هفته کاری ۴ روزه هیچ تاثیری بر بهره‌وری ندارد

وی افزود: تعداد زیادی از کارمندان بسیار مشتاق بودند که به منظور مشخص کردن دست یابند. این ترتیب جلسات کنار، بسیار کوتاه یا کاملاً گذاشته شد. اغلب کمتری به اتلاف و از دست دادن زمان و فعالانه به دنبال فناوری‌هایی بودند که آنها را بهبود می‌بخشند.

گزارش شده است که کسب ‌و شرکت‌کننده در برنامه‌های هفته‌های کاری چهار روزه علاوه بر بهبود آمار کارمندان، به طور متوسط ​​1.4 درصد افزایش درآمد را هفته‌ها ثبت می‌کنند و 92 درصد از این شرکت‌ها قصد دارند این چهار کار روزه را ادامه دهند و 18 درصد افزایش دهند. شرکت انجام داد که به طور دائم آن را پیش می‌گیرند.

این مطالعه جدید بزرگترین پژوهش در نوع خود است که 2900 کارمند در 61 شرکت را بررسی کرده است.

یکی از مدیران عامل یک سازمان غیرانتفاعی که در این آزمایش انجام داده است، می‌گوید: من از همه‌گیری متنفر بودم، بیشتر باعث شد که همدیگر را ببینیم و همه ما را به تندرستی و اینکه خانواده چقدر مهم است، متوجه شد.

هفته کاری ۴ روزه هیچ تاثیری بر بهره‌وری ندارد

قبل از انجام این آزمایش نیز بسیاری از کارفرمایان به ویژه در پاسخ به همه‌گیری حتی روش‌های ساختاری کارشان را بازنگری می‌کردند.

دکتر دیوید فرین، دانشجوی پژوهشی در گروه جامعه شناسی دانشگاه کمبریج در بیانیه‌ای با اعلام نتایج این مطالعه گفت: ما واقعاً از این نتایج دلگرم می‌شویم، چرا که نشان می‌دهد هفته‌های کاری چهار روزه را از یک رویا به یک سیاست واقعی با تعداد زیادی از شرکت‌ها تبدیل می‌کند. شده است.

طبق یک نظرسنجی در لینکدین، ۸۰ درصد از متخصصان می‌گویند که خوف از اول هفته را تجربه می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد از نسل هزاره جدید و نسل Z گزارش کرده‌اند که آن را احساس می‌کنند.

بخوان  رفتاری عجیب و کمتر دیده شده از میمون پوزه‌دار

جو رایل، مدیر کمپین «هفته کاری چهار روزه» در انگلیس امیدوار است که این گزارش جدید را در مورد کاهش بهره‌وری کند.

در حالی که مطالعات مشابه در ایالات متحده و ایرلند نتایج مشابهی را گزارش کرده اند، این مطالعه جدید در بریتانیا بزرگترین مطالعه انجام شده در این زمینه انجام شده است و همچنین اولین موردی است که شامل مصاحبه های اختصاصی با شرکت کنندگان است.

خیلی به دلیل نگرانی از افت فرهنگ کاری شرکت، در برابر معیار دورکاری از خانه مقاومت کرده است، اما در مجموع بیشتر از شرایطی که کارمندان با آن روبرو هستند، به وجود آمده است.

نحوه اجرای این کاهش در مجموعه‌های متنوعی از صنایع، از رستوران‌ها تا شرکت‌های فناوری اطلاعات و مالی متفاوت بود، اما اکثر قریب‌ها به اتفاق آن‌ها پس از چهار روز هفته کاری خود، همان بهره‌وری را که قبل از شروع این آزمایش انجام شد، حفظ کردند. و البته در قبال این کاهش ساعت کاری دستمزد یا افزایش هزینه را کاهش دهد.

پروفسور برندان برچل پژوهشگر دانشگاه کمبریج که این تحقیقات را رهبری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرد، می‌گوید: قبل از انجام این آزمایش، این سوال را چه می‌دانید که آیا ما شاهد افزایش بهره‌وری در قبال جبران کاهش زمان کار بود یا خیر. اکنون میبینیم که همینطور است و دقیقاً همان چیزی است که ما دریافت میکنیم.

پژوهشگران دانشگاه کمبریج با همکاری محققان کالج بوستون و اندیشکده اتونومی(Autonomy) با ۶۱ شرکت و سازمان در بریتانیا برای کاهش ۲۰ درصدی کاری طی یک آزمایش شش ماهه همکاری کردند.

فرین می‌گوید: روش انجام این آزمایش به پژوهشگران ما این امکان را می‌دهد که از نظرسنجی‌ها فراتر بروند و با توجه به نحوه عملکرد شرکت‌ها نگاه کنند.

بخوان  یک هواپیمای خورشیدی موفق به رسیدن به استراتوسفر زمین شد

وی می‌گوید: این نتایج باورنکردنی در بخش‌های مختلف اقتصاد نشان می‌دهند که هفته‌ای چهار روزه واقعاً عملی است.

یک مطالعه جدید و بزرگترین در نوع خود در بریتانیا نشان می‌دهد که هفته‌های کاری چهار روزه برای کارفرمایان به اندازه همان هفته‌های کاری پنج روزه خوب است و در حالی که بهره‌وری آنها را کاهش می‌دهد، حالشان را بهبود می‌بخشد.

نیام بریدسون هوبارد، پژوهشگر و دانشجوی دکتری در کمبریج می‌گوید: بدیهی بود که کارمندان در سطح استرس خود را توصیف می‌کردند. بسیاری از شرح‌ها که در خانه می‌توانند راحت‌تر از کار بی‌نظیر شوند یا بهتر نفس بکشند و حتی یک نفر به ما گفت که چگونه غم اول وی از هفته بین رفتن است.

«خوف یکشنبه»(sunday dread) یا ترس از اولین روز هفته‌ کاری که بنا بر تفاوت شرایط در ایران و غرب تحت عنوان «خوف اول هفته» ترجمه شده است، با عناوینی مانند «یکشنبه‌های غمگین» یا یکشنبه‌های ترسناک نیز نام برده می‌شود و می‌شود. بیانگر احساسات منفی یا ترس است که در تعطیلات و یک روز قبل از بازگشت به محل کار تجربه می‌شوند.

رفع نگرانی‌های مربوط به کاهش بهره‌وری

همچنین کاهش ۶۵ درصدی بیماری ایام و نقاهت و کاهش ۷ درصدی جابجایی کارکنان در شرکت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌شود.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، حتی قبل از همه‌گیری کووید-19، پژوهشگران و کارفرمایان به طور یکسان به ایده‌ی کوتاهی برای هفته‌های کاری چهار روزه می‌پردازند و اکنون یک مطالعه جدید در آمریکای بزرگ، انتخاب کارفرمایان را برای کارفرمایان می‌دهند.

این گزارش جدید که به تازگی توسط اندیشکده اتونومی منتشر شده است، نشان می‌دهد که ساعت‌های کاری به طور قابل‌توجهی باعث بهبود وضعیت بیمار می‌شود، به طوری که ۷۱ درصد از کارمندان سطوح پایین‌تری از شغلی فرسودگی و ۳۹ درصد سطح پایین‌تری از استرس را دارند. نسبت به قبل از آزمایش گزارش کرده اند.