجمع سریع داده ها و افزایش نیاز به شاخصه فروشگاه و فراینده داده ها (بهطور مؤثر) جمع آوری کند. همچنین می تواند برای برنامه ریزی فعالیت های تعمیر و نگهداری در شیوه ای کارآمد، با هماهنگی وظایف بین ارائه دهندگان خدمات مختلف و کاربران این امکانات استفاده شود. آنالیز های داده های بزرگ صنعتی یک نقش حیاتی در تولید و تعمیر و نگهداری دارایی ها بازی می کند هرچند که این تنها توانایی داده های صنعتی نیست. اینترنت اشیاء زنده برای توضیح دادن شبکه سنسور های بیولوژی پیشنهاد شده است که می تواند با آنالیز ابری اطلاعات به کاربران اجازهٔ مطالعه دی ان ای و دیگر مولکول ها را بدهد.

برای ایجاد محیطی با هدف توسعه این فناوری به همکاری بین انسان و ماشین و همچنین ضرورت تغییر مهارتهای شغلی نیاز خواهد بود. اگر حسگرها یا ارتباطات در یک برنامه کاربردی اینترنت چیزها خوب عمل نکند و آسیب انسانی یا دارایی رخ دهد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ اما سیستم های کنترل دیجیتال خود را به مدیریت دارایی از طریق تعمیر و نگهداری، ارزیابی آماری و اندازه گیری به حداکثر رساندن قابلیت ها گسترش می دهند. آن شامل طیف گسترده از قابلیتها و همچنین قابلیت پردازش زبان طبیعی تا برای خواندن اخبار گزارش دلالها و رسانههای اجتماعی استفاده شود. همچنین فعالان حوزههای دیگر از ساخت خودروهای چاپ سهبعدی گرفته تا واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، تولیدکنندگان و طراحان نقش پررنگی داشتند.

بخوان  رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای بررسی دانشگاه ها ، تعداد واحد و بازار کار | 1biti

تمام موارد بالا در ساخت برنامه هوش مصنوعی دخیل هستند و پایههای علم هوش مصنوعی را تشکلیم میدهند. خلعتبری با اشاره به آغاز عصر دوم فناوری اطلاعات برپایه هوش مصنوعی که بزرگترین تحول تاریخ بشر در تمامی قرون را رقم زده است، تاکید کرد: ایجاد و توسعه فناوری پردازش داده ها مبتنی بر هوش مصنوعی اساس و عامل اصلی سرعت بالای علم و تکنولوژی در حال و آینده است. و فناوری ها مطالعات اولیه صورت گرفت و نقشه راه ایران با هدف استفاده ایران از فناوری های نوین نظیر اینترنت اشیاء برای افزایش رفاه اقتصادی، کیفیت زندگی و حفاظت از محیط زیست برای رسیدن به چشم انداز اقتصادی ۱۴۰۴ تعیین شد. 2. افراد باید کنترل داده های شخصی خودشان که توسط یا درون اینترنت اشیاء تولید و پردازش می شود را در اختیار داشته باشند، به جز زمانی که این اصل با اصل اول در تعارض باشد. تعریفهای زیادی از اینترنت اشیاء توسط انجمنهای مختلف تحقیقاتی بر اساس نوع نگرش آنها به نقاط قوت این ایده بیان شده است. اینترنت اشیاء نوع تکاملیافته سیستمی به نام “کنترل نظارتی و فراگیری داده­ها” است که به اختصار به آن SCADA گفته می­شود، که در واقع یک دسته­بندی از برنامه­های نرم­افزاری برای پردازش، کنترل و جمعآوری لحظهای اطلاعات و داده­ها از مکان­های مختلف در جهت کنترل شرایط و تجهیزات است.

