ویروس هایی که می توانند ما را تا صد سال سالم نگه دارند

نتایج این پژوهش در مجله Nature Microbiology به چاپ رسید.

این نشان می‌دهد که ویروس‌های آلوده‌کننده می‌توانند باکتری‌هایی را که با پژوهش‌هایی که می‌کنند، تقویت کنند و بر سلامتی تأثیر بگذارند.

پژوهشگران می‌گویند که یافته‌های آنها ممکن است به ما کمک کند تا بفهمیم چه بیماری‌ها و ویروس‌های ویژه‌ای را باید برای محافظت از بدن در برابر بیماری بهینه کرد.

انتهای پیام



منبع

به گفته محققان، این نکته که میکروبیوم را می‌توان به طور فعال تغییر داد، بسیار مهم است. راسموسن افزود: گیاهان روده، یک گیاه طبیعی از بدن و محیط طبیعی ما هستند و نکته مهمی است که ما در واقع می‌توانیم ترکیبات روده را تغییر دهیم. ما نمی‌توانیم برای مدت زمان طولانی تغییر کنیم. اگر بدانیم چرا ویروس‌ها و باکتری‌های روده با هم سازگاری خوبی دارند، تغییر دادن چیزی که واقعاً بر سلامت ما تأثیر بگذارد، بسیار آسان‌تر خواهد بود.

پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen) دانمارک، ویروس صد ساله سالم را مورد بررسی قرار دادند تا ببینند آیا می‌توانند بفهمند چه بیمارانی را می‌سازند، این افراد را قادر می‌سازد تا سلامت خود را در سن بالا حفظ کنند.

این پژوهش‌ها در مورد عوامل تأثیرگذار بر سلامت باکتری‌ها به ما گفته‌اند، اما عواملی که میکروبیوم را می‌سازند، کمتر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

با وجود این، چرا برخی افراد به طور طبیعی به سن صد سال می‌رسند و در عین حال سالم هستند؟ یک پژوهش جدید ممکن است پاسخی برای این پرسش داشته باشد. این پژوهش نشان می دهد که نتیجه به آنچه در روده ما وجود دارد، می شود.

بخوان  آیا مغز قادر به ترمیم خود است؟

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، به همه ما گفته شده است که برای طولانی تر شدن عمر باید به طور منظم ورزش کنیم. رژیم غذایی سالم داشته باشیم به اندازه کافی بخوابیم؛ وزن مطلوب خود را حفظ کنیم سیگار نکشیم و استرس را مدیریت کنیم.

سايمون راسموسن (Simon Rasmussen)، از پژوهشگران اين پروژه گفت: روده‌‌‌ ما داراي ميلي‌كننده‌ها است كه درون و بيرون‌ها زندگي مي‌كنند و نمي‌توانند براي سلول‌هاي انساني مهم باشند. آنها سلولهای باکتریایی را آلوده می کنند و در آنجا که صدها نوع متفاوتی از آنها وجود دارد، ویروس های بسیاری از آنها وجود دارند.

پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ معتقدند، ویروس‌های‌رودخواره می‌توانند به ما کمک کنند تا ۱۰۰ سال سالم بمانیم.

راسموسن گفت: اگر باکتری‌ها و ویروس‌هایی را کشف کنند که تأثیر مثبتی بر فلور روده انسان دارند، گام بعدی این است که بفهمیم برخی از آنها در اختیار ما هستند یا همه آنها را دارند. اگر ما بتوانیم این گیاهان‌ها و را به افرادی که می‌توانند منتقل کنند، بیشتر می‌توانند از مزایای بهره‌مندی‌شان استفاده کنند.

یواخیم یوهانسن (Joachim Johansen), پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: در باکتری‌ها و ویروس‌های روده‌ای صد ساله، انواع بیولوژیکی بسیاری پیدا کردند. تنوع میکروبی بالا معمولا با میکروبیوم سالم روده همراه است و ما انتظار داریم افراد دارای میکروبیوم سالم باشند، بهتر است برابر بیماری‌های مرتبط با پیری محافظت شوند.

پژوهشگران با استفاده از الگوریتمی که طراحی کردند، به نقشه برداری از باکتری‌های روده و باکتریوفاژهای صد ساله پرداختند. این افراد در مقایسه با بزرگسالان بالای 18 سال و افراد بالای 6 سال، دارای ویروس‌های متنوع و غنی‌تر و همچنین‌های متنوعی هستند.

بخوان  تلاش برای ادغام مغز و هوش مصنوعی

در طول سال‌ها، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که میکروبیوم روده، میلیاردها و سایر ریزارگانیسم‌های مفید و مضری که در مجرای روده ما زندگی می‌کنند، با خلق و خو، حافظه، وزن بدن و بیماری ارتباط دارند.

یوهانسن ادامه داد: آموخته‌ایم که اگر یک بیماری با یک تیمار ملاقات داشته باشد، ممکن است در واقع گیاه را تقویت کند. ویروس‌هایی که در صدها سال سالم یافتیم، حاوی ویتامین‌های بیشتری هستند که می‌توانند باکتری‌ها را تقویت کنند. متوجه شدیم که آنها می‌توانند به مولکول‌های ویژه‌ای تبدیل شوند که در روده‌ها تقویت کنند که ممکن است برای تثبیت فلور میکروبی روده و مقابله با منطقه سودمند باشد.