هشدار مدیر اسبق گوگل نسبت به خطر توقف توسعه ChatGPT

نظرات اشمیت ابزار با انقلاب جهانی هوش مصنوعی ساخته شده است که جرقه آن توسط کسانی مانند ربات گفتگوگر ChatGPT و ربات تولید کننده تصویر Midjourney زده شده است.

در گزارش پایگاه Fortune اشاره شده است که با این حال، این امر باعث نشد که این شرکت قابلیت‌های چت‌بات خود را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل به تازگی علیه ممنوعیت شش ماهه توسعه هوش مصنوعی که قبلاً برخی از افراد مشهور فناوری و مدیران تجاری خواستار آن بودند، صحبت کرده بودند.

رابین لی، مدیر عامل بایدو در این باره گفت: این[چت‌بات] هنوز کامل نیست، اما به این دلیل است که چرا آن را امروز می‌کنیم این است که این بازار را می‌طلبد.

اشمیت بر این عقیده است که با وجود اظهارنظرهای مطرح شده در این نامه، الگوریتم های مصنوعی را با کاهش در کارهایی که می توانند انجام دهند، همراه می کنند.

با این حال، می‌توان ادعا کرد که بشریت ممکن است، هنوز نمی‌تواند خطرات ناشی از هوش مصنوعی را درک کند، که به خودی خود نمی‌تواند مشکل داشته باشد.

نامه های سرگشاده برای توقف مصنوعی مصنوعی

اشمیت فکر می‌کند که اگر این موضوع به فکر نباشد، سیاستمداران باید وارد عمل شوند. اما او همچنین می‌کند که واکنش‌های دولت‌ها را در حال حاضر حاضر، ناخوشایند می‌دانند.

ماه گذشته نامه‌های سرگشاده خطاب به آزمایشگاه‌های هوش مصنوعی منتشر شد که در آن خواستار توقف توسعه سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی به منظور بررسی و بررسی‌ها در مورد سوء استفاده از آنها و خطرات جدی آنها برای جامعه و بشریت بودند.

بخوان  iOS 17 و iPadOS 17 می توانند به لطف xrOS ویژگی های کاهش یافته داشته باشند - اما macOS 14 می تواند پیشرفت کند

اریک اشمیت مدیر عامل سابق گوگل در یک مصاحبه جدید هشدار داده است که توقف موقت هوش مصنوعی‌هایی مانند ChatGPT به نفع چین تمام خواهد شد.

سیستم پیشین گوگل روز پنجشنبه به نشریه استرالیایی فایننشال ریویو گفت، توقفی که توسط رهبران فناوری مانند ایلان ماسک و استیو وزنیاک حمایت می‌شود، خیلی ساده به نفع چین تمام خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

زمانی که Ernie Bot، یک چت‌بات شبیه به ChatGPT در ماه مارس معرفی شد، سرمایه‌گذاران چینی را ناامید کرد و باعث شرکت «بایدو» ۳ میلیارد دلار از ارزش بازار خود شد.

اشمیت که اولین شرکت گوگل است، به این نشریه گفت: من طرفدار این توقف شش ماهه نیستم، زیرا به راحت به نفع چین خواهد بود. چیزی که من طرفدار آن هستم این است که همه در اسرع وقت دور هم جمع شوند تا در مورد نرده‌های محافظ مناسب برای آن بحث کنند.

وی با اشاره به توسعه هوش مصنوعی توسط شرکت‌های فناوری گفت: من فکر می‌کنم نگران‌ها دست کم گرفته می‌شود. من فکر می‌کنم چیزها را نمی‌توانم بدتر کنم که مردم می‌گویند. شما در اینجا سناریویی دارید که در آن مدلهای زبانی بزرگ را که هرچه بزرگتر می‌کنند، رفتارهای نوظهوری دارند که ما نمی‌فهمیم.

شرکت‌هایی مانند گوگل، متا و مایکروسافت و همچنین شرکت‌های چینی مانند بایدو، به شکلی دیوانه‌وار جستجو کنند تا پیش‌بینی کنند که آینده در حوزه هوش مصنوعی چگونه خواهد بود.

در این نامه بیش از ۱۰۰۰ رهبر قدرتمند خواستار یک ممنوعیت موقت و یک قانون قانونی حداقل ۶ ماهه و توقف فوری توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی قوی‌تر از GPT-4 شده‌اند.

بخوان  یک مورد را برای MSN Messenger، Zune و موارد دیگر بریزید: Microsoft Graveyard به خلاقیت های بازنشسته غول های فناوری ادای احترام می کند.