هوش مصنوعی آینده تماس‌های اورژانسی را متحول می‌کند

بسیاری از بخش‌ها نیز از رونویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از تماس‌گیرندگان ۹۱ استفاده می‌کنند. در واقع، هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک گوشی دیجیتال عمل کند که قادر به گوش دادن و نوشتن مکالمه‌های گفتاری است. این نه تنها یک رکورد در لحظه را از ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند کلیدی مانند مکان و ماهیت مورد اضطراری را نیز نشان دهد. این کار به اپراتور امکان می‌دهد تا به جای یادداشت‌برداری و مستندسازی گفته‌ها، روی شرایط اضطراری تمرکز و بهترین پاسخ را ارائه دهد.

مراحل بعدی چیزی نیست که رایانه‌ها ذاتی را در مورد آن داشته باشند. با وجود این، جالب است که مدل‌های زبانی بزرگ مانند ChatGPT و Bard، اطلاعات را به یک شیوه معنایی حفظ می‌کنند که در آن زبان، مفاهیم و نتایج گذشته به هم مرتبط هستند. به عبارت دیگر، این مدل‌ها به یاد می‌گیرند که از عنوان راهنما استفاده می‌کنند.

این کار، فرصت‌هایی را به ویژه برای کاهش شکاف تجربه می‌کند. برای درک بهتر، این سناریوهای آینده نزدیک را تصور کنید.

  • هوش مصنوعی می‌تواند در حال رشد زبان را کند. از سال‌های ۸۰ تا ۲۰۱۹، تعداد افرادی که در خانه صحبت می‌کنند، به زبانی غیر انگلیسی هستند، تقریباً برابر است. نرم‌افزار مصنوعی با استفاده از مدل‌های «Speech Massively Multilingual Speech» می‌توان زبان‌های متعددی را شناسایی کرد و آنها را به کار برد. از جمله زبان‌هایی که داده‌های کمی برای آنها وجود ندارد یا داده‌ای وجود ندارد. در آینده‌ای نزدیک‌تر از آنچه تصور می‌کنید، ترجمه بلادرنگ مشابه کار مترجم‌های انسان امکان پذیر خواهد بود.
  • هوش مصنوعی‌ها نمی‌توانند تماس‌ها و موقعیت‌های پیش‌رونویسی‌شده را تحلیل و تحلیل کنند تا گزینه‌های پیشنهادی و پاسخ‌های را در تناسب با موقعیت‌های مختلف در حال حاضر ارائه دهند. این کار سودمند بهره‌گیری از تجربه جمعی را به همراه خواهد داشت. هوش مصنوعی می‌تواند به یک حافظه سازمانی تبدیل شود که همان روز اول در هر تماس گیرنده است.
  • در آنجا که اطلاعات حیاتی باید وضعیت ازطراری در ایمن‌سازی می‌شوند، هوش مصنوعی می‌تواند به طور هم زمان یک کار جدید را در اطراف آن به وجود بیاورد و مطمئن باشد که سایر نهادهای مجری قانون در جریان هستند و منابع را به سرعت برای صدور حکم می‌کنند. به وضعیت سازماندهی می‌کنند.
  • هوش مصنوعی قادر خواهد بود همه تماس‌ها و حوادث را برای رسیدن به هدف تعیین کیفیت بررسی کند. بیشتر سیستم‌های واکنش اضطراری، دو درصد از همه حوادث را به‌طور تصادفی انتخاب می‌کنند اما ساخت مصنوعی مصنوعی می‌تواند ۵۰ برابر کار را در کسری از زمان انجام دهد. این نه تنها بازخورد بهتر و جامع‌تری را ارائه می‌دهد، بلکه به برنامه‌ریزی بهتری کمک می‌کند.
بخوان  پیدا شدن نشانه‌های جدیدی از حیات در سیاره مریخ

انتهای پیام



منبع

روشی که مصنوعی با آن در حال حاضر به تماس‌گیرندگان ۹۱۱ کمک می‌کند، نگاهی اجمالی به این موضوع دارد که چگونه این فناوری ممکن است جان افراد را در آینده نجات دهد.

نمونه‌های تکراری هوش مصنوعی باید بر یک مانع اصلی واکنش اضطراری غلبه کنند که آزمایش‌پذیر است. قبول‌پذیری بسیار که این برنامه‌ها را بسیار قوی می‌کند، ارزیابی کامل آن‌ها را نیز می‌سازد. هر تماس، به‌فرد است و به همین دلیل، هر پاسخی که به‌فرد خواهد بود.

