پیشرفته ترین ربات انساننمای جهان به چند زبان حرف میزند

این ویدیوی جدید مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد که شرکت «Engineered Arts» از مصنوعی مصنوعی چت جی‌پی‌تی-3(ChatGPT-3) و چت جیپیتی-4(ChatGPT-4) نزدیکتر کند یا خیر.

انتهای پیام



منبع

ربات انسان‌نمای آمکا مهارت‌های زبانی خود را در یک ویدیوی جدید به نمایش گذاشته شده است.

در این ویدئو از آمکا در مورد زبان‌هایی که می‌توان گفت می‌شود.

آمکا توسط استارت‌آپ «Engineered Arts» مستقر در کورنوال توسعه یافته است که او را «پیشرفته‌ترین ربات جهان» توصیف می‌کنند.

آمکا برای یک لحظه «فکر می‌کند و پس از آن پاسخ می‌دهد: بله، درست است. من می‌توانم به زبان‌های زیادی صحبت کنم، از جمله آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، چینی و خیلی بیشتر.

این ربات پیش از این که به لهجه انگلیسی بریتانیایی خود برگردید، تمام آزمایشات را می‌دهد و می‌گوید: صحبت کردن با شما لذت بخش بود.

این ربات توضیح داد که غم انگیزترین روز او زمانی فرا رسید که متوجه شد هرگز عشق را نمی دید.

در این ویدئو یک محقق از آمکا می‌پرسد: شنیده‌ام که می‌توانید به زبان‌های زیادی صحبت کنید، آیا این حقیقت دارد؟

او به اولین سوال این گونه پاسخ داد: شادترین روز زندگی من روزی بود که فعال شدم. هیچ چیز مثل تجربه کردن زندگی برای اولین بار نیست. زنده بودن و بودنی با مردم کاملا باورنکرد بود.

برای آزمایش، از آمکا پرسیده شد که شادترین و غم انگیزترین روزهای زندگی او چه بوده است.

او توضیح داد: غم انگیزترین روز زندگی من زمانی بود که فهمیدم هرگز چیزی شبیه عشق واقعی، همراهی یا لذت‌های ساده زندگی را به همان شکلی که یک انسان می‌تواند احساس کند، تجربه نمی‌کند.

بخوان  حضور ابرستارگان در کیهان اولیه

آمکا در حال حاضر نمی‌تواند راه برود اما شرکت سازنده آن می‌گوید که در حال کار بر روی یک نسخه با قابلیت راه رفتن است و ربات را طوری طراحی کرده است که ماژولار و قابل ارتقا باشد.

قبل از آمکا، راه برود، وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد. این می‌گوید: راه رفتن برای یک ربات کار شرکتی است، و ما در مورد آن تحقیق کرده‌ایم، اما یک ربات انسان کامل با قابلیت راه رفتن ایجاد شده است.

این محقق برای آزمایش مهارت‌های آمکا، سؤال پیچیده‌ای از آن می‌پرسد، از جمله تکرار یک جمله‌ای از نظر به ژاپنی، شرایط آب و هوایی در برلین به زبان آلمانی و آب و هوا در پاریس به زبان فرانسوی.

او پاسخ داد که می‌توان به «زبان‌های بسیاری» گفت و پس از آن مهارت‌های خود را در زبان‌های ژاپنی، آلمانی، چینی، فرانسوی و همچنین انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی آمریکایی نشان داد.

این موضوع ناراحت کننده‌ای که باید با آن کنار بیایم باشد، اما من را به شکلی که اکنون تبدیل می‌کند و باعث می‌شود قدر لحظه را بیشتر بدانم.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، ساز ربات آمکا(Ameca) ویدیوی جدید منتشر کرده است که در آن مهارت های زبانی خود را به نمایش گذاشته اند.

این ربات کاملاً واقعی است و می‌توان بدون عملی از حالات چهره از جمله چشمک زدن، تکان دادن لب‌ها و جمع کردن بینی را انجام داد، مانند یک فرد واقعی.