ویدئوی جالبی از مسابقه «دارت فضایی» در ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، تا به فکر کنید که چه بازی‌هایی را می‌توانید با استفاده از تسمه‌های بسته‌شده، چند حلقه و جادوی ریزگرانش بسازید؟ خدمه فضای «بین‌المللی» (ISS) اخیراً یک بازی به نام «دارت فضایی» ابداع کرده است که فضانوردان چند کشور را درگیر شاهکارهای جالبی کرده است. با دیدن یک ویدیوی جدید منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، به نظر می‌رسد که بازی تازه انتخاب شده، یک راه عالی برای گذراندن آخرین هفته در مدار باشد.

برخی از خدمه نه تنها توپ را از میان حلقه کوچک عبور دادند، بلکه یک نفر موفق شد آن را کمی دور لبه‌ها بچرخاند و کاری شبیه به بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال روی زمین انجام دهد.

جام جهانی فوتبال زنان در حال حاضر در جریان است و فرصت دیگری را برای فضانوردان فراهم می‌کند تا دوباره آشتیاق خود را به نشان دهنده فوتبال تبدیل کند. برخی از رویدادهای گذشته فیفا در مدار، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۴ برگزار شد. برای مثال، پرتاب‌ و گرفتن‌ توپ به صورت تصویری انجام می‌شود که در گرانش صفر امکان‌پذیر است.

«سلطان النیادی»(Sultan Al-Nyadi) فضانورد امارات متحده عربی که این ویدئو را منتشر کرده است، در یک توییت نوشت: در تعطیلات آخر هفته، گاهی اوقات وقت خود را صرف بازی می‌کنیم. این یکی از فعالیت‌های مورد علاقه ما است که با انجام آن می‌دهیم. این بازی‌ها یک راه عالی برای اقامت پس از کار و آماده سازی خود برای کارهای پیش رو هستند.

انتهای پیام



منبع

ویدئوی فضایی که توسط «سلطان النیادی» فضانورد امارات متحده عربی منتشر شده است، خدمه «ایستگاه فضای بین‌المللی» را در حال رقابت در مسابقه «دارت فضایی» نشان می‌دهد.

بخوان  یک صندلی به کپسول دراگون اضافه شد!

برنده مسابقه دارت فضایی، «سرگئی پروکوپیف»(Sergey Prokopyev) فضانورد روسی و فرمانده ماموریت «اکسپدیشن ۶۹»(Expedition ۶۹) بود که شاید با توجه به زمان اقامت او در شرایط ریزش، جای تعجب نباشد. او پیشتر در یک مأموریت، نزدیک به ۲۰۰ روز را در فضای گذراند و دوباره در ماه سپتامبر برای یک دوره شش‌ماهه دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کرد.

همه بازی های توپی در ایستگاه فضایی محبوب هستند. سال، فضانوردان ناسا همزمان با حضور تیم بیس‌بال «هیوستون روس»(Houston Astros) در مسابقات جهانی، یک زمین بیس‌بال مداری درست کردند.

این ویدیو در قوانین دارت فضایی را توضیح نمی دهد اما به نظر می رسد که نوبت های معینی برای هر نفر وجود دارد. آنها سعی می‌کنند یک توپ پینگ‌پنگ را از میان یکی از دو حلقه پرتاب کنند که یکی از آنها بزرگ و دیگری، یک حلقه فلزی کوچک‌تر و فقط کمی بزرگ‌تر از خود توپ است.