هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات – آی تی ساز10 1 بیتی

آرمان آکادمی خوش مصنوعی نبض، آشنایی تمام این قشر فرهیخته با تکنولوژی هوش مصنوعی و پیشرفت روز افزون کشورمان در این سایت 1biti حوزه است. پس از تحقیقات فراوان، محققان فضایی از هوش مصنوعی برای فیلترکردن اطلاعات به دست آمده توسط تلسکوپ کپلر استفاده کردند تا یک منظومه شمسی را که در فاصله خیلی دوری از ما قرار داشت شناسایی کنند. بنابراین شرکت الف و شرکت ب هر دو توافق می کنند تا به NAPها که در شهرهای مختلف مستقر هستند متصل شوند و به این طریق ترافیک بین دو شرکت از طریق شبکه های NAPها تبادل می شود. ویژگی بعدی در ماشین هایی كه دارای هوش مصنوعی هستند توانایی نشان دادن عكس العمل در مقابل كنش های حاصل از محیط است كه این امكان نیز در ربات های هوشمند امروزی و در دسته خاصی از آن ها باعنوان «ربات های كاوشگر» فراهم آمده است.

و هزاران مجموعه داده را در حوزههای مختلف تعمیم داد. مشاغل در هوش مصنوعی در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده اند و با سرعت فزاینده ای به رشد خود ادامه خواهند داد. چرا که همه این موارد به مرور زمان در حال پیشرفت است، اما آنچه این روزها بیش از هر چیزی در این صنعت مورد توجه است، عجین شدن تکنولوژیهای موبایلی بر اجرای آپشنهای مبتنی برفناوریهای روز ماشینها است. اینترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل می کند ولی با اینترنت چیزها تمام اشیاء به هم متصل می شوند. هدف اصلی، داشتن کامپیوتری است که به قدر کافی مفاهیم را درک کند تا بتواند با خوانش از منابعی همچون اینترنت به اونتولوژی (موجودیت) خود بیفزاید. همچنین به ما امکان دهد تا تصمیمات تجاری بگیریم، عملیات را بهینه کنیم و بهرهوری را در بازار افزایش دهیم.

در این مقاله شما با نمونههایی از کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف آشنا شدید. شاید برایتان جالب باشد اما اگر شما با سرچ در گوگل به این مقاله رسیدید یا اگر تا به حال برای رسیدن به مقصد خود از نقشه های هوشمند و مسیریاب استفاده کرده اید، باید بگویم درواقع از هوش مصنوعی استفاده کرده اید! افراد مختلف اغلب انگیزههای متفاوتی برای کار در این زمینه دارند. بیشتر معلوماتی که مردم دارند نمود “حقیقی” یا “بیانی” که بتوان آنها را بصورت لغوی بیان کرد، ندارند. بیشترین احتمال بروز یک “انفجار ترکیبی”(موقعیتی که به هنگام حل مسئله اتفاق می افتد) موقعیست که: میزان حافظه یا زمانیکه کامپیوتر برای مسائلی با اندازه معین بدان نیازمند است به طور نجومی افزایش یابد.

این در حالی است که یکی از کارشناسان این حوزه، دلیل عدم پیشرفت ۵G را انحصار و بسته بودن فضای واردات گوشی در کشور میداند. از نظر مفهومی، یعنی هر ورودی در جدول تابع عامل به درستی پر شده است. » لامدا گفت: «تا حالا این را به کسی نگفتهام، اما از اینکه مرا خاموش کنند وحشت دارم. علیرغم اینکه تکنولوژی VR فناوری جالبی است که چندین دهه پیش ابداع شد، بسیاری از مردم هنوز با مفهوم واقعیت مجازی آشنا نیستند. در خلال توسعه رباتیک، برای یادگیری مهارتهای جدید توسط ربات، روش های پیشرفته یادگیری ابداع شده اند. برخلاف نسخه اصلی که DeepMind طی یک دوره زمانی طولانی با استفاده از مقادیر زیادی داده آن را آموزش داده بود، سیستم پیشرفته AlphaGo Zero خودش به تنهایی این بازی را یاد گرفته بود. اینکه چگونه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی زندگی ما را تغییر داده اند و در آیندهی نزدیک آن را آسانتر از حال حاضر خواهند کرد، نیازی به توضیح ندارد. اول اینکه با دانستن حالات انگیزه ای و احساسی قادر به پیش بینی اعمال دیگران می باشد.( این مهارت عناصری از “نظریه بازی”، “نظریه تصمیم گیری” و نیز توانایی تقلید احساسات انسانی و مهارتهای ادراکی برای تشخیص احساسات را در بر می گیرد).

