نگاهی به «گندخونی»، پرهزینه‌ترین بیماری جهان

پژوهشگران هنوز دلیل این اختلاف را نمی‌دانند، اما این موضوع، نیاز به درک بیشتر چگونگی کمک TNF به آن موضوع را برجسته می‌کند.

در حالی که سیتوکین ها نقشی اساسی در واکنش سیستم ایمنی دارند، تولید بیش از حد سیتوکین کنترل نشده می تواند به طوفان خطرناکی از ایجاد سیتوکین مرتبط با گندخونی منجر شود. طوفان‌های سیتوکین برای اولین بار در زمینه بیماری پیوند در مقابل آسیب‌های پیوند دیده شدند. آnneha hemahnیn memی‌ntnnnd ddr طwnthahaی whahevsha athe جemlehe کuvیd -۱۹ rhخ ddenhnd. این پاسخ ایمنی کنترل نشده می‌تواند منجر به نارسایی چند اندام شود و در نهایت منجر به مرگ شود.

روماتیسم مفصلی شایع‌ترین بیماری بیماریی سیستمیک مفاصل و جزء بیماری‌های خود ایمنی مزمن می‌شود.

پژوهشگران نشان می‌دهند که فعالیت‌های TNF می‌تواند به طور طبیعی از جمله روماتیسم تاثیری، آرتریت پسوریاتیک (ورم‌مفاصل پسوریاتیک) و بیماری بیماری‌های روده را درمان کند، به‌طور کامل انجام دهد. استفاده از مسدودکننده‌های TNF در دهه‌های گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است و به ارزش بازار تقریباً ۴۰ میلیارد دلار رسیده است.

می‌گویند: ما اول تشخیص می‌دهیم که کدام مولکول‌های خاص ممکن است از عوامل مخرب ناشی از TNF محافظت کنند. زمانی که به موشها دوز کشنده‌ای از TNF تزریق می‌شود، متوجه می‌شویم که موش‌های فاقد TRIF یا CD14 هستند – دو درمان که معمولاً با پاسخ‌های ایمنی به LPS و نه TNF مرتبط هستند، بقای خود را بهبود می‌بخشند. این یافته‌ها به موازات پژوهش‌های قبلی ما بود که این عوامل به عنوان تنظیم‌کننده یک مجتمع پرورش‌دهنده‌ای که مرگ‌های سلولی را در پاسخ به کنترل LPS می‌کند، شناسایی کرد.

TNF نام خود را مدیون کار آن در وادار کردن سلول‌های تومور به مرگ در زمانی است که سیستم ایمنی توسط عصاره به نام سم کولی(Coley) حرکت می‌شود و این سم به نام پژوهشگری که آن را بیش از یک قرن پیش شناسایی کرد، نامگذاری کرد. شده است. این سمها به عنوان لیپوپلی بعد از LPS شناخته می شوند که جزء غشای خارجی هستند که انواع مختلفی از آنها را دارند.

بخوان  کشف مهم چینی درباره ساختار ستارگان

پیشرفت‌های چشمگیر در درک مکانیسم‌های ایمنی در پشت گندخونی، این بیماری همچنان یک نگرانی بزرگ پزشکی است و سال ۷۵۰ هزار نفر را در ایالات متحده آمریکا و نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهند. این بیماری در سال 2017 در سراسر جهان 11 میلیون قربانی گرفت و همچنین گران‌ترین بیماری در ایالات متحده آمریکا بیش از ده‌ها دلار هزینه در این کشور می‌برد.

LPS قوی‌ترین محرک شناخته شده TNF است که پس از آماده شدن، به جذب سلول‌های ایمنی در محل برای انتقال باکتری‌های کمک می‌کند.

آنها افزودند: در مرحله بعد، می‌خواهیم بفهمیم کدام سلول‌ها در نتیجه‌ی مرگ ناشی از TNF نقش دارند. وقتی دوز کشنده TNF را در موش‌هایی که این دو را در دو نوع سلول‌های خاص میلوئیدی، نوتروفیل‌ها و ماکروفاژها نداشتند، تزریق کردند، موش‌ها علائم گندخونی را کاهش دادند و بقای خود را بهبود بخشیدند. این یافته‌های ماکروفاژها و نوتروفیل‌ها را به عنوان محرک‌های اصلی ناشی از TNF در موش‌ها معرفی می‌کند.

در شرایط بحران نیز TNF باید به شدت تنظیم شود تا از آسیب بیش از حد بافت و اندام ناشی از جلوگیری و پاسخ ایمنی بیش‌فعال جلوگیری شود. هر قدر که TNF در طول کنترل متوقف شود، می‌تواند به گندخونی تبدیل شود.

پژوهشگران در انتها گفتند: نتایج ما همچنین TRIF و CD14 را به عنوان هدف درمانی بالقوه برای گندخونی، با کاهش مرگ سلولی و نشان می‌دهد.

اولین شواهد از پس از آن به بیش از ۲۷۰۰ سال پیش باز می‌گردد، زمانی که شاعر یونانی آن را به عنوان مشتقی از کلمه «sepo» به معنی «من گندیدم» به کار برد.

