نگاهی به مهارت‌های ربات اطلس بوستون داینامیکس

انتهای پیام



منبع

آیا ربات‌های دارای دوپا و دو دست آماده در کنار انسان هستند؟ نه به طور کامل، اما که آخرین ویدئوهای بوستون داینامیکس نشان می‌دهد، ما در حال نزدیک‌تر شدن به این فرآیند هستیم.

به گزارش ایسنا، بوستون داینامیکس همچنان ما را با پیشرفت ربات انسان‌نمای اطلس شگفت زده می‌کند. در یک ویدئوی جدید شرکت بوستون داینامیکس نمونه اولیه ربات «اطلس» خود را نشان می دهد که تخته ها و کیسه های ابزار را در یک مکان ساخت و ساز با مهارت جابجا و پرتاب می کند. این ویدئو مهارت این ربات در کارهای ساختمانی را نشان می دهد.

این ربات ۱.۵ متری (۵ فوتی) ۸۹ وزن (۱۹۶ پوندی) است و دارای ۲۸ ماده فعال هیدرولیکی، سرعت چشمگیر و ویژگی خاصی است. ویدئوی نهایی یک گام باورنکردنی دیگر برای تیم اطلس است، مهندسان دائماً باید تفاوت‌های ظریف حرکت انسان را تجزیه و تحلیل کنند تا به‌طور طبیعی انواع حرکاتی را که همه ما انجام می‌دهیم، تکرار و تقلید کنند.

ربات‌های شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) که حالا چندی مالکیت شرکت هیوندای درآمده‌اند، اکنون می‌توان بهتر از خیلی از انسان‌ها برخی کارها را انجام داد. ربات‌هایی مانند اطلس درحال‌حاضر در هیچ‌جای جهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، زیرا قیمت بالاتری دارد و از آن‌ها نسبت به نیروی انسانی مقرون‌به‌صرفه نیست. اما این شرایط با بهبود فناوری می‌تواند تغییر کند.

اطلس، را از طریق دوربین‌های موجود در سر خود می‌بیند، از جمله یک دوربین رنگی و یک دوربین مدتی که از آن برای ساختن یک نقشه بعدی از محیط خود می‌کند و در این آزمایش، این سیستم بصری باید بیشتر کار کند، زیرا در حالی که تیم اطلاعات را در برنامه‌ریزی کرده است (مانند این که باید شکافی را با یک تخته پر کند یا چند پله را طی کند) ربات هنوز باید مکان‌ها، شکل‌ها و جهت‌گیری آن اشیاء را به طور مستقل تشخیص دهد.

بخوان  هفته کاری ۴ روزه هیچ تاثیری بر بهره‌وری ندارد