هویت اجرام عجیب در مرکز راه شیری هویدا شد

این پژوهش در مجله Astrophysical منتشر شده است.

یک مطالعه ساله که اجرام عجیب و غریب به فنا در مرکز کهکشان راه شیری را ردیابی می‌کند، در نهایت موفق به شناسایی هویت و آینده آنها شد.

آنا سیورلو نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: هیچ جرم دیگری در این منطقه چنین شدیدی را نشان نمی‌دهد. این جرم در ابتدا به شکل یک دنباله‌دار بود و مردم فکر می‌کردند که شاید از بادهای ستاره‌ای یا فواره‌های ذرات سیاه‌چاله به این شکل رسیده است. اما امری که در این ۲۰ سال آن را دنبال کرد، دیدیم که کشیده‌تر می‌شود و یک چیز باید این ابر را با جهت گیری خاص خود در این مسیر خاص قرار دهد.

پس ما الان گذشته نزدیک آن را می‌دانیم، اما چه چیزی در انتظار X7 است؟ با توجه به محاسبات این گروه تحقیقاتی از مسیر X7، این جرم نزدیک‌ترین حمله خود را با ابرسیاه‌چاله کمان ای*در حدود سال ۲۰۳۶ خواهد داشت و می‌خواهد که با این جان سالم در ببرد و پس از آن به سرعت در درون سیاه‌چاله مکیده شود. می شود و دیگر به زندگی برنمی گردد.

مرکز کهکشان راه شیری خشن‌ترین محیط در این کهکشان را می‌دهد. این دلیل است که ابرسیاه‌چاله کمان ای*(Sgr A*) یک سیاه‌چاله کلان‌جرم با حدود چهار میلیون خورشید است که گرانشی عظیمی بر ستارگان و دیگر اجرام در این منطقه می‌گذارد.

دسته دیگری از اجرام به نام اجرام G نیز به نظر می‌رسد که ابرهای گرد و غبار باشند، اما یکی از آنها در سال 2014 از کمان ای* عبور کرد، کمتر از حد انتظار از دست داد که نشان می‌دهد متراکم‌تری در آن وجود دارد. وجود دارد. این نشان داد که جرم، ستاره‌ای بود که در یک پوشش گرد و غبار پیچیده بود.

بخوان  سامسونگ شارژر‌ و کابل‌ USB را از بسته‌بندی گوشی‌های خود حذف کرد

تمام اجرام در این منطقه دارند در گرانش شدید ابرسیاه‌چاله کشیده می‌شوند، اما X7 نسبت به سایر تغییرات بسیار چشمگیری را تجربه کرده است و این می‌تواند هویت آن را درک کند.

مارکیس یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: ما پیش‌بینی می‌کنیم که نیروهای کشندی قوی‌شده توسط سیاه‌چاله در نهایت X7 قبل از اینکه حتی یک دور مدار خود را کامل کند، از هم می‌پاشد.

انتهای پیام



منبع

اکنون ستاره شناسان می‌گویند X7 می‌تواند یک کلاس جدید از اجرا شود که فقط گرد و غبار و بدون ستاره است. جمعی از حدس می‌زنند که این گرد و غبار ممکن است پس از برخورد دو ستاره به بیرون پرتاب شود.

اخترشناسان داده‌های ۲۰ ساله در مورد X۷ را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که با گذشت زمان در حال کشیده شدن است، به طوری که کاملاً کشیده شده است. همچنین در حال افزایش سرعت است، به طوری که در حدود ۷۰۰ مایل (۱۱۲۷ کیلومتر) در حرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، ستاره شناسان چند دهه است که یک جرم مرموز را در مرکز نزدیکی کهکشان راه شیری ردیابی می‌کنند و اکنون یک مطالعه جدید هویت آن و سرنوشت نهایی آن را در سال‌های آینده روشن است که احتمالاً توسط ابرسیاه‌چاله مرکز راه شیری مکیده خواهد شد.

یکی از این اجرام به نام X7 شناخته می‌شود که تخمین زده می‌شود جرمی حدود ۵۰ زمین داشته باشد و در مداری تقریباً ۱۷۰ ساله به دور کمان ای* واقع باشد. تقریباً دهه‌هاست که این جرم ردیابی می‌شود، اما ستاره‌شناسان کاملاً مطمئن نبودند که X7 واقعاً چیست. بنابراین برای این مطالعه جدید، یک تیم در گروه مرکز کهکشانی دانشگاه UCLA و رصدخانه Keck به دنبال کشف این موضوع افتادند.

بخوان  بلندگوهایی که سکوت می‌کنند!