تفاوت اینترنت اشیا (IoT) با اینترنت اشیا صنعتی در این است که IoT تمرکزش بر ارائه خدمات برای مشتریان عادی است در حالیکه اینترنت اشیا صنعتی تمرکزش بر بالا بردن امنیت و بهرهوری در فضاهای صنعتی است. زیرساخت اینترنت اشیا می تواند برای نظارت بر هر رویداد و با تغییر در شرایط ساختاری که می تواند ایمنی (افزایش امنیت و کاهش ریسک) را بهبود بخشد استفاده شود. اندازه گیری، کنترل خودکار، بهینه سازی گیاهان، مدیریت ایمنی و بهداشت و بقیه عملکرد ها توسط تعداد زیادی از سنسور های شبکه ای ارائه شده اند. یک سیستم پردازش زبان طبیعی که به اندازه کافی قدرتمند باشد، قادر به فعالسازی رابط کاربری زبان طبیعی و کسب دانش بهطور مستقیم از منابع نوشته شده توسط انسان مانند متنهای خبری آنلاین منتشر شده توسط خبرگزاریها است.

درک جهان بهطور مستقیم به این معنی است که ماشینهای واکنشگر فقط برای انجام تعداد محدودی از وظایف تخصصی طراحیشدهاند. زمانی که چندین تأمینکننده برای یک قطعه وجود دارد کدام یک باید پاسخگو باشند؟ زمانی که برای یافتن آدرس مورد نظر خود، از نرمافزارهای مسیریاب تلفن همراه خود استفاده میکنید، در اصل از روشهای هوش مصنوعی استفاده میکنید. امروزه رباتهای جراح به راحتی بخشهایی از بدن انسان را جراحی میکنند که دسترسی به آنها برای جراح بسیار دشوار است. امروزه خانه داشتن خانههای هوشمند نه تنها راحتی و رفاه را به همراه دارد بلکه تا حد زیادی تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری میکنند.

سیستم های مبتنی بر ماشین لرنینگ ظرفیت انجام کار صد نفر را همزمان دارد و تنها به کمک ماشین ها می توان بدون صرف وقت و انرژی زیاد، کارهای سنگین را انجام داده و در عین حال پول و درآمد بیشتری کسب کرد. در حالی که این اطلاعات منتقل رمزگذاری نشدهاست، این اطلاعات را می توان توسط افراد دیگری غیر از مالک اصلی دریافت و استفاده شود که این امر به وضوح مشاغل را به خطر می اندازد. هدف سیستم های نگهداری هوشمند کاهش خرابی غیر منتظره و افزایش بهره وری است که بیش از ۳۰ درصد از هزینه های نگهداری را صرفه جویی می کند. چشم انداز رسیدن به شکست نزدیک به صفر با استفاده از تحلیل های اینترنت اشیا باعث توسعهٔ فعالیت های ساخت و تعمیر و نگهداری الکترونیکی در آینده می شود. ساخت شبکه و مدیریت تجهیزات تولیدی، (مدیریت سرمایه و وضعیت)، یا کنترل فرایند تولید اینترنت اشیا را در حیطهٔ کاربرد های صنعتی و تولیدات هوشمند وارد می کند. برای مثال سیستم های خرید هوشمند می توانند عادات خرید کاربران در یک فروشگاه را توسط ردگیری کردن تلفن همراه شان ردیابی کنند.

بخوان  تاکتیک های شگفت انگیز تکنولوژی که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند

دستگاه های اینترنت اشیا را می توان برای نظارت و کنترل و سیستم های مکانیکی، الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده در انواع مختلفی از ساختمان (به عنوان مثال دولتی و خصوصی، صنعتی، مؤسسات و مسکونی) در سیستم های اتوماسیون خانه و ساختمان استفاده کرد. در نتیجه هم چنین کاربرد هایی را در زمینه های رصد محیط زیست و برنامه ریزی شهری می توان پیدا کرد. در واقع این سلول ها، سلول هایی هستند که بدن به کمک آنها می تواند بلوک های ساختمانی سلول های مغز را به وجود بیاورد. به عنوان مثال، دستبند های هوشمند می توانند اطلاعات ارائه شده مربوط به ورزش روزانه مالک را ضبط کنند. آیا ارائه دهنده خدمت می تواند از داده های گردآوری شده برای خدمت رسانی به سایر مشتریان استفاده کند؟ این سیستم سایبر فیزیکی با استفاده از 5c تولید می شود (اتصال connection، تبدیل conversion، سایبر cyber، شناخت cognition، پیکربندی configuration) و می تواند اطلاعات جمع آوری شده را به اطلاعات قابل اجرا تبدیل کند و در نهایت با دارایی های فیزیکی برای بهینه سازی فرایند ها بپیوندد.