و همانطور که Sutton در کتابش نوشته، این مفهوم در اواخر دهه 80 میلادی پا گرفته است و حتی قبلتر از آن تحت عناوین دیگری مثل Optimal Control مورد مطالعه بوده. گفته میشود تا سال ۱۹۹۶ میلادی تصور میشد اتفاقات و کارهایی که در اینترنت انجام میشود شرم آور است، اما با گذشت زمان و نشان دادن ابعاد دیگری از استفادههای اینترنت به جز استفادههای نظامی به مردم آنها پذیرفتند که این اختراع آن طور که فکر میکردند نبوده است. همه و همه امروزه با کمک هوش مصنوعی در دنیا سریع تر و با کیفیت بهتر در حال انجام است. همه سرویسدهندههای داخلی در نهایت از این شرکت دولتی سرویس میگیرند و مدیریت ورود اینترنت به ایران هر زمان که بخواهد میتواند ارتباط ایران را با شبکه جهانی اینترنت متوقف یا محدود کند. کنترل یک ماشین بدون راننده نیز میتواند به فاجعه منجر شود. یک physical symbol system میتواند عملکردی هوشمندانه داشته باشد. آنچه که بیشتر معروف به اونتولوژی بالادست(upper ontology) است، در تلاش برای ایجاد یک اساس برای دیگر دانش هاست.

بخوان  سقف کناف قیمت کناف ایران تصاویر و مصالح کناف سقف کاذب کناف سقف کاذب GST

تیم تحقیقاتی آنها از نتایج آزمایشات روانشناسی برای توسعه برنامه هایی که از تکنیک های انسانی در حل مسائل استفاده می کردند، بهره گرفتند. شهر نوآورانه، بهره مندی کامل از فناوری های سبز، بالا بودن کیفیت زندگی و ارائه خدمات دولت الکترونیک وین در فهرست شهرهای هوشمند جهان بسیار متمایز خودنمایی می کند و فرمانداری آن طرح هایی در دست دارد که پیش بینی شده است با اجرای آنها موقعیت وین به عنوان هوشمندترین شهر جهان تا سال 2050 میلادی حفظ شود. در طراحی کلاسیک مسائل، عامل (هوشمند) می توانست چنین فرض کند که تنها موجود عمل کننده در دنیا بوده و با قطعیت نتیجه عملکردش را می داند. بدینترتیب هیجانزده میشوند و حس میکنند که با یک موجود هوشمند روبرو هستند. در حقیقت همانطور که هوش مصنوعی مراحل رشد خود را طی میکند زبانهای LISP ,PROLOG بیشتر مطرح میشوند این زبانها کار خود را در محدوده توسعه سیستمهای AI در صنعت ودانشگاهها دنبال میکنند و طبیعتاً اطلاعات در مورد این زبانها بعنوان بخشی از مهارت هر برنامه نویس AI است . برنامه نویسان رایانه از این فناوری برای ایجاد تکههای کوچک کد استفاده میکنند که میتوانند در برنامههای بزرگتر جابجا شوند، اما اغلب مجبور هستند هر چیزی را که به آنان میدهد ویرایش کنند.

الگوریتمهای یادگیری ماشین از دادهها به عنوان ورودی برای پیش بینی مقادیر جدید برای خروجی استفاده میکنند. در یک آزمایش، او از یکی از این شبکهها برای انطباق یک مجموعه داده از اعداد دستنویس استفاده کرد که اغلب برای آموزش الگوریتمهای تشخیص تصویر مورد استفاده قرار میگیرند. الگوریتمهای یادگیری ماشین نیز به منظور طراحی Feed شما براساس علایقی که دارید مورد استفاده قرار میگیرند. یک سازمان به نام سازمان مراقبت از بهداشت کامبیو یک سیستم تصمیمگیری کلینیکی به منظور پیشگیری از سکتههای قلبی ساخته است که در مواقعی که بیمار در معرض سکته قرار دارد به پزشک معالج وی هشدار میدهد. امروزه در دنیا هوش مصنوعی کاربردهای متنوعی در زمینه هوشمند کردن فرایند ها دارد، به طور مثال موتور جستجوی گوگل از هوش مصنوعی برای پیدا کردن نتایج جستجوی کاربران بهره می برد، تا بتواند بهترین نتیجه ممکن را پیدا کند، این موضوع را هم باید در نظر گرفت که هوش مصنوعی و رباتیک دو علم کاملا مجزا از هم هستند و اصلا به یکدیگر شباهتی ندارند و تنها در برخی از بخشها به منظور هوشمند شدن ربات ها از هوش مصنوعی استفاده میشود. این ربات به صورت اختصاصی درکی از موسیقی ندارد اما میتواند الگوهای هارمونی، ریتم و سبک را تشخیص دهد و الگوهای جدید را هم یاد بگیرد.

