بهبود فوری جراحی جراحی با کمک میکرونیدلینگ

بیماران پس از انجام روش میکرونیدلینگ بهبود قابل توجهی در ظاهر اسکارهای خود نشان دادند. یکی از ارزیابی‌ها به جای زخم‌ از یک تا 6 نمره‌های می‌داد. نمرات پایین‌تر به معنای کمتر قابل مشاهده بودن اسکار بود. میانگین امتیاز قبل از میکرونیدلینگ ۲۳.۷ بود اما دو ماه پس از آخرین درمان این عدد به ۱۱.۷ کاهش یافت.

نویسندگان مطالعه در تحقیق خود نوشتند: در حالی که برای ارزیابی کامل این یافته ها به تحقیقات بیشتر نیاز است، اما مطمئنا نشان دهنده یک تغییر مهم در مدیریت جای زخم است.

درمان فوری جای زخم جراحی با میکرونیدلینگ باعث می‌شود این اسکارها کمتر به چشم بیایند.

میکرونیدلینگ یا «القای کلاژن از راه پوست با کمترین تهاجم» روشی بدون نیاز به جراحی است که برای شفافیت بیشتر پوست و استفاده از بین بردن جای جوش استفاده می‌شود. این روش نیازمند بی حس کردن پوست است و در آن یک دستگاه برقی با سوزن‌هایی با اندازه‌های مختلف روی پوست قرار می‌گیرد و کانال‌های روی پوست فرد ایجاد می‌کند. با تشکیل این ریزکانال‌ها در پوست، تولید فاکتورهای شفابخش بدن مانند کلاژن و الاستین حرکت می‌شود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که توصیه‌های استاندارد برای مقابله با درمان قدیمی است. در عوض، نتایج حاصل از عملکرد بهتر میکرونیدلینگ در زمانی که اسکار در مرحله آخر مرحله تکثیر یا بلوغ زودهنگام است، پشتیبانی می‌کند. یکی از دلایلی که نویسندگان این مطالعه فکر می‌کنند درست است که این مرحله حیاتی است که مرحله ذکر شده قبل از شروع کاهش تولید کلاژن در روند بهبود است.

بیماران ۲۵ زن مبتلا به زخم‌های جراحی را پس از انجام جراحی پلاستیک یا پوست برداشتن ضایعات خوش خیم یا لیفت صورت تحت نظر گرفته‌اند. میکرونیدلینگ بین شش تا ۱۶ هفته پس از جراحی انجام شد. درمان دوم و سوم میکرونیدلینگ چهار تا هشت هفته بعد انجام شد. سپس معیار از سه معیار متفاوت برای اندازه گیری نحوه عملکرد درمان استفاده می شود.

بخوان  ایرباس برای آنگولا ماهواره پیشرفته می‌سازد
این گروه همچنین مدت زمان اثرگذاری میکرونیدلینگ را مقایسه کردند. آنها اسکارهای جوش را شش تا هفت هفته پس از جراحی و سپس در هفته های ۱۳ تا ۱۶ اندازه گیری کردند. نتایجی که روش میکرونیدلینگ را طی شش تا هفت هفته دریافت کردند، نتایج بهتری در مقایسه با افرادی که چند هفته بعد از این درمان دریافت کردند، نشان دادند. نمرات از ۱۶.۸ به ۸.۱ کاهش یافت. هر چند که افراد در سنین مختلف بودند و برخی از آنها جای زخم‌شان در نواحی غیر از صورت بود، نتایج مشابه بود.

تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از روشی به نام میکرونیدلینگ می‌تواند جای زخم را بهبود بخشد اگر شش تا هفت هفته بعد از جراحی انجام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اساف، جای زخم‌ها می‌توانند یادآور تلخی از یک تجربه‌ی جراحی جدی یا آسیب‌زا باشند، اما محققان یک مطالعه جدید امیدوارند که بتوان برای همیشه از شر این یادآورهای ناخواسته خلاص شد.

زمان انجام میکرونیدلینگ توصیه‌های سنتی برای جلوگیری از انداختن درمان جای زخم تا یک سال پس از جراحی است. دلیل آن این است که قبل از دستکاری اجازه دهید اسکار به طور کامل بالغ شود.

انتهای پیام



منبع