هوش مصنوعی به انسان در ساخت موسیقی موفق نیست

مشکل کپی‌رایت

پژوهشگر به منظور حل این مشکل، دستورالعمل های کلیدی را برای ارزیابی سیستم های ماشینی پیشنهاد کرده است. این پژوهش می‌تواند به بهبود توسعه موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی و همچنین ممنوعیت هر گونه مشکل اخلاقی کمک کند.

انتهای پیام



منبع

پژوهشی که در «دانشگاه یورک» (دانشگاه یورک) انجام شد، نشان می‌دهد که سطح موسیقی توسط هوش مصنوعی، پایین‌تر از سطح موسیقی ساخته‌شده توسط انسان است.

این پژوهش، در مجله «Machine Learning» به چاپ رسید.

پژوهشی که در «دانشگاه یورک» انجام شده است، نشان می دهد که سطح موسیقی ساخته شده توسط هوش مصنوعی، به موسیقی ساخته شده توسط انسان نمی‌رسد.

دکتر «تام کالینز» (تام کالینز)، پژوهشگر دانشکده هنر و فناوری‌های خلاق دانشگاه یورک گفت: در این آزمایش، رتبه‌بندی قطعات ساخته‌شده توسط انسان به طور قابل توجهی بالاتر و از نظر سبک، موفق‌تر از قطعات تولید شده توسط رایانه بود.

از شرکت‌کنندگان خواسته‌شده به قطعات مختلف موسیقی گوش می‌دهند که برخی از آنها توسط انسان‌ها و برخی دیگر با استفاده از روش‌های آموزشی کمکی برای مصنوعی ساخته شده بودند. سپس، از شرکت‌کنندگان درخواست شد تا شش کیفیت موفقیت سبک، لذت زیبایی‌شناختی، تکرار یا ارجاع به خود، ملودی، هارمونی و ریتم، به قطعات امتیاز دهنده. شرکت‌کنندگان در طول این روند، از آهنگساز قطعات موسیقی بی‌اطلاع بودند و نمی‌دانستند قطعاتی که به آن گوش می‌دهند، ساخت انسان است یا مصنوعی.

یکی از نگرانی های اصلی که پژوهشگران مطرح کردند، مشکل کپی رایت بود. آنها متوجه وجود نارسایی‌ها در الگوریتم‌های مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تولید موسیقی شدند. این امر می‌تواند منشأ بروز مشکل هنگام استفاده از موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی باشد.

بخوان  حذف «مواد شیمیایی همیشگی» از آب با یک محلول مغناطیسی

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، هوش مصنوعی به جدیدترین کلمه رایج جهان تبدیل شده است و سعی می‌کنیم قابلیت‌های آن را در هر زمینه‌ای از جمله‌های موسیقی نشان دهند اما به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی در حوزه موسیقی عملکرد خوبی دارد.

کالینز گفت: این یک یافته نگران‌کننده است و می‌دهد که سازمان‌های توسعه‌دهنده الگوری‌ها هستند باید به نحوی تحت نظارت پلیس قرار بگیرند یا باید کنترل کنند. آنها می‌دانند که این الگوریتم‌ها مشکلاتی دارند. بنابراین باید بر اصلاح این مشکل باشد تا تولید محتوا توسط هوش مصنوعی با روشی اخلاقی و قانونی ادامه یابد.

پژوهشگران، 50 شرکت کننده را برای این پژوهش انتخاب کردند که قوی از موسیقی، به ویژه نت‌های موسیقی و سایر مولفه‌های مورد نیاز است.