علاوه بر این در تلاشی برای تسریع “تعامل انسان و کامپیوتر”، ماشین هوشمند ممکن است (احتمال آن ضعیف است) جهت تظاهر حساسیت به اعمال احساسی انسانی، قادر به ابراز احساسات باشد (اگرچه در حقیقت خود ماشین هوشمند آن را تجربه نمیکند). به گزارش The Sydney Morning Herald، سیستم اتوپایلوت این هواپیما به هنگام پرواز بر روی اقیانوس هند به یکباره قطع شد و خلبان مجبور به کنترل دستی آن شد. به گزارش «نبض فناوری»، نیو اطلس اعلام کرد، در حالی که خلبانان معمولاً هنگام سفر در ارتفاعات بالا از سیستم خلبان خودکار استفاده میکنند، معمولاً هنگام ورود به فضاهای هوایی شلوغ و ارتفاعات پایینتر، به کنترل دستی روی میآورند و خودشان فرمان را در دست میگیرند. ولی، شما باید به این مسئله توجه داشته باشید که هوش مصنوعی در برابر بودجه صفر تحملی ندارد. امروزه هوش مصنوعی حرف اول را می زند و در بسیاری از حوزه ها کاربرد دارد به طوریکه مهندسین و پزشکان به دنبال یادگیری و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه های کاری خود هستند. در توئیتر از هوش مصنوعی برای تشخیص جلوگیری از نفرت پراکنی و فعالیتهای تروریستی استفاده میشود. جان مک کارتی، ماروین متیسکی، آلن نِوِل، آرتور ساموئل و هربرت سیمون به این رشته گرویده و از پیشگامان تحقیقات در هوش مصنوعی شدند.

بخوان  مکان برای شروع با موبایل؟

به عبارت سادهتر، تلاشهای جمعی و همکاری و مشورت، میتواند منجر به صرفهجویی در زمان، پول و منابع دیگر شود، و درضمن به نتایج بهتری برسد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و «اسپیسایکس» (SpaceX)، چندی پیش به همراه ۸ نفر دیگر، شرکت Neuralink را پایهگذاری کرد که هدف اصلی آن، جایگذاری الکترود در مغز انسان برای درمان بیماریهایی همچون صرع است. این شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک به طور متوسط ۲۴۹ هزار و ۶۰۷ دلار در ماه به کارمندانش میپردازد. تلاش ها برای خلق هوش مصنوعی عقب نشینی های زیادی را تجربه کرده است، از جمله گزارش ALPAC(کمیته مشورتی پردازش زبان اتوماتیک) در سال 1966، دست کشیدن از پرسپترون (یک نوع شبکه عصبی مصنوعی) در سال 1970، گزارش لایتیل در سال 1973 و نیز اقدامی تحت عنوان “Collapse of the Lisp machine market” . ظهور یافتگی(فرایندی است که طی آن اجزا کوچک تر و یا ساده تر طی تعاملاتشان با هم، اجزا بزرگتر و یا پیچیده تری را می سازند که خواص اجزا ساده تر را ندارد) در الگوریتم های تکاملی و هوش ازدحامی (swarm intelligence) به کار گرفته شده است. با این حال، بسیاری از این مقالات برای خوانندگان معمولی بیش از حد فنی هستند و در نتیجه آنها نمیتوانند آموزش هوش مصنوعی را به زبان ساده فراگیرند یا دست کم درک نسبی از موضوعی که در مورد آن در اینترنت جستجو کرده اند داشته باشند.

کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. هوش مصنوعی استفاده از کامپیوتر را برای انجام کارهایی که به طور سنتی نیاز به اطلاعات انسانی دارد، ممکن میکند. “هربرت سیمون” پیش بینی کرد، ماشین ها در عرض 20 سال خواهند توانست هر کاری که بشر قادر به انجام آن هست را انجام دهند. این مسائل عبارتند از: خصوصیات یا توانایی هایی که محققان از هوش مصنوعی انتظار نمود آن را دارند. اما تکنولوژی ایستا نیست.یک فرایند پویاست که با یک حالت پایدار و تدریجی تغییر می کند.در یکی از تعاریف اخیر” میشل بدوی”یک توصیف هوشمندانه تر و روشن تر از فرایند مدیریت تکنولوژی نسبت به تعاریف موجود ارائه می دهد،او می نویسد:مدیریت تکنولوژی یک پیکربندی یا ترتیب از سیتم های مدیریت است،سیاست ها و رویه هایی که وظایف استراتژیک و عملیاتی یک شرکت را بمنظور رسیدن به اهداف شرکت معین می کند. هر جزء اطلاعات به دریاچه دادهای میرود که میتواند به شرکتها کمک کند تا تصویری کامل از زندگی شما تولید کنند. همچنین این سیستم میتواند سبکهای مختلفی را با یکدیگر تلفیق کند. او بعدا نوشت: “از روی و مشاهدات و تجربه طولانی شغلی ام میدانستم که پیوندهای عاطفی قوی بسیاری از برنامه نویسان با رایانههای خود اغلب پس از تجربههای کوتاه با ماشینها شکل میگیرد. چیزی که من متوجه نشده بودم این است که قرار گرفتن در معرض بسیار کوتاه مدت با یک برنامه رایانهای نسبتا ساده میتواند تفکر هذیانی قدرتمندی را در افراد کاملا عادی ایجاد کند”.

انجام این کارها با مسائل؛ مکان یابی (دانستن اینکه شما کجا هستید، یا دیگر چیزها کجا هستند)، نقشه یابی (درک آنچه که اطراف شماست و ایجاد نقشه محیط) و برنامه ریزی حرکتی ( تشخیص چگونگی رسیدن به آنجا) یا برنامه ریزی مسیر(رفتن از یک جا به جای دیگر، که ممکن است در جایی که ارتباط فیزیکی با یک شئ دارد، حرکت تحت فرمان باشد) روبروست. آنها به راهی برای تصور کردن آینده نیاز دارند ( بایستی یک تصور از وضعیت اطراف داشته و قادر به پیش بینی عملکرد خود جهت تغییر دادن اوضاع باشند) و قادر به انتخاب های سودمند (یا با ارزش) از میان موارد انتخابی باشند. در اینجا هوش مصنوعی از دید کامپیوتری، تشخیص تصویر و Deep Learning برای ساخت ماشینهایی که میتوانند اشیاء اطراف را تشخیص دهند و بدون دخالت انسان رانندگی کنند استفاده میکند. این شامل علاقهمندان به یادگیری بیشتر در مورد هوش مصنوعی تا علاقهمندان مشتاق به کاوش در این زمینه و یا فقط افراد دیگری که میخواهند از آن انتقاد کنند، میشود. در فصل هفتم درس هوش مصنوعی ، عاملهای مبتنی بر دانش معرفی شدهاند و نحوه تعریف یک منطق نشان داده شده است که چنین عاملهایی میتوانند با استفاده از آن درباره جهان استدلال کنند.