بخوان  اولین ربات سرآشپز با پخت ۱۰۰ هزار غذا

در شرایط عادی، فرآیندهای TNF مفیدی مانند سلولی بقای و بازسازی بافت را می‌کند. با این حال، تولید TNF باید به شدت تنظیم شود تا از پایداری و تکثیر مداوم سلول‌های ایمنی جلوگیری شود. Thuleیd کntntrel cenشdhe tnf tnf memی‌nجner behaad ramatیsem mehelی wharaیط bethareیط althatebebی memشabehhhhheh.

با این حال، مسدودکننده‌های TNF در جلوگیری از طوفان سیتوکین که می‌تواند از کووید-۱۹ و گندخونی ایجاد شود، ناموفق بوده است. این تا به این دلیل است که TNF دقیقاً چگونه پژوهشی را که می‌کند، تحقیق می‌کند، تحقیق می‌کند و هنوز به درستی درک نشده است.

چگونه TNF می تواند کشنده باشد؟

در میان صدها سیتوکین موجود، «عامل تومور نکروز» یا TNF قوی‌ترین و بیشترین نمونه مطالعه‌شده در ۵۰ سال گذشته است.

انتهای پیام



منبع

واکنش بدن در شروع می‌شود که سلول‌های اجزای پاتوژن را تشخیص می‌دهند. سپس این سلول‌ها، مولکول‌هایی مانند سیتوکین‌ها را آزاد می‌کنند که به کمک می‌کند. سیتوکین‌ها گروه‌های بزرگی از پرورش‌های کوچک هستند که سایر سلول‌های ایمنی را به محل آسیب یا آسیب می‌رسانند.

الکساندر پولتوراک، استاد علم شناسی دانشگاه تافتس(Tufts) و هیلی موندلین، استادیار پژوهشی ایمونولوژی در این دانشگاه می‌گویند: پژوهشگرانی هستند که در طول مطالعه می‌کنند. ما می‌خواستیم دقیقاً بفهمیم که چگونه یک پاسخ ایمنی از حد می‌تواند منجر به اثرات مضر شود و حتی می‌تواند در تحقیقات جدید منتشر شده خود، سلول‌ها و مولکول‌هایی را کشف کنند که به طور بالقوه باعث مرگ در اثر این بیماری می‌شوند. .

در چند دهه، مطالعات شوک تیک با بررسی پاسخ به LPS باکتریایی مدلسازی شد. در این مدل، سلول‌های LPS می‌توانند فعال باشند که باعث تولید سیتوکین‌های به ویژه TNF می‌شوند. این به تکثیر بیش از حد سلول‌های ایمنی می‌شود که در نهایت منجر به آسیب به بافت و اندام می‌شود. بنابراین پاسخ ایمنی بیش از حد قوی چیز خوبی نیست.

بخوان  دیدن ویدیوی فضایی خود در Vision Pro یک سفر همه جانبه است - و من آن را به شدت توصیه می کنم

به گزارش ایسنا، بیماری سپسیس یا گندخونی نزدیک به ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. سپس یک وضعیت تهدید کننده حیات است که از واکنش بیش از حد بدن در برابر آسیب می‌شود و به آسیب بافت‌ها و اندام‌ها می‌شود.

مطالعه گندخونی ممکن است سرنخ‌هایی در مورد اینکه TNF چگونه میانجی واکنش سیستم ایمنی را در مقابل می‌شود، ارائه می‌دهد. مسدود کننده های TNF در شرایط محدودی حاد مانند گندخونی، کمتر قادر به مقابله با تولید بیش از حد TNF هستند. با این حال، مطالعات روی موشها نشان می دهد که مسدود و خنثی کردن TNF می تواند از یک حیوان مرگ در اثر LPS باکتریایی جلوگیری کند.

پژوهشگران می‌گویند، سلول‌های ساخته شده در مغز استخوان یا سلول میلوئیدی به عنوان عوامل اصلی TNF می‌شوند. بنابراین ما مشکوک شدیم که آیا سلول‌های میلوئیدی نیز باعث مرگ ناشی از TNF هستند یا خیر.

نقش TNF در خودایمنی و گندخونی

سپسیس یا گَندخونی می‌خواهد که سراسر بدن را فرا می‌گیرد و به دلیلی پیش می‌آید. علائم و نشانه های این بیماری شامل تب، افزایش تپش قلب، افزایش میزان مصرف و سردرگمی است. همچنین علائم دیگری نیز وجود دارند که در ارتباط با ارتباط‌های خاصی از خانواده سرفه همراه با ذات‌الریه یا مبتلا شدن به درد به همراه عوامل مرتبط هستند. اما در افراد بسیار پیر و خیلی جوان که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ممکن است نشان دهنده آن باشد که هیچ‌کدام از بدن‌های بدن در حالت طبیعی کمتر باشد یا در دمای بالاتر از بدن وجود داشته باشد.

پژوهش‌های جدید اهداف یا نوینی را برای کمک به مبارزه با گندخونی، سپس این بیماری را در جهان لقب گرفته، تعیین می‌کند.