به این دلیل که قابل اجرا برای دارایی های موجود و سیستم های مدیریت است. هوش مصنوعی و سیستمهای دانش بنیان یک شاخه تحقیقاتی فعال از هوش مصنوعی برای کل چرخه عمر محصول جهت طراحی محصول، برنامهریزی تولید، توزیع و خدمات میدانی بودهاند. هوش مصنوعی با ماشین و دستگاههای خودکار متفاوت است. نمونه های اضافی از سنجش و بیماری در برنامه هایی که با مدیریت گرما و آب و الکتریسیته و انرژی سر و کار دارند از جمله حالت کروز در سامانه ترابری هوشمند منعکس می شوند. مرکز تحقیقات مخابرات ایران (پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات) پروژه هایی را برای بررسی پیاده سازی فناوری اینترنت اشیاء در ایران انجام داده است. همچنین دستگاه هایی مانند wearable heart monitor به وسیلهٔ اینترنت اشیا امکان پذیر است.

همچنین می تواند فشار مناسب را تنظیم کند و بدون تعامل پرستاران، به بیمار رسیدگی شود. به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه هر روز اخبار و گزارشهای متعددی از سوی رسانههای مختلف درباره فناوریهای جدید به گوش میرسد، انتظار میرود که آینده پیش روی انسان آیندهای بسیار متفاوتتر از حد تصور ما باشد چراکه تکنولوژیهای جدیدی همواره در عرصههای مختلف وارد میشوند که تمامی ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار میدهند. هال که از ساخت سازههای بسیار کوچک حسابی کلافه شده بود، به دنبال راهی میگشت تا بتوان آیتمهای ریز و کوچک را در سریعترین زمان ممکن و با یک فرایند آسانتر بسازد. سیستم های هوشمند اینترنت اشیا ساخت سریع محصولات جدید، پاسخ های پویا به خواسته های محصول و بهینه سازی زمان تولید محصول توسط شبکه کردن ماشین آلات، سنسور ها و تیم های کنترل به یکدیگر را قادر می سازند. در بخش بعدی از مبحث پنج گام عملی برای ساخت هوش مصنوعی، به بررسی نیاز ویژه به تفسیر شدن و تفسیرپذیری در ساخت هوش مصنوعی پرداخته شده است. از راه دور کنترل شوند (مانند خانه هوشمند) و همچنین فرصت برای ادغام مستقیم از جهان فیزیکی به سیستمهای مبتنی بر کامپیوتر ایجاد کردهاست و در بهبود بهرهوری، دقت و سود اقتصادی علاوه بر کاهش دخالت انسان منجر شدهاست (مانند رباتهای فروشنده).

بخوان  قبل از اینکه خیلی دیر شود درباره تکنولوژی چه باید کرد

همچنین لازمه ی بقا برای هر کسب و کاری،رشد و توسعه است.رشد و توسعه سبب پدید آوردن موقعیت های بهتری در جهت به ثمر رسیدن اهداف کسب و کار می شود. تخمین زده شده است که در آینده، شرکت های موفق قادر خواهند بود که از طریق اینترنت اشیاء با ایجاد مدل های جدید کسب و کار و بهبود بهره وری، بهره برداری از طریق تحلیل ها برای نو آوری و تبدیل نیروی کار درآمد خود را افزایش دهند. رئیس خزانه سابق انگلیس، جرج آزبرن، فرض کرده بود که اینترنت اشیاء گام بعدی انقلاب اطلاعات است و به اتصال همه چیز از جمله وسایل حمل و نقل شهری و دستگاه های پزشکی و لوازم خانگی به اینترنت اشاره کرد. این مفهوم میتواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساختهای شهری و ترافیک باشد.

