کهکشان راه ‌شیری در آسمان کویر ایران

کهکشان راه شیری در این نمای بیابانی در حال آتش بازی بر فراز کویر لوت در صبح کاذب آن است.

پسزمینه آسمان دارای یک متمایل به سبز و صاف از درخشش هواتاب است که نوری است که از زمین ما به آسمان شب منعکس می‌شود.

انتهای پیام



منبع

همچنین می‌توانم نزدیک‌ترین کهکشان بزرگ به زمین به نام کهکشان آندرومدا را در این تصویر به تماشای نشست. این کهکشان به شکل نقطه‌ای کشیده و کم‌نور است که بالای صخره‌های سمت چپ تصویر و نزدیک به ابتدای کهکشان راه شیری قابل مشاهده است.

کهکشان راه ‌شیری را بر فراز کویر لوت ببینید

میگل در این تصویر جدید خود، ما را از میان نور فجر کاذب و مریخ و مراقب در آسمان بکر کویر لوت ایران به سفر در کهکشان راه شیری می‌برد.

ایران در قرون وسطی قلب تحقیقات نجومی بوده است. برای دیدن کارهای بیشتر از میگل کلارو می‌توانم از وب‌سایت یا حساب اینستاگرام او به شناسه miguel_claro دیدن کرد.

منطقة البروج، مدار ظاهری خورشید(دایرة البروج) در میانه و مدار ماه و پنج سیاره عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل است که از قدیم با چشم غیرمسلح می‌بینند و دو سیاره اورانوس و نپتون و شبه‌های شبه‌هایی را که به طور کامل کشف کردند را دربر می‌گیرند.

هواتاب(Airglow) (که به آن شبتاب نیز گفته می‌شود، به پدیده انتشار ضعیف نور توسط جو سیاره گفته می‌شود. در مورد جو زمین، این پدیده نوری باعث می‌شود که آسمان شب حتی پس از آن که از آن‌ها نور استارگان و تابش نور خورشید از دورترین ناحیه برداشته می‌شود، هرگز به‌طور کامل تاریک نباشد.

بخوان  معرفی پنج نمونه از ریزترین ربات‌های جهان

صبح کاذب روشنایی کم‌فروغ، نسبتاً سفیدرنگ و مخروطی شکل است که از نزدیکی خورشید در امتداد منطقة البروج یا گردآسمان کشیده شده است. این نور بر اثر پراش نور خورشید به وسیله غبار در ابر منطقة البروجی پدید می‌آید.

صبح کاذب یا فجر کاذب یا نور منطقة البروجی زمانی در ابتدای روز است که با پدید آمدن سفیدی در سمت مشرق به چهره می‌پیوندد. در این لحظه شب به پایان رسیده و برای اولین بار بعد از پایان شب، نور سفیدی در افق (در سمت مشرق) به شکل گوش گرگ پیدا می شود.

این تصویر یک عکس پانوراما از تک عکس‌های گرفته شده در این آسمان جادویی و بکر است.

در این تصویر می‌توانم یک رد کم‌نور از غبار کیهانی را از نور فجر کاذب یا نور خورشید که از غبار میان‌سیاره‌های می‌درخشد، ببینم. این نور در نزدیکی مریخ و مشتری قابل مشاهده است و با هم در نزدیکی افق، در امتداد صفحه دایره البروج یا مسیری که سیارات در آن حرکت می‌کنند، می‌درخشد.

در این تصویر، کمان راه شیری بر فراز کویر لوت(دشت لوت) در شهر کرمان واقع در ایران، چند دقیقه قبل از شروع گرگ و میش و نمایان شدن شدید استارگان در آسمان دیده می‌شود.

او به عنوان سفیر عکس رصدخانه جنوبی اروپا، عضو برنامه «جهان در شب» و عکاس نجومی رسمی ذخیره‌گاه آسمان تاریک آلکووا در ثبت مناظر آسمانی و نجومی تخصص دارد که زمین و آسمان شب را به هم مرتبط می‌کند.

میگل کلارو(Miguel Claro) یک عکاس حرفه‌ای، نویسنده و فعال علمی مستقر در لیسبون پرتغال است که تصاویری از آسمان شب ثبت می‌کند.

بخوان  هدیه همراه اول به ساکنان شهرهای مرزی

گرگ‌ و میش (گرگ و میش) شروع تاریکی در شب، در حالی که معمولاً روشن و آبی است، روی می‌دهد. گرگ ‌و میش وقتی است که مرکز خورشید به شش درجه در زیر افق می‌رسد. این نشانگر پایان شفق در شب است، نقطه‌ای که برای دیدن بیرون به روشن‌سازی نیاز مصنوعی است. ممکن است گرگ ‌و میش با غروب اشتباه گرفته شود، اما غروب ناپدیدی روزانه خورشید در زیر افق است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، تصویری ترکیبی و چشم‌انداز(پانوراما) از تک‌نماهای گرفته شده در آسمانی بکر و جادویی، کمان راه شیری را به تصویر می‌کشد که بر فراز کویر در شهر کرمان ایران، چند دقیقه قبل از شروع گرگ و میش و در فجر کاذب می‌درخشد.