هوش مصنوعی به زودی جای متخصصان قلب را می‌گیرد!

آزمایش‌های بالینی در حال حاضر در اسکاتلند انجام می‌شود تا ارزیابی شود که آیا الگوریتم جدید هوش مصنوعی می‌تواند به پزشکان کمک کند تا فشار وارده بر بخش ازدحام اورژانس را کاهش دهد.

پروفسور «نیکلاس میلز» (Nicholas Mills)، سرپرست این پژوهش گفت: تشخیص و درمان زودهنگام بیماران به درد حاد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی، می‌توان جان آنها را نجات داد اما عوامل بسیاری باعث ایجاد این بیماری‌های رایج می‌شوند و تشخیص همیشه ساده نیست. از داده‌ها و هوش مصنوعی برای حمایت از تصمیمات بالینی، پتانسیل بسیار زیادی برای مراقبت از بیماران و کارآیی‌ها در بخش‌های اورژانس شلوغ است.

آمار نشان می‌دهد که در بریتانیا، سالانه حدود 100 هزار بیمار بستری در بیمارستان‌ها به دلیل هدف حرکتی که معادل یک مورد در هر پنج دقیقه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مقایسه با روش‌های آزمایشی فعلی، الگوریتم دانشگاه ادینبرو می‌تواند باعث حمله به بیش از دو برابر تعداد افراد با دقت 9.6 درصد تشخیص شود. پژوهشگران گفتند که این امر در تشخیص سریع حمله قلبی می‌تواند پذیرش در بیمارستان را تا حد زیادی کاهش دهد و بیمارانی را که برای رفتن به خانه مشکلی ندارند، به سرعت شناسایی می‌شوند.

نشان‌های پیشین داده‌اند که زنان تا 50 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به خطا هستند و 70 درصد بیشتر در معرض خطر خطر مرگ هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، به لطف یک الگوریتم جدید هوش مصنوعی، عمل قلب به زودی با سرعت و دقت بهتری تشخیص داده می‌شود. پژوهشگران «دانشگاه ادینبرو» (University of Edinburgh)، الگوریتمی را ابداع کرده‌اند که به گفته آنها می‌توانند روی بخش اورژانس را کاهش دهند و به بیمارانی که از درد قفسه سینه رنج می‌برند، کمک کنند.

بخوان  شاید بیگانگان در قلب راه شیری کمین داشته باشند!

الگوریتم برای پیش‌بینی احتمال حمله قلبی در یک بیمار، از اطلاعات جمع‌آوری‌شده مانند سن، جنسیت، نوار قلب، سابقه پزشکی و همچنین سطح تروپونین می‌کند. نتیجه به عنوان امتیاز احتمالی از صفر تا صد برای هر بیمار ارائه می‌شود.

استاندارد طلایی برای تشخیص حمله قلبی، اندازه گیری سطح تروپونین (Troponin) در خون است اما این آستانه برای همه مناطق استفاده می شود؛ به این معنی که عواملی مانند سن، جنسیت و سایر مشکلات سلامتی که در سطح تروپونین نقش دارند و بر میزان دقت تشخیص عارضه‌های قلبی تأثیر می‌گذارند، در نظر گرفته نمی‌شوند.

پروفسور «نیلش سامانی» (نیلش سامانی)، مدیر پزشکی «بنیاد قلب بریتانیا» (BHF) که بودجه این پژوهش را فراهم کرده است، گفت: درد قفسه سینه یکی از شایع‌ترین مراجعات مردم به بخش اورژانس است. پزشکان سرتاسر هر روز با این چالش روبه‌رو می‌شوند که مردم جهان را به درد می‌آورد که از حمله قلبی ناشی می‌شود، از کسانی که در آن درد ایجاد می‌کنند از یک مشکل جدی‌تر، جدا می‌شوند. الگوریتم CODE-ACS که با استفاده از داده های پیشرفته و مصنوعی ساخته شده است، می توان قلب را با دقت نسبت به روش های تشخیصی تشخیص داد. این الگوریتم می‌‌‌‌‌‌

پژوهشگران «دانشگاه ادینبرو» از ابداع یک الگوریتم ایجاد بر هوش مصنوعی خبر داده‌اند می‌توانند حمله قلبی را با دقت ۹۹.۶ درصد تشخیص دهند.

این پژوهش، در مجله «Nature Medicine» به چاپ رسید.

انتهای پیام



منبع

پژوهشگران دانشگاه ادینبرو گفتند که الگوریتم جدید آنها به «CoDE-ACS»، فرصتی برای جلوگیری از این مشکل است. این الگوریتم با استفاده از داده‌های 10038 بیمار در اسکاتلند ساخته شد که به دلیل حمله بیماری مشکوک به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

بخوان  توییتر دوباره فید زمانی را در iOS پنهان کرده است – و من خشمگین هستم