نظارت و کنترل عملیات زیرساخت های شهری و روستایی مانند پل ها، خطوط راه آهن و نیروگاههای بادی یک کاربرد کلیدی از اینترنت اشیا است. کاربرد دیگری که اینترنت اشیاء می تواند ارائه کند قادر ساختن ویژگی های امنیتی خانه و اتوماسیون خانگی است. اما به طور معمول، انتظار میرود که اینترنت اشیاء اتصال پیشرفته از دستگاهها، سیستمها و خدمات که فراتر از ارتباطات ماشین به ماشین (M2M) میرود، ارائه کند و انواع پروتکلها، دامنهها و برنامههای کاربردی را پوشش دهد. این فناوری در زمره ۴ فناوری بزرگ اصلی قرار می گیرد که آینده اتوماسیون صنعتی را در به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد. پیشرفت این فناوری تا آنجایی خواهد بود که طبق پیش بینی های انجام شده تا سال ۲۰۲۰ و با ورود شرکت های بزرگ و فعال اتوماسیون صنعتی به این زمینه، ارزش بازار این فناوری به بیش از ۳۱۹ میلیارد دلار می رسد، که رقم قابل توجهی است و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

بنابراین دفعه ی بعدی که انلاین شدید و تبلیغات یا محصولات پیشنهادی را دیدید، بدانید که هوش مصنوعی بر زندگی شما تاثیر گذار خواهد بود. اگرچه این مسائل به خاطر اجبار های نظارتی در حال تغییر است اما با این حال تأیید مراکز دولتی به معنای امنیت نخواهد بود. مسئله امنیت در اینترنت اشیاء را می توان مهمترین چالش توسعه این فناوری در نظر گرفت. اکنون بهکارگیری هوش مصنوعی در صنایع و سازمانهای ایرانی به عنوان راهکاری پرسود و اثرگذار شناخته میشود و شرکتهای متعددی از این فناوری برای ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده میکنند. سنسورها اطلاعات را از خاک و وضعیت هوا جمعآوری میکنند و برنامه مناسب برای کوددهی و آبیاری را ارائه میکنند. برای مثال، همان طور که میدوز کلو اشاره کرده، ارقام ردیابی و تحلیل تغییرات با هدف قرار دادن رفتار ها، سطح جدیدی از دقت را ممکن کرده است تا تبلیغات بر روی دستگاه های مردم فراهم شود. این شبکه به دلیل جستجوی مقیاس پذیری شناخته شده است و در مقایسه با اتریوم، رتبه بالاتری را در زمینه دریافت کارمزدهای پایین و ارائه سرعتهای بالا دارد.

با این حال، هنوز هم میتوان اطلاعات ناشناس را با هماهنگی برخی از اطلاعات شناخته شده افراد با داده های ضبط شده دوباره شناسایی کرد. نمونه بازار های کنونی عبارتند از اتوماسیون خانگی (همچنین به عنوان دستگاه های خانه های هوشمند شناخته می شود) مانند کنترل و اتوماسیون روشنایی، گرمایشی (مانند ترموستات هوشمند)، تهویه، سیستم های تهویه مطبوع و لوازم خانگی از قبیل ماشین لباسشویی/ خشک کن، جاروبرقی روباتیک، تصفیه هوا، اجاق گاز، یخچال/ فریزر یخ کننده که با استفاده از وای فای برای نظارت از راه دور به کار می رود. در حالی که همچنین از اجرای درمان مناسب و کمک به مردم برای دوباره بدست آوردن پویایی به وسیله معالجه اطمینان حاصل کنند.