هدایت میکروبهای سرطانکش با آهنربا

در نهایت پژوهشگران با توجه به سه برابری نسبت به گروه کنترل که در معرض هیچ میدان مغناطیسی قرار نگرفتند، به این هدف برسند.

تحقیقات از آهن‌ربا برای رساندن ریزربات‌های نابودگر سرطان که از نوع خاصی از بیماری‌ها تشکیل شده‌اند، برای بدن استفاده می‌کنند.

این‌ها به‌عنوان ریزربات‌هایی عمل می‌کنند که می‌توانند یک تومور خاص را شکار کنند و آن را احاطه کنند. سپس مواد شیمیایی ضد سرطانی طبیعی خود را آزاد می‌کنند و تومور را کوچک می‌کنند.

انتهای پیام



منبع

این اختراع بسیار هیجان انگیز است، اما کاملاً جدید نیست. پژوهشگران در نوامبر ۲۰۲۱ نیز روشی را برای انتقال داروهای شیمی درمانی به محل سلول‌های سرطانی با ریزربات‌ها ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینورس، روش علم پزشکی را برای انتقال ترکیبات کشنده سرطان به نام اینتروتوکسین‌ها(انتروتوکسین‌ها) به تومورها با استفاده از باکتری‌های بیونیکی که توسط یک میدان مغناطیسی هدایت می‌شوند، ابداع کرده‌اند.

آزمایش بر روی موشهای سرطانی

شورل فینک همچنین اضافه می‌کند که وقتی این میکروب‌های مهندسی شده به تومور می‌رسند، شما اساساً یک نانوکارخانه کوچک است که به انتشار مولکول‌هایی ادامه می‌دهد که می‌تواند برای سلول‌های سرطانی سمی باشد.

یک ایده جدید و هیجان انگیز

سیمون شورل فینک، متخصص ریزرباتیک در موسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس و یکی از نویسندگان این مطالعه جدید می‌گوید: سرطان یک بیماری پیچیده است که با آن تنها با یک سلاح، آسیب می‌بیند.

پژوهشگران برای آزمایش این موجودات برای هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی، باکتری‌ها را با برچسب‌های فلورسنت و نانوذرات برای داروی کاربردی انجام می‌دهند. نتیجه این بود که ربات‌های باکتریایی به همراه نانوذرات ژنتیکی می‌شوند به تومور برسند و با انتشار ترکیبات ضد سرطان به خوبی به انجام وظایف بپردازند.

بخوان  بازداشت کلاه بردار برزیلی که به اغفال زنان پرداخته بود

این پژوهش جدید در مجله “ساینس”(Science) منتشر شده است.

با این، یک گروه خاص از ویژگی‌های آبزی این ویژگی خاص را دارد که باکتری‌های مگنتوتاکتیک نام دارند. این‌ها از بلورهای ریز تولید می‌شوند در بدنشان مانند یک قطب‌نمای درونی استفاده می‌کنند که آنها را هدایت می‌کنند با نیروی مغناطیسی مستعد می‌کند.

این پژوهشگر ایده از آهنربا برای هدایت‌ها را در هنگام فکر کردن به برخی از تومورها به دلیل مکان‌های غیرقابل دسترس‌سازی‌شان، غیرقابل دستکاری هستند، می‌کنند. اما تعداد زیادی وجود نداشتند که بتوانند با آهنربا کنترل کنند تا به آن‌ها برسند.

سپس پژوهشگران با تزریق این ریزربات‌ها به موش‌های مبتلا به سرطان، آنها را آزمایش کردند. آنها همچنین از یک میدان مغناطیسی تولید شده خارجی برای هدایت‌ها به سمت تومورهای بدن موش‌ها استفاده می‌کنند.

ریزربه‌های توسعه یافته از طریق آهنربا به هدف خود (در این مورد، سلول‌های سرطانی) هدایت شدند و زمانی که به آنجا رسیدند، محموله دارویی خود را آزاد کردند.

گفته می‌شود این نوآوری به طور قابل توجهی درمان سرطان را بهبود می‌بخشد، زیرا تزریق داروهای مستقیم شیمی‌درمانی را به سلول‌های سرطانی امکان‌پذیر می‌کند.