ویدیویی ترسناک از لحظه نفس کشیدن یک گیاه

حتی با وجود پیشرفت در کشاورزی، یک مطالعه با بودجه بنیاد ملی علوم که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، نشان داد که کشاورزی جهانی در ۶۰ سال گذشته ۲۱ درصد کمتر از آن چیزی است که بدون تغییر آب و هوایی می‌توانست باشد. مواد غذایی مدت‌هاست که روزنه‌ها و مصرف بین مصرف دی اکسید کربن و از دست دادن آب را درک کرده‌اند. که آنها را باز نمی کند، این است که گیاهان چگونه دی کربن را حس می کنند تا به روزنه ها در پاسخ به تغییر سطح دی اکسید کربن محیطی که می دهد تا و بسته شود. نسبت مناسب بین دریافت دی اکسید کربن در مقابل دست آب به مطالعات و پرورش دهندگان گیاهان اجازه می‌دهد تا محصولاتی مقاوم برای آینده تولید کنند.

دانستن اینکه گیاهان چگونه دی‌اکسید کربن را حس می‌کنند تا به دهان یا روزنه‌هایشان بدهند که در واکنش به تغییر سطح دی‌اکسید کربنید، باز و بسته می‌شوند، می‌توانند اجازه دهند تا محصولات مناسب برای شرایط اقلیمی تولید شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، شاید در نگاه اول ترسناک از یک فیلم ترسناک به نظر اما این فیلمی از نفس یک گیاه است.

ویدیویی ترسناک از لحظه نفس کشیدن یک گیاه

زیست شناسان در حال حاضر به دست آوردن بینش از این فرآیند پیچیده و مفاهیم برای تامین منابع غذایی بشر در آینده هستند.

انتهای پیام



منبع

تحقیقات این مطالعه در مجله Science Advances منتشر شده است.

استاد دانشگاه «کالیفرنیا سن دیگو» آخرین فیلمی از لحظه نفس کشیدن یک گیاه را منتشر می‌کند که در نگاه اول ممکن است مخاطبان شوکه شوند چرا که این فرآیند از یک فیلم ترسناک به نظر می‌رسد.

بخوان  دریافت پیامی از فاصله ۱۶ میلیون کیلومتری زمین

جولیان شرودر، رهبر این تحقیقات و رئیس موسسه تحقیقاتی Torrey Mesa در علوم گیاهی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو گفت: پاسخ به تغییرات رشد گیاه بسیار مهم است و تنظیم می‌کند که گیاه چقدر می‌تواند در مصرف آب کارآمد باشد. به افزایش خشکسالی و افزایش دما مهم است.

ویدیویی ترسناک از لحظه نفس کشیدن یک گیاه

«جارد داشوف» (Jared Dashoff) بیانیه بنیاد ملی علوم، در بیانیه‌ای توضیح داد: متخصصان امیدوارند که از این مکانیسم استفاده می‌شود، به مصرف بهره‌وری مصرف آب و مصرف کربن در آینده تبدیل می‌شود، زیرا که دی‌اکسید کربن اتمسفر همچنان در حال افزایش است. در واقع، یک پژوهشگر یک پتنت/ اختراعی ثبت کرده و در حال بررسی راه‌هایی برای تبدیل یافته‌های خود به ابزاری برای پرورش دهندگان و کشاورزان هستند.

این فرآیند در سطح میکروسکوپی واضح تر می شود. در قسمت زیرین برگ‌ها و جاهای دیگر، بسته به گیاه، منافذ کوچکی به نام روزنه (هزاران روزنه در هر برگ با انواع گونه‌های گیاهی) وجود دارد.

داشوف افزود: مانند دروازه‌های قلعه کوچک، سلول‌های سلولی در کناره‌های منافذ روزنه‌ای که به سلول‌های نگهبان معروف هستند، منافذ مرکزی خود را می‌سازند تا دی اکسید کربن را جذب کنند. با این حال، زمانی که روزنه‌ها هستند، داخل گیاه در معرض عناصر قرار می‌گیرند و آب گیاه در هوای اطراف بین می‌رود که این امر می‌تواند گیاه را خشک کند. بنابراین، گیاهان باید با کنترل مدت زمان باز ماندن روزنه‌ها، مصرف دی اکسید کربن را با دست دادن بخار آب می‌کنند.

با تغییرات اقلیمی، دی اکسید کربن جو و دما افزایش می‌یابد و امر بر ترکیب بین این کربن و دست دادن بخار آب از طریق روزنه می‌گذارد. اگر گیاهان به‌‌‌‌ ویژه محصولات مانند گندم، برنج و ذرت نتوانند مقاومت کنند، گیاهان در خطر خشک شدن و کشاورزان نیز در معرض خطر از دست دادن محصولشان قرار می‌گیرند و بیشتر در سراسر جهان در معرض خطر گرسنگی قرار می‌گیرند.

بخوان  اپل ویژن پرو در زمان راه اندازی نتفلیکس، اسپاتیفای یا یوتیوب نخواهد داشت - آیا این هدست در حال حاضر به عنوان یک پخش کننده رسانه محکوم شده است؟

استاد دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو با بودجه بنیاد ملی ایالات متحده آمریکا (NSF)، همراه با همکارانشان در استونی و فنلاند، در این فیلم مسیر مولکولی گریزانی را نشان می‌دهند که گیاهان را برای هدایت خود و جذب کربن از آن استفاده می‌کنند.