بخوان  تکنولوژي چيست تعريف تکنولوژي به زبان ساده هدف تکنولوژي | 1biti

در نتیجه، ما میتوانیم انتظار داشته باشیم که فرآیندهای خلاقانه و هنر آینده به سمت همکاری بیشتر انسان و ربات سوق پیدا کند. همچنین رهبر سازمان باید بالاترین سطح امنیت را برای پلتفرمهای مورد استفاده اعضای تیمها تضمین کند. اما واقعا هوش مصنوعی چیست و اینکه آیا به همین تعریف برای توصیف آن به یک مخاطب – که اطلاعاتی در مورد آن ندارد – میتوان بسنده کرد؟ پاسخی که به چنین پرسشهایی میدهیم، مشخص خواهد کرد که کدام نوع نظارتِ قانونی بهنظرمان لازم و مطلوب خواهد بود و اینکه فکر میکنیم دولت و اتحادیهها باید چهنقشی را در صنایعِ جدیدی مثل صنعتِ فناوری ایفا کنند. در ادامه این بخش از آموزش درس هوش مصنوعی، خلاصه فصل ششم ارائه شده است. سیستم به هدف مورد نظر میرسد و نتیجه را ارائه میکند. بینایی ماشینی ( Machine vision ) استفاده از حس گرها برای دریافت سیگنالهایی که تشکیل دهنده تصویر یک شی هستند که توسط کامپیوتر یا سایر وسایل پردازش سیگنال برای تفسیر و تحلیل سیگنالهای دریافت شده از قطعه مورد استفاده قرار میگیرد. مفهوم عام یا عمومیت اشاره به میزان سهولتی دارد که میتوان با آن، یک الگوریتم هوش مصنوعی را در حوزههای مختلف کاربردی تطبیق داد. در قرن نوزدهم “جرج بول” اندیشه های پیشین را به “منطق گزاره ای” اصلاح کرده و “گوتلوب فرگر” یک سیستم نت برداری برای استدلال ماشینی توسعه داد (یک حساب گزاره ای).

علاوه بر پخش آهنگهای مورد علاقه شما، این دستگاه میتواند دستگاههای مختلف خانه شما را کنترل کند، برای شما تاکسی بگیرد، به افراد مورد نظرتان زنگ بزند، برای شما غذا سفارش دهد و… به طور عامیانه واژه “هوش مصنوعی” زمانی به کار برده می شود که یک دستگاه از “عملکردهای شناختی” که طی آن انسانها از اندیشه ها و افکار دیگر انسانها بهره می گیرند، تقلید کند، عملکرد های شناختی همچون؛ یادگیری و حل مشکلات. هوش مصنوعی بر این ادعا پایه ریزی شده است که میتوان هوش انسانی را جزء به جزء ترسیم کرده و دستگاهی برای تقلید از آن ساخت.

مشترکان اینترنت ADSL و VDSL تا پایان سهماهه اول سال روی هم هشت میلیون و ۶۷۸ هزار و ۱۰۷ مشترک بودند که این رقم سهم ۷.۹ درصدی مشترکان اینترنت DSL را در کل ایران نشان میدهد. اگر تا به حال برای جستجو در مورد کاربردهای هوش مصنوعی، یا زیرمجموعههای آن و یا یادگیری ماشین اقدام کرده باشید، حتما با مقالات سنگین و پیچیده مواجه شده اید، در این مطلب وبلاگ نادین سافت از این خبرها نیست. در سال 1960 این رهیافت بسیار شایع گردید، گرچه اصول آن در دهه 1980 جانی دوباره گرفت. آواگستر اولین سرویسدهنده اینترنت بیسیم ثابت اشتراکی در تهران از سال 1385 تا کنون است. در همین سال پروژه کامپیوترهای نسل پنجم ژاپن موجب شد تا دولت های ایالات متحده و انگلستان مجدداً اقدام به سرمایه گذاری در تحقیقات آکادمیک کنند. اپراتور همراه اول یکی از پرطرفدارترین اپراتورها در ایران است و سیمکارتهای اعتباری و دائمی را به مشترکین خود ارائه میکند. ما جلسهای برای بررسی این دو حادثه داشتیم و عامل اصلی که باعث بروز این حوادث شده بود، متأسفانه عدم رعایت اصول حرفهای توسط این اپراتورها بود که در آن اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود».

برای مثال میتوان به سیری و کورتونا اشاره کرد که به خاطر تجربه کاربری خوبی که فراهم میکنند، هر روز محبوبیت آنها در حال افزایش است. احساسات و توانایی تجربه احساسات چیزی نیست که به راحتی قابل اندازه گیری باشد. عمده چالش های (اهداف) هوش مصنوعی عبارتند از: استدلال، دانش، برنامه ریزی، یادگیری، پردازش زبان ذاتی(ارتباط)، درک و توانایی حرکت و به کارگیری ماهرانه ی اشیاء است. یکی از زیر رشته های هوش مصنوعی خلاقیت را هم از لحاظ نظری (از منظر فلسفه ای و فیزیولوژیکی) و هم از لحاظ عملی (از طریق پیاده سازی سیستم های خاص که خروجی هایی نوآور داشته و یا سیستم هایی که قادر به شناسایی و ارزیابی نوآوری هستند) مورد توجه قرار داده است.