این شرکت امیدوار است که سایر محصولاتش مانند تبلت، ساعت هوشمند و سایر لوازم جانبی بتواند بخشی از این ضعف را جبران کند.
میت ۵۰ هفته گذشته در چین پیش فروش شد که قیمت اولیه آن ۴۹۹۹ یوان (۷۱۸ دلار) است. هواوی در تلاش است تا پس از تحریمهای آمریکا، ارتباط خود را در بازار گوشیهای هوشمند حفظ کند. هوآوی زمانی اولین شرکت کننده گوشیهای هوشمند در جهان بود، اما اکنون سهم بسیار کمی از بازار را در اختیار دارد.
میت ۵۰ همچنین پس از تحریمها، تراشه کلیدی مورد نیاز برای این شرکت را قطع کرد، به شبکههای فوق سریع ۵G متصل نیست. در عوض تلفن به شبکههای نسل قبلی ۴G متصل میشود.
هوآوی همچنین خودروی الکتریکی AITO M۵ را با همکاری خودروساز چینی Seres روانه بازار کرد، زیرا به صنعت خودرو به عنوان یک مسیر جدید برای رشد نگاه میکند، این در حالی است که این شرکت پس از تحریمهای آمریکا که تجارت تلفن همراه آن را فلج کرد، به دنبال حفظ بازار تلفن همراه است.
اخیرا هوآوی در حال ایجاد یک تجارت فناوری خودرو با تمرکز بر خودروهای الکتریکی است. اما شرکت شنژن، واقع در جنوب چین، خودرو تولید نمیکند. در عوض، با خودروسازان همکاری میکند و فناوری را در بخشهای مختلف خودرو ارائه میکند.
اتصال به Beidou به این معنی است که کاربران همچنان میتوانند پیام ارسال کنند حتی زمانی که اتصال به یک شبکه تلفن همراه زمینی را قطع میکنند، به عنوان مثال، اگر در یک منطقه دور افتاده باشند.
هوآوی ادعا میکند این اولین گوشی هوشمندی است که برای عموم عرضه شده است که میتواند به Beidou چین، رقیب سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد، متصل شود.
منبع: cnbc