پیش‌بینی کردن همه احتمالات غیرمکن است؛ بنابراین، آزمایش‌های لحظه‌ای، اما این کار با توجه به تعداد تماس‌های ۹۱۱ امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به انسان‌ها در مدیریت تماس‌های غیر ضروری، بسیار مهم است، زیرا به ما امکان می‌دهد تا کاستی‌های آن را بهتر بشناسیم و بدون اینکه یک اشتباه عواقب مهم داشته باشد، آن را بهبود بخشد. ببخشیم.

این هیاهو یک انقلاب آرام‌تر را در زمینه هوش مصنوعی تحت‌الشعاع قرار داده است که در آن، امداد اورژانس هوش مصنوعی را در سیستم‌ها و فرآیندهای خود گنجانده است. اگر در مواقع اضطراری آماده نیستید که زندگی خود را به «سیری» (Siri) یا «الکسا» (Alexa) بسپارید، نگران نباشید زیرا فناوری نیز هنوز برای این کار آماده نیست.

هوش مصنوعی می‌تواند یک نیروی کمکی باشد که هدف آن کمک کردن به انسان‌ها با خودکارسازی و کارآمدتر کردن کارهای ساده است و در عین حال، کارهایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها را در مقیاس بزرگ قابل کنترل می‌کند. سازمان‌های سراسر فناوری آمریکا در حال انجام این کار هستند تا با استفاده از هوش مصنوعی برای اولویت‌بندی کردن تماس‌های غیر ضروری، بار غیر ضروری دستگاه‌های مخابراتی خود را کاهش دهند. شهرهایی مانند نیواورلئان، آستین، پورتلند و سن خوزه در حال حاضر برنامه ریزی برای استقرار هوش مصنوعی به منظور شناسایی مسائل مطرح شده از طریق خطوط 311 خود هستند.

بخوان  بازگشت سارق به محل سرقت پس از جاگذاشتن سوئیچ! + فیلم

اما روشی که هوش مصنوعی در حال حاضر با کمک آن به تماس‌گیرندگان ۹۱۱ کمک می‌کند، نگاهی اجمالی به این موضوع دارد که چگونه این فناوری ممکن است جان انسان‌ها را در آینده نجات دهد. به‌رغم این واقعیت که عامل اصلی این تحول است، هنوز انسان‌ها به تماس‌های ۹۱۱ پاسخ می‌دهند.

«ماهش سافتریشی» (Mahesh Saptharishi)، مدیر ارشد فناوری شرکت آمریکایی «موتورولا سولوشنز» (Motorola Solutions) در مقاله‌ای به بررسی این موضوع پرداخته است که آن را در این گزارش مطالعه می‌کنیم.

سالانه حدود 200 میلیون تماس با 911 می‌شود که به طور متوسط ​​به بیش از 600 هزار تماس در روز می‌رسد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بیشتر این تماس‌ها مربوط به ارژانسی است. در عین حال، ادارات پلیس نیز از نیروهای انسانی رنج می‌برند. از سوی دیگر، افزایش شهری به این معناست که تعداد کمتری از تماس‌گیرندگان ۹۱۱ به زبان مادری انگلیسی می‌شود و این موضوع، شرایط را پیچیده‌تر می‌کند. این عوامل در حال حاضر به بروز اشتباهات و مشکلاتی می‌انجامند که فقط بدتر می‌شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، هوش مصنوعی در طول چند ماه، همه جا فراگیر شده و در زمینه‌های متفاوتی از مبارزه با آتش سوزی جنگل‌ها گرفته شده تا مراقبت از سالمندان، بیماری پیش‌بینی بیماری و تولید داروها به کار می‌رود. فناوری «ChatPT» شرکت «OpenAI» که به سرعت شناخته‌شده‌ترین نمونه فناوری تبدیل شد، در عرض دو ماه به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه رسید که یک رکورد می‌شود. شرکت‌های «مایکروسافت» و «گوگل» نیز فناوری‌های جدید ساخته شده بر روی هوش مصنوعی را اعلام کردند که به ترتیب «Microsoft 365» و «Google Workspace» نام‌های دارند و رونویسی، یادداشت‌برداری، گزارش‌نویسی و نوشتن ایمیل‌ها را انجام می‌دهند. گوگل چت‌بات خود با نام «Bard» را نیز منتشر کرد. «متا» روی هوش مصنوعی خود موسوم به «LLaMA» ارائه شده و شرکت «Stability» اولین چت‌بات منبع باز خود موسوم به «StableVicuna» را تولید کرده است.

بخوان  گوشی هوشمندی با بزرگترین